רש"י שיר השירים כתב:משכני אחריך נרוצה ... מזכירים לפניו חסד נעורים אהבת כלולות לכתם אחריו במדבר ארץ ציה וצלמות וגם צדה לא עשו להם והאמינו בו ובשלוחו ולא אמרו היאך נצא למדבר לא מקום זרע ומזונות והלכו אחריו והוא הביאם לתוך חדרי היקף ענניו ...
רמב"ן וזאת הברכה כתב:אף חבב עמים ... כי "חובב" מגזרת לטמון בחובי עוני ... וזה רמז למה שאמר (במדבר יד יד) אשר עין בעין נראה אתה ה' ועננך עומד עליהם, וכן אמר בשירה (לעיל לב י) יסובבנהו יבוננהו יצרנהו כאישון עינו ... והם תכו ... שהם מוכים בכל מכה במדבר ללכת אחריך בכל אשר תלך, לא יחושו לרעב ולצמאון ומכת נחש ועקרב, רק יצאו לרגליך ואחריך ירוצו
מן הסתם אפשר למצוא עוד מקורות לדבר זה, שענני הכבוד ניתנו לישראל בזכות ההליכה אחרי ה' במדבר.רש"י האזינו כתב:ובתהו ילל ישימון - ארץ ציה ושממה מקום יללת תנינים ובנות יענה אף שם נמשכו אחר האמונה, ולא אמרו למשה האיך נצא למדברות מקום ציה ושממון, כענין שנאמר לכתך אחרי במדבר: יסבבנהו - שם סבבם והקיפם בעננים ...
וא"כ כמה נפלא הדבר אשר בפשטות משמע שענני הכבוד לא היו מיד ביציאה ממצרים, אלא הגיעו רק במסע השני, כי רק אחרי שכבר הלכו אחרי ה' במדבר, אז סבבם והקיפם בעננים.