מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

שו"ת אורחותיך למדני - המחבר המסתורי

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

שו"ת אורחותיך למדני - המחבר המסתורי

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' פברואר 09, 2012 3:58 pm

האם ידוע לחו"ר אתרא קדישא הדין מי הוא המחבר של שו"ת אורחותיך למדני?

מורה צדק
הודעות: 1560
הצטרף: ד' יולי 14, 2010 12:03 am

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי מורה צדק » ה' פברואר 09, 2012 6:42 pm

מאוד נהניתי מספר זה, עכ"ז שבכמה וכמה דברים לא הסכמתי עמו.

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי לייטנר » ו' פברואר 10, 2012 9:50 am

ממה שידוע לי, הוא מתגורר בלונדון ומתפרנס מנדל"ן שקנה בעבר.
שומר בקנאות על פרטיותו מאידך, אך בעל חסד גדול. יש לו מזכיר מיוחד לתרומות (חתנו כמדומני).

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' פברואר 12, 2012 8:44 am

הרב לייטנר, מאין כב' יודע את כל הפרטים הנ"ל, אם הרה"ג בעל שו"ת אורחותיך למדני שומר בקנאות על פרטיותו?
הרי אם ידוע מי חתנו, מן הסתם ידוע מי הוא? הלא כן?

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי לייטנר » א' פברואר 12, 2012 4:11 pm

בברכה המשולשת כתב:הרב לייטנר, מאין כב' יודע את כל הפרטים הנ"ל, אם הרה"ג בעל שו"ת אורחותיך למדני שומר בקנאות על פרטיותו?
הרי אם ידוע מי חתנו, מן הסתם ידוע מי הוא? הלא כן?


לא כל דבר שידוע לי, צריך גם להיות ידוע לאחרים.

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' פברואר 12, 2012 4:15 pm

קבלתי, צודק.

יעקב כהן
הודעות: 551
הצטרף: ו' מרץ 22, 2013 4:31 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי יעקב כהן » א' אוגוסט 07, 2016 6:22 pm

מחיפוש קצר באוצר נראה שהוא הרב פנחס טולידאנו

פלגינן
הודעות: 3232
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי פלגינן » א' אוגוסט 07, 2016 6:24 pm

ב'המעין' האחרון כתב אודותיו ר' יואל בסקירת ספרים.

מצליח
הודעות: 535
הצטרף: א' יולי 12, 2015 6:46 am

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי מצליח » א' אוגוסט 07, 2016 7:29 pm

אולי יוכל מי שהוא להטעימנו קצת מספריו ע"י העלאת כמה דפים לדוגמא.

מה שנכון נכון
הודעות: 11660
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » א' אוגוסט 07, 2016 8:04 pm

מצליח כתב:אולי יוכל מי שהוא להטעימנו קצת מספריו ע"י העלאת כמה דפים לדוגמא.

http://www.hebrewbooks.org/47756

היא שיחתי
הודעות: 3509
הצטרף: ו' דצמבר 17, 2010 1:27 am
מיקום: צפת

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי היא שיחתי » ג' ספטמבר 19, 2017 6:18 pm

רב הנעלם: מיהו הרב המסתורי שמשיב לאלפי אברכים ובחורי ישיבות
הרב עובדיה יוסף ציטט אותו בספריו בלי לדעת מי הוא, רבנים ידועים פונים אליו במיילים שעליהם הוא עונה בעילום שם • מיהו הרב האלמוני שמפיץ ספרים בחינם, ועונה לאלפי פניות מאברכים ובחורי ישיבות? • דביר עמר כתב 'בשבע', במסע בעקבות הרב המסתורי
דביר עמר, בשבע יום שלישי כ"ח אלול תשע"ז 18:08 19/09/2017
הדפסתגיות: הרב המסתורי, דביר עמר, אלמוני, אורחותיך למדני, , היכלי הישיבות
צילום אילוסטרציה: פלאש 90 צילום אילוסטרציה: פלאש 90
"שלח אליו מייל", אמרו לי כמה חברים שכבר נחשפו לתופעה הזאת. "כתוב לו שאלה, ותראה איך תוך זמן קצר תקבל תשובה הלכתית ארוכה ומפורטת".

ואכן, ימים ספורים מרגע ששלחתי שאלה לאותה דמות מסתורית המוכרת בעולם הישיבות בשם "אורחותיך למדני", טענתם התבררה כנכונה.

ספק עד כמה השם "אורחותיך למדני" מוכר לציבור הרחב, אבל רבנים ותלמידי חכמים רבים שמעו אותו. מאות הפונים אליו מצויים איתו בקשר די תדיר. חלקם באים מישיבות מרכז הרב, תורת החיים ואפילו ישיבת חברון. מוסדות כגון מכון הר ברכה פונים אליו בקביעות, ואת רשימת השואלים בשו"ת שלו מעטרים גם רופאים ידועים כגון ד"ר סודי נמיר. מבחינת השואלים ה"אורחותיך למדני" הוא אופציה זמינה למענה מפורט, רציני ומהיר לסוגיות אקטואליות בהלכה שבהן הם עוסקים. התגובה המיידית שלו, בלי שום תנאי, היא כנראה סוד קסמו, שיוצר אפקט מתגלגל – שמו עובר מפה לאוזן וכמות הפונים אליו רק הולכת וגוברת עם הזמן. חלק מהשואלים עומדים איתו גם בקשר אישי. הוא מברך אותם בעת שמחה, מתפלל בשעת צרה ומצטער בבשורה רעה.
מי הוא אותו יהודי מסתורי שרבים מציבור תלמידי החכמים ובני הישיבות משחרים לתשובותיו, אך מצד שני לא יודעים מי הוא? ב 15 השנים שחלפו מאז החל ה"אורחותיך למדני" לכתוב תשובות תוך שהוא שומר בקנאות על פרטיותו, ניסו רבים לפצח מי הדמות המסתורית שממקום מחבואה משיבה דרך הדוא"ל אלפי תשובות לכל שואל, בקצב מהיר עד כמעט בלתי נתפס. עד היום טרם ניתנה התשובה. גם מעריציו הרבים, ובהם רבנים ואברכים חשובים מכל קצות הקשת הדתית, לא יודעים מה שמו ומאין בא. סדרת ספרי השו"ת שלו 'אורחותיך למדני' בנויה על שאלות ותשובות בכל חלקי התורה, כשחלק הארי נכתב כתשובות לשואלים, החל מבחורי ישיבה צעירים ועד לתלמידי חכמים מוכרים.
"מדובר בתלמיד חכם גדול בקנה מידה עולמי", אומר הרב משה ביגל, רב היישוב מיתר, "במכון לרבני יישובים בקריית ארבע, שבו אני עובד, שולחים אליו להגהות כל ספר לפני שהם מוציאים, ותוך זמן קצר הוא משיב הערות חכמות מאוד. על ספרי 'אכול בשמחה' הוא עבר עמוד עמוד, וכתב הערות גאוניות".

"הוא תלמיד חכם שאין רבים דוגמתו", מספר גם הרב דביר אזולאי, אברך במרכז הרב, "כל מקור הוא יודע, שוחה בו כבתוך שלו. בבלי וירושלמי, מדרשי הלכות ואגדות, גאונים, ראשונים, מוכרים ועלומים, אחרונים חשובים וספרים נדירים, ועם זאת כל תשובותיו הן חידוש ויצירה. בכל תחום יש לו מה לומר ולחדש".

למרות היותו מסתורי, חלק לא קטן מקרב כתבי העת והספרים החשובים שיצאו בשנים האחרונות לא נרתעו מלהביא את דבריו. אפילו הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ"ל בחר לצטט ממנו בספריו בכבוד הראוי. "מדובר בתלמיד חכם עצום. מרן אבא אפילו שאל אותי פעם: 'מי הוא האורחותיך למדני?'", מגלה הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף.

לעיתים נדירות החכם המסתורי לא רק עונה לשאלות אלא גם מגיב למאמרים. בכתב העת 'המעיין', למשל, מובאת תשובה שבה הוא מעיר על מאמר בנושא מכשירי חשמל בשבת, שכתב הרב יעקב אריאל.
המוטו המרכזי בספריו הוא ריבוי תורה בעם ישראל. מבחינתו כל שאלה שיהודי שרוצה לברר בתורה, היא חשובה ודורשת התייחסות. הוא מתייחס בכבוד גדול לכל שואל, לפחות כאילו הוא שווה לו. מאות הפונים אליו מרגישים בנוח לפנות בכל שאלה שיש להם, לפעמים אפילו בשאלות מעט מיותרות. את תשובותיו הוא פותח תמיד בתואר כבוד "לכבוד הרב הגאון", וחותם את דבריו בחיבה, בברכה ובאהבה. פלא נוסף הוא שהשואל אינו צריך לשאול שאלה דווקא. לא פעם שולחים ל"אורחותיך למדני" מאמרים שלמים, קצרים או ארוכים, חוברות או אפילו ספרים של ממש, ותוך כמה ימים נשלחות חזרה ההערות המפורטות. בפעמים האחדות שבהן האט את קצב תשובותיו, וחלק מהפונים אליו הבחינו בעניין ושאלו אותו על כך, הוא ביקש סליחה וכתב שהוא טרוד בחזרות על הבבלי והירושלמי, כדי שלא ישכח את תלמודו.

"אצלצל ואשאל אותו"
מה בכל זאת אפשר לדעת עליו? אחד ממעריציו הגדולים היה הרב איתם הנקין הי"ד. בשיחה שקיימתי איתו חודשים אחדים לפני הירצחו, הוא סיפר כמה מאמצים הוא השקיע כדי לדעת מי הוא הרב שמשיב לו הערות גאוניות על כל ספריו ומאמריו. הוא ציין את פיסת המידע שהצליח להשיג: "דבר אחד אני יודע – הוא תלמיד חכם גדול שמתגורר בלונדון". את הפרט הזה, שאולי ממקד את החיפושים אחר הדמות אך מקשה על מציאתה, אישרו לנו גם הרב משה ביגל והרב יואל קטן.
פרט נוסף שאפשר לדעת הוא שמדובר בתלמיד חכם ממוצא ספרדי. מעידות על כך תשובות שבהן הוא משתמש בביטוי "לדידן בני ספרד". במענה אחר הוא מציין כי חשב על התשובה בברית של נכדו, כך שניתן להסיק שגילו אינו מאוד צעיר, אם כי יש מי שחובקים נכדים כבר בשנות הארבעים לחייהם.
אבל יש גם כאלה שמכירים אותו ממש. משפחת אלכביר משכונת סנהדריה המורחבת בירושלים יודעת מי הוא, ודרכה ניתן גם להשיג את ספריו בחינם. "הרב הוא תלמיד חכם עניו החפץ בעילום שמו", מספרת לנו אם המשפחה. לשאלתנו מדוע הוא אינו חושף את עצמו אפילו בפני תלמידיו, עונה האם: "אצלצל אליו ואשאל אותו". תשובתו של הרב המסתורי, בדואר אלקטרוני כמובן, לא איחרה לבוא.

"הטעם הוא מפני שאני רוצה לעסוק בתורה בלי להיות מופרע", כתב לי ה'אורחותיך למדני', "ראיתי כמה רבנים שהטלפון לא מפסיק לצלצל בכמה שאלות ומשום צורכי ציבור, וכמה בני אדם באים לביתם לשאול מפיהם כל צורכיהם, וגם הם צריכים לילך לכל השמחות של קהילתם או תלמידיהם יום אחר יום. מצינו שקשה להם ללמוד תורה, ונכון שהם עוזרים כמה בני אדם והם עושים חסד גדול, אבל תורה מנין? ולכן אמרתי בלבי שכל זה אפשר על ידי אחרים, ואני בחרתי ללמוד בלי להיות מופרע. ואין כוונתי לדחות מי שרוצה לשאול שאלות, וכבר השבתי לכמה שאלות באי-מייל, אבל כיוונתי להגדיל תורה ולהאדירה על ידי הדפסת התשובות בספר, ולהפיץ אותם חינם לרבים. וזה דרך עבודתי. ויש עוד טעם, והוא שאני לא רוצה בכבוד ולא לקבל שום הנאה מלימוד תורה, וכבר נודע מעשה דרבי טרפון בגמ' נדרים, וזה אפשר על ידי עילום השם".

לכאורה תשובתו של הרב האנונימי מדברת בעד עצמה, וחושפת את הסיבה שבגללה הוא חפץ בעילום שמו. על פי דבריו, הוא בחר להגדיל תורה דרך אלפי תשובותיו והפצת ספריו בחינם, ובשביל כך הוא צריך לפנות מכל עיסוק וטרדות אחרות הקשורות בתפקיד הרבנות. בנוסף לכך, הוא מעוניין כנראה לברוח מכל כבוד או הנאה מלימוד התורה. ועדיין, התעלומה של זהות המחבר שממשיך לשמור בקנאות על פרטיותו תמשיך להעסיק רבים.

לתגובות: Dvir794@gmail.com

הכתבה פורסמה בעיתון 'בשבע'

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי לייטנר » ג' ספטמבר 19, 2017 7:41 pm

היא שיחתי כתב:מה בכל זאת אפשר לדעת עליו? אחד ממעריציו הגדולים היה הרב איתם הנקין הי"ד. בשיחה שקיימתי איתו חודשים אחדים לפני הירצחו, הוא סיפר כמה מאמצים הוא השקיע כדי לדעת מי הוא הרב שמשיב לו הערות גאוניות על כל ספריו ומאמריו. הוא ציין את פיסת המידע שהצליח להשיג: "דבר אחד אני יודע – הוא תלמיד חכם גדול שמתגורר בלונדון".

תמוה בעיני מאוד, ואכמ"ל.

מתפעל
הודעות: 3944
הצטרף: ב' דצמבר 06, 2010 12:35 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי מתפעל » ג' ספטמבר 19, 2017 8:20 pm

מה תמוה, שניסה לגלות מי הוא?

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי לייטנר » ג' ספטמבר 19, 2017 10:05 pm

שזה הפרט היחיד שידע עליו...

ארזי הלבנון
הודעות: 1322
הצטרף: ו' דצמבר 09, 2016 1:34 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי ארזי הלבנון » ג' ספטמבר 19, 2017 10:52 pm

ומה המייל שלו?

פלוריש
הודעות: 2385
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי פלוריש » ג' ספטמבר 19, 2017 11:36 pm

יש בזה משהו חיובי, אבל גם מסוכן.
מצד אחד זה בורח מפוליטקה כי הכותב בורח משיוך סיוציולוגי כזה או אחר (ומתכתבים איתו מכמה חוגים).
ומצד שני, זה לא שמתייחסים רק לכתוב ולא לכותב (כי הכינוי 'מחה"ס אורחותיך למדני' כבר נהיה מותג), ואז עילום השם מועיל פחות. ועוד, יהיו שיחששו לתת מעמד של ת"ח ופוסק למי שאולי יתגלה פתאום כמשהו שלא ציפו (כמו חמדת ימים, בשמים ראש וכו'. ובזמן האחרון גם אתר שו"ת וחידושים של ניר שטרן שלאחר כמה שנים חשף עצמו כדתל"ש).

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2273
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ד' ספטמבר 20, 2017 8:27 am

ארזי הלבנון כתב:ומה המייל שלו?


פלגינן
הודעות: 3232
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי פלגינן » ד' ספטמבר 20, 2017 9:00 am

ארזי ביתר כתב:
ארזי הלבנון כתב:ומה המייל שלו?


לפי מה שהתפרסם בסקירת הרב יואל קטן: orlamdeni@hotmail.com

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15515
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי איש_ספר » א' ספטמבר 24, 2017 1:47 am

האם אכן יש משהו מיוחד בתשובותיו הנדפסות שיש בו לעורר ענין על זהות כותבן?

נכתב ללא שעיינתי בספריו מעולם.

עובדיה חן
הודעות: 1819
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי עובדיה חן » א' ספטמבר 24, 2017 2:00 am

יעקב כהן כתב:מחיפוש קצר באוצר נראה שהוא הרב פנחס טולידאנו

מהיכן לקחת את זה?

שמואל דוד
הודעות: 6472
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי שמואל דוד » ב' אוקטובר 02, 2017 5:31 am

איש_ספר כתב:האם אכן יש משהו מיוחד בתשובותיו הנדפסות שיש בו לעורר ענין על זהות כותבן?

נכתב ללא שעיינתי בספריו מעולם.

כדאי לעיין. הוא עונה בכל ענין בחריפות ובקיאות. לכל שואל!

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי נהר שלום » ב' אוקטובר 02, 2017 5:51 am

שמואל דוד כתב:
איש_ספר כתב:האם אכן יש משהו מיוחד בתשובותיו הנדפסות שיש בו לעורר ענין על זהות כותבן?

נכתב ללא שעיינתי בספריו מעולם.

כדאי לעיין. הוא עונה בכל ענין בחריפות ובקיאות. לכל שואל!

בכתובת הדוא"ל הנ"ל? שאלתי ולא נענתי.

שמואל דוד
הודעות: 6472
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי שמואל דוד » ב' אוקטובר 02, 2017 7:00 am

נהר שלום כתב:
שמואל דוד כתב:
איש_ספר כתב:האם אכן יש משהו מיוחד בתשובותיו הנדפסות שיש בו לעורר ענין על זהות כותבן?

נכתב ללא שעיינתי בספריו מעולם.

כדאי לעיין. הוא עונה בכל ענין בחריפות ובקיאות. לכל שואל!

בכתובת הדוא"ל הנ"ל? שאלתי ולא נענתי.

מתי שאלת?

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' אוקטובר 02, 2017 8:47 am

לפי מה שנמסר לי, כעת לוקח לו כשבועיים לענות

עובדיה חן
הודעות: 1819
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי עובדיה חן » ב' אוקטובר 02, 2017 9:02 am

לא הבנתי מה מעליתא חסר רבנים שעונים.

שמואל דוד
הודעות: 6472
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי שמואל דוד » ב' אוקטובר 02, 2017 4:06 pm

עובדיה חן כתב:לא הבנתי מה מעליתא חסר רבנים שעונים.

הוא עונה בכל ענין. מי עוד עונה?

עובדיה חן
הודעות: 1819
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי עובדיה חן » ב' אוקטובר 02, 2017 4:16 pm

היה פורום על רבנים שעונים במייל,אכן אם הוא עונה בכל עניין בכל התורה כולה [שזה לא נראה לי] בהחלט נדיר.

היא שיחתי
הודעות: 3509
הצטרף: ו' דצמבר 17, 2010 1:27 am
מיקום: צפת

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי היא שיחתי » ב' אוקטובר 02, 2017 11:24 pm

בברכה המשולשת כתב:לפי מה שנמסר לי, כעת לוקח לו כשבועיים לענות

האמת היא שעם שבועיים הרבה אברכים יכולים לענות בכה"ת כולה [בפרט עם אוצה"ח]...

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי נהר שלום » ג' אוקטובר 03, 2017 4:41 am

היא שיחתי כתב:
בברכה המשולשת כתב:לפי מה שנמסר לי, כעת לוקח לו כשבועיים לענות

האמת היא שעם שבועיים הרבה אברכים יכולים לענות בכה"ת כולה [בפרט עם אוצה"ח]...

בכל מקרה זה גמ"ח מי שישקיע את הזמן לחפש במקומי וכן לא כל אחד יודע איך לכתוב ולסדר הדברים

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' אוקטובר 03, 2017 7:53 am

נהר שלום כתב:
היא שיחתי כתב:
בברכה המשולשת כתב:לפי מה שנמסר לי, כעת לוקח לו כשבועיים לענות

האמת היא שעם שבועיים הרבה אברכים יכולים לענות בכה"ת כולה [בפרט עם אוצה"ח]...

בכל מקרה זה גמ"ח מי שישקיע את הזמן לחפש במקומי וכן לא כל אחד יודע איך לכתוב ולסדר הדברים


א. הוא עונה תוך שבועיים בגלל ריבוי הפונים. פעם הוא היה עונה תוך יומיים. (כך נמסר לי).
ב. בקיאותו היא כזו שאינה תלויה במאגרים.

היא שיחתי
הודעות: 3509
הצטרף: ו' דצמבר 17, 2010 1:27 am
מיקום: צפת

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי היא שיחתי » ג' אוקטובר 03, 2017 5:41 pm

בברכה המשולשת כתב:
נהר שלום כתב:
היא שיחתי כתב:האמת היא שעם שבועיים הרבה אברכים יכולים לענות בכה"ת כולה [בפרט עם אוצה"ח]...

בכל מקרה זה גמ"ח מי שישקיע את הזמן לחפש במקומי וכן לא כל אחד יודע איך לכתוב ולסדר הדברים


א. הוא עונה תוך שבועיים בגלל ריבוי הפונים. פעם הוא היה עונה תוך יומיים. (כך נמסר לי).
ב. בקיאותו היא כזו שאינה תלויה במאגרים.


א. הרבה אברכים יכולים תוך יומיים עם מאגרים
ב. מנ"ל למר הא? דיברת איתו?
ג. איני מדבר חלילה על אדם מסויים, שכן אני מבין שאין ידוע מי הוא, אני רק שואל

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' אוקטובר 03, 2017 7:32 pm

היא שיחתי כתב: א. הרבה אברכים יכולים תוך יומיים עם מאגרים
ב. מנ"ל למר הא? דיברת איתו?
ג. איני מדבר חלילה על אדם מסויים, שכן אני מבין שאין ידוע מי הוא, אני רק שואל


א. אבכי"ר, אבל לצערי זה לא כ"כ מצוי, כי צריך לדעת לחשוב ולא רק לחפש.
ב. כתביו מעידים עליו.
ג. בודאי, לא חשבתי אחרת, ח"ו.

ארזי הלבנון
הודעות: 1322
הצטרף: ו' דצמבר 09, 2016 1:34 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי ארזי הלבנון » ג' אוקטובר 03, 2017 7:57 pm

ראיתי שעלה כאן מספר פעמים ה'עוד הרבה אברכים יכולים' בעזרת 'מאגרים' ממוחשבים.
ובכן, מהכתבה ומעדות האנשים עולה שלא מדובר בשאלות הלכתיות 'יבשות' המצריכות ידע, שיכול להסתכם בחיפוש במאגרים כאלה ואחרים, שודאי גם עליהן נשאל ומן הסתם עונה; אלא שאלות התלויות בסברא, או ידע מקיף-כללי כגון הערות על מאמרים וכן על הכתוב בספרים העומדים לצאת לאור.
סברא 'לא קונים בשום חנות'...

שמואל דוד
הודעות: 6472
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: שו"ת אורחותיך למדני - המחבר המסתורי

הודעהעל ידי שמואל דוד » א' אפריל 07, 2019 10:34 am

על כל הערה והערה שיש לי בלשונות של רש״י ז״ל הוא מתרץ באופן נפלא.
אי אפשר לעשות כן ע״י חיפוש באוצר.

ארזי הלבנון
הודעות: 1322
הצטרף: ו' דצמבר 09, 2016 1:34 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני - המחבר המסתורי

הודעהעל ידי ארזי הלבנון » א' אפריל 07, 2019 11:30 am

אגב, פורסם כאן ספר שלם על ברכת מעין שבע בפסח שחל בשבת. שם המחבר הוסתר, אך בשנה צויין 'שנת ארחותיך למדני'. האם הוא מאותו בעל מחבר?

- -

מכתובת המייל לתגובות והערות, נראה שמדובר על חכם אחר.
קבצים מצורפים
ברכת_מעין_שבע.pdf
(2 MiB) הורד 321 פעמים

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2514
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני - המחבר המסתורי

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » א' אפריל 07, 2019 11:48 am

אני העלתי הספר הנ"ל, והכחשתי כאן: https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 44#p535873

בגוף הדבר, לגבי שו"ת אורחותיך למדני,

ברור למעיין בספר, [ואני כותב על סמך מה שלמדתי בו כמה וכמה תשובות בעבר באחד החלקים] כי הכותב אינו חוצניק, למרות שהוא מנסה מאד לתת הרגשה כזו בספריו, וגם, שהוא חרד"ל, אבל בודאי אינו חרדי.
לדעתי הוא מסתיר א"ע, כי אם ידעו מי הוא, לא ישאלו אותו [ולא מפני שח"ו וכו', אלא מפני שהוא משתייך למגזר אחר, וחרדי ממוצע לא ישאל מישהו חרד"ל, אבל כאשר אתה לא יודע מי זה, אתה שואל].

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2514
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני - המחבר המסתורי

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » א' אפריל 07, 2019 11:49 am

שמואל דוד כתב:על כל הערה והערה שיש לי בלשונות של רש״י ז״ל הוא מתרץ באופן נפלא. אי אפשר לעשות כן ע״י חיפוש באוצר.

יתן לנו דוגמא בבקשה..

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2514
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » א' אפריל 07, 2019 11:49 am

יעקב כהן כתב:מחיפוש קצר באוצר נראה שהוא הרב פנחס טולידאנו

איך הגעת למסקנא הזו?

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2514
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » א' אפריל 07, 2019 11:54 am

לייטנר כתב:ממה שידוע לי, הוא מתגורר בלונדון ומתפרנס מנדל"ן שקנה בעבר.
שומר בקנאות על פרטיותו מאידך, אך בעל חסד גדול. יש לו מזכיר מיוחד לתרומות (חתנו כמדומני).

אם ברצוני לזכות אותו במצות צדקה וחסד, איך אני מגיע למזכיר-חתנו הנ"ל?..

אגב, דומני כי בקובץ "יתד המאיר" הובא פעם מהגרע"י שכתב עליו "ידידנו" וכיו"ב. אשתדל לבדוק זאת בל"נ

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: שו"ת אורחותיך למדני

הודעהעל ידי נהר שלום » ב' אפריל 08, 2019 5:00 am

נהר שלום כתב:
שמואל דוד כתב:
איש_ספר כתב:האם אכן יש משהו מיוחד בתשובותיו הנדפסות שיש בו לעורר ענין על זהות כותבן?

נכתב ללא שעיינתי בספריו מעולם.

כדאי לעיין. הוא עונה בכל ענין בחריפות ובקיאות. לכל שואל!

בכתובת הדוא"ל הנ"ל? שאלתי ולא נענתי.

לאחרונה נענתי


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 191 אורחים