עזריאל ברגר כתב:עיקר תפילת הציבור היא "שיהא אחד מתפלל וכולם שומעים ועונים" (רמב"ם).
אלא שמתפללי מנחה קצרה סבורים שאין זה עיקר, ואין בחזרת הש"ץ שום צורך, והדרא קושיא לדוכתא.
שמר כתב:האם הש"ץ בתפילה קצרה מתפלל ללא מניין בשלוש ראשונות, שהרי הציבור מצטרף רק בקדושה ולא קודם לכן (אשכנזים), ובשעה שמתפלל הש"ץ הרי הוא יחידי, ואף שעונים עשרה על ברכותיו מה"ת שנחשב מתפלל במניין. ולא שייך בזה חידושו של החזו"א על ההצטרפות למניין שהחל כבר, שהכא הנושא הוא בהיפך שהציבור מצטרף ליחיד והתם מיירי שהיחיד מצטרף לציבור.
גביר כתב:שמעתי לפני שנים הרבה מהרב שמואל גרוסברד ז"ל מפתח תקווה ת"ו, שבזמנו נתרם סכום רב לישיבת לומז'ה שם [אולי מדובר אף על התרומה לבניית בניינה המרשים] ותנאו של הנדיב היה שלא יתפללו שם מנחה קצרה.
גביר כתב:יתכן, כמובן, שאני טועה והסיפור היה על בית המדרש לתורת ארץ ישראל, או על מוסד ישיבתי ותיק אחר בפתח תקווה [אם ישנו כזה], סוף כל סוף שמעתי את הדברים לפני יותר משלושה עשורים.
יונת אלם כתב:בישיבת לומז'ה בפ"ת נכון לחנוכה זה מתפללים עדין מנחה קצרה, התפללתי שם ג' ימים בחנוכה זה ובכולם היה מנחה קצרה
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים