אמרינן בגמ' "...אבנר תנינא עמוני ולא עמונית מואבי ולא מואבית אלא מעתה ממזר ולא ממזרת ...
וכו' דרש רבא מאי דכתיב (תהילים קטז) פתחת למוסרי אמר דוד לפני הקב"ה רבונו של ..."
והנה במפרשים על התהלים פתחת למוסרי - כמעט כולם התנבאו לפרש שהתיר לו הקב"ה את החבלים ממנו - למרות שלא מצינו אי פעם שדוד נקשר בחבלים.
ומעולם אני תמה מדוע לא פירשו כפשוט.
פתחת למוסרי - התרת את האיסור
שהיה עליו איסור חיתון משום עמוני וכו' והקב"ה התיר לו את האיסור - וזהו שאמר פתחת למוסרו [מלשון איסור והיתר] פתחת = היתר - מוסרי = איסור.
אם יש מקור כל שהוא שדוד נקשר בשום מקום בחבלים אשמח מאוד.