יבנה כתב:מסתמא התכוון שמשם נראה שהיה בן של רב. אך כפי שכבר כתבתי הדבר לא יתכן דמוכח בבבלי שלא היה בנו של רב אלא של איסי שהיה מוכס. גם פשוט שהיה צריך להיות מוזכר כבנו של רב וכדמצינו בחייא בר רב.
באמת לא רציתי לחשוד בגאון ישראל הגרי"ש נתנזון שהוא חשב את ר' זירא כבנו של רב. שהוא דבר בטל. בכל זאת העליתי לעיל אפשרות כזו בביאור דבריו.
יבנה כתב:לומר שלא היה ידוע מי אביו גם אינו נכון, שידוע מי אביו אך השאלה אם מבחינת ההלכה נחשב כאביו או שנחשב שאין לו אב כלל.
ב'בן סירא' הנ"ל "ולא היו יודעים מי אביהם". אבל הדברים מפוקפקים מיסודם.
יבנה כתב:לענין הזוהר מצד עצמו לכאורה הוא כמו שכתבת קודם שהוא לשון חשיבות, וכלשון ברבי. ולא ייחוס, דלא מסתבר שהיה לרב כ"כ הרבה בנים שלא ידועים ממקומות אחרות. עוד יש לבדוק אם רב הוזכר בזוהר, ובמידה שכן האם נקרא רב או שמא רבי אבא וכפי שמוזכר בברייתות.
איני יודע אם רב נזכר בזוהר בכינויו 'רב', אבל על ר' אבא שבזוהר אמרו המקובלים שהוא 'רב'. ויש חולקים, והאמת אתם.
ובנוגע לר' אבא שבברייתות - ודאי סמכת על דברי הערוך שהכוונה ל'רב', אבל כבר הארכתי בענין זה במקום אחר שאין הדבר פשוט כלל ושרב האי גאון חולק בפירוש על דעה זו.