וכגון:
- חז"ל דרשו על נח איש וגו' תמים הי' בדורותיו - אילו הי' בדורו של אברהם...
והלא באמת הי' בדורו של אברהם - שהרי נח מת שנת ב"א ו', ואברהם נולד א' תתקמ"ח והכיר בוראו תתקנ"א או תתקפ"ח או תתקצ"ו? - מצאנו כמה פעמים בחז"ל ישיבתו של שם ועבר...
למה לא הי' לו לנח ישיבה? או לכה"פ יהי' ראש הישיבה בישיבת בניו בחייו? (וכ"ת שהי' א"כ למה לא נקרא על שמו)? - בראב"ד (הלכות ע"ז פ"א, ג') שתמה על שם ועבר שלא מחו על עובדי ע"ז בזמנם.
למה לא תמה על נח?
בנוגע קשיא א' מצאתי להרבי מחב"ד שעמד על זה כאן אך לא מיישב שאר הקשיות.