"ויאמר עשו אל יעקב הלעטני נא מן האדום האדום הזה"
ויש לציין שלא נכתב שאכן קיים יעקב את בקשתו של עשו "הלעיטני נא", אלא כתיב "ויעקב נתן לעשו לחם ונזיד עדשים", ומנין פשוט שאכן יעקב הלעיט אותו. ולא מצאתי מקור לזה.
כמוני - כמוך, אולם כל מי שאמרתי לו דבר זה פתח עלי זוג עינים בתדהמה, הענין מושרש אצל כולם עוד מהגננות ומהציורים שיעקב הלעיט את עשו.שיף כתב:מי אמר שכך היה?
לכאורה פשוט שיעקב לא הלעיט אותו
הצבי כתב:ונראה דהנה מתחלה היה בקשת עשו מיעקב הלעיטני נא מחמת שהיה הוא הבכור ויעקב קטן ממנו והיה מנהגם שהקטן היה מחויב לעבוד את הגדול וע"כ עשו שהיה בכור אמר ליעקב הלעיטני נא כי רצה שיעקב ישרתו כדין וע"כ אז שראה יעקב שעשו מחזיק עצמו לאדון עליו ע"כ התחיל לבקש ממנו שימכור לו הבכורה והסכים עשו כן וא"כ תו לא היה ראוי שיעקב ישרת את עשו כי אדרבא הרי יעקב הבכור וע"כ לא הלעיטו רק נתן לו לחם ונזיד עדשים מחיר הבכורה. (חכמת התורה לרבי שלמה קלוגר)
שמר כתב:הצבי כתב:
לא הבנתי, הרי רק לאחר שקויים ההסכם חלה המכירה, וההלעטה הינה חלק מההסכם, ואין יעקה הבכור עדיין.
איש גלילי כתב:זכור לי ששמעתי/ראיתי פעם בשם אחד הצדיקים (אולי אפילו באתרא קדישא הדין), שהעיר על הציורים שמציירים לילדים איך שיעקב מלעיט את עשו, ואמר שבכתוב משמע שלא הלעיטו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים