הֻכְשְׁרוּ לְסִכּוּךְ עֲלֵי תְמָרָה נָאָה / הֻפְסַל בּוֹ דָבָר הַמְקַבֵּל טֻמְאָה בְּחַג הַסֻּכּוֹת.
ובפירוש צרפתי קדום כתב כך:
הוכשרו לסכוך עלי תמרה נאה: מותר לעשות מהם סכך, וכל שכן כל שאר עלין ופסולת גורן ויקב.
ולא זכיתי להבין מהו ה'וכל שכן', מדוע הכשרם של עלי תמרה לסיכוך אינו פשוט כשאר ענפים?
אולי מפני שלפעמים ענפי התמרים נפסלו מלסכך, כמו אם התמרים מרובים על הענפים (עי' סוכה יג ע"ב), או שייחדו את הענפים לשמש כמטאטא (השווה:.....), לכן יש עדיפות להשתמש לכתחילה בענפי אילנות אחרים ולא בענפי תמרים?
זה ממש חידוש.
יש מישהו שדן בזה?