אוצר החכמה כתב:לא מובנת השאלה. בעל אינו כינוי לאדם נשוי.
כח עליון כתב:אוצר החכמה כתב:לא מובנת השאלה. בעל אינו כינוי לאדם נשוי.
?
אלי.ברקו כתב:מדוע בתורה אין מילה נפרדת לאישה נשואה - wife, כנגד בעל - husband?
אבא יודן כתב:כח עליון כתב:אוצר החכמה כתב:לא מובנת השאלה. בעל אינו כינוי לאדם נשוי.
?
ואם בעל אשה הוא.אלי.ברקו כתב:מדוע בתורה אין מילה נפרדת לאישה נשואה - wife, כנגד בעל - husband?
רק בצירוף, בעולת בעל, או נחרפת לאיש
הער אגב בכותרת על מילה 'נפרדת' שבכותרת, על שה יש מילה נפרדת בתורה 'מיוחדת'.
אוצר החכמה כתב:הרי על הפסוק הזה מדובר. אבל אין פירושו כינוי לאדם נשוי. הסברתי למעלה.
כח עליון כתב:?
אלי.ברקו כתב:מדוע בתורה אין מילה נפרדת לאישה נשואה - wife, כנגד בעל - husband?
כח עליון כתב:'אשה' אינה נשואה? כי מאיש לוקחה
אלי.ברקו כתב:למרות שברוב השפות הלועזיות יש שתי מילים נפרדות.
עזריאל ברגר כתב:כח עליון כתב:'אשה' אינה נשואה? כי מאיש לוקחה
"ואשה כי תדור נדר ... בבית אביה בנעוריה" - הרי לך אשה רווקה.
נהר שלום כתב:וראית בשביה אשת יפת תאר וחשקת בה ולקחת לך לאשה
"אשת" - (קידושין יט) אפילו אשת איש
כח עליון כתב:עזריאל ברגר כתב:כח עליון כתב:'אשה' אינה נשואה? כי מאיש לוקחה
"ואשה כי תדור נדר ... בבית אביה בנעוריה" - הרי לך אשה רווקה.
פשוטו אינו כן
אבא יודן כתב:נהר שלום כתב:וראית בשביה אשת יפת תאר וחשקת בה ולקחת לך לאשה
"אשת" - (קידושין יט) אפילו אשת איש
לא ממשמעות המילה אלא מייתור לשון
אלי.ברקו כתב:מדוע בתורה אין מילה נפרדת לאישה נשואה - wife, כנגד בעל - husband?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים