מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בטעם שלא אומרים מזמור לתודה בעיו"כ - כדי שאם יבנה ביהמ"ק לא יטעו להקריבו

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
בתבונה
הודעות: 1137
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

בטעם שלא אומרים מזמור לתודה בעיו"כ - כדי שאם יבנה ביהמ"ק לא יטעו להקריבו

הודעהעל ידי בתבונה » א' אוקטובר 01, 2017 3:20 am

משנה ברורה סימן תרד ס"ק ד

(ד) למנצח ומזמור לתודה - למנצח משום דכתיב ביה ביום צרה ומזמור לתודה דבזמן הבית היה אסור להקריב שום קרבן הנאכל בעיוה"כ דממעט זמן אכילתו שהרי עכ"פ כל הקרבנות נאכלין ליום ולילה שלאחריו וביוה"כ א"א לאכול [יב] ונמצא מביא לידי פסול:
ובלבוש מוסיף
כדי שאם יבנה בית המקדש במהרה בימינו לא יטעו להקריבו:
לכאורה אז יטעו לאחר שמלאה הארץ דעה את ה' אחר ביאת המשיח יטעו בגלל שאומרים מכעת זמור לתודה בפסוד"ז ?!
לכאורה קצת משמע כמו הירושלמי שבניין בית המקדש קודם לביאת בן דוד

מיכאל1
הודעות: 736
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:17 pm

Re: בטעם שלא אומרים מזמור לתודה בעיו"כ - כדי שאם יבנה ביהמ"ק לא יטעו להקריבו

הודעהעל ידי מיכאל1 » א' אוקטובר 01, 2017 1:53 pm

למה לא להקשות את זה על ריב"ז שתיקן שיום הנף אסור כולו וכדו'?

עושה חדשות
הודעות: 8895
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: בטעם שלא אומרים מזמור לתודה בעיו"כ - כדי שאם יבנה ביהמ"ק לא יטעו להקריבו

הודעהעל ידי עושה חדשות » א' דצמבר 29, 2019 2:20 pm

דא"ג, ראיתי כעת -
סדר טרוייש; מזמור לתודה נהגו שלא לאמרה בימי פסח, לפי שאין מקריבין תודה בהן בזמן שבית המקדש קיים מפני החמץ שבה, גם לא בערב פסח שלא למעט זמן אכילתו שהוא לילה ויום, והקשו לי אנשים להניחו מטעם זה ערב יום הכפורים, ונר' דל"ד דהתם בפסח אין לו זמן אכילה אלא עד ד' שעות מדרבנן ועד חצות מדאורייתא, אבל גבי יוהכ"פ יש לו זמן אכילה כל היום כולו והקדשים עיקר מצות' ביום.


חזור אל “אלול וימים נוראים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים