דרומי כתב:בשעה שבתורה לא נזכר (בינתיים) פעם אחת שיעקב היה 'זקן'!
ונתנו ידידים כתב:לענין השאלה למה דוקא יעקב נקרא כן ולא אברהם ויצחק, אולי י"ל כי בעצם כל א' מהאבות הי' יחידי בעולמו ונקרא בשם אב כי הוא נפרד מעם ישראל (אינו ביטוי מדויק והוא רק לשבר האוזן ביחס לההמשך), משא"כ יעקב ששייכותו לישראל הוא כבר בדומה לאב וסב ממש ויש לו קשר עם העם והוא הי' הסבא בפועל. ובנוס"א אצל אברהם ויצחק לא מצינו בכלל קשר וסיפורי דברים ביניהם לנכדם משא"כ ביעקב.
סגי נהור כתב:ונתנו ידידים כתב:לענין השאלה למה דוקא יעקב נקרא כן ולא אברהם ויצחק, אולי י"ל כי בעצם כל א' מהאבות הי' יחידי בעולמו ונקרא בשם אב כי הוא נפרד מעם ישראל (אינו ביטוי מדויק והוא רק לשבר האוזן ביחס לההמשך), משא"כ יעקב ששייכותו לישראל הוא כבר בדומה לאב וסב ממש ויש לו קשר עם העם והוא הי' הסבא בפועל. ובנוס"א אצל אברהם ויצחק לא מצינו בכלל קשר וסיפורי דברים ביניהם לנכדם משא"כ ביעקב.
כ"ז לפי הטעות הרווחת שסבא פירושו מי שיש לו נכדים, אבל באמת סבא פירושו זקן ותו לא (מלשון שיבה).
ונתנו ידידים כתב:בפר' מקץ כשכתוב על יעקב זקן מתרגם האונקלוס 'סבא' וא"כ יש לנו מקור להביטוי של חז"ל ישראל סבא
אמנם בחז"ל מצינו הלשון ישראל סבא כשרוצים להפריד מכלל ישראל אומרים ישראל סבא דהיינו יעקב אבינו
לענין השאלה למה דוקא יעקב נקרא כן ולא אברהם ויצחק, אולי י"ל כי בעצם כל א' מהאבות הי' יחידי בעולמו ונקרא בשם אב כי הוא נפרד מעם ישראל (אינו ביטוי מדויק והוא רק לשבר האוזן ביחס לההמשך), משא"כ יעקב ששייכותו לישראל הוא כבר בדומה לאב וסב ממש ויש לו קשר עם העם והוא הי' הסבא בפועל. ובנוס"א אצל אברהם ויצחק לא מצינו בכלל קשר וסיפורי דברים ביניהם לנכדם משא"כ ביעקב.
צופר הנעמתי כתב:ונתנו ידידים כתב:בפר' מקץ כשכתוב על יעקב זקן מתרגם האונקלוס 'סבא' וא"כ יש לנו מקור להביטוי של חז"ל ישראל סבא
אמנם בחז"ל מצינו הלשון ישראל סבא כשרוצים להפריד מכלל ישראל אומרים ישראל סבא דהיינו יעקב אבינו
לענין השאלה למה דוקא יעקב נקרא כן ולא אברהם ויצחק, אולי י"ל כי בעצם כל א' מהאבות הי' יחידי בעולמו ונקרא בשם אב כי הוא נפרד מעם ישראל (אינו ביטוי מדויק והוא רק לשבר האוזן ביחס לההמשך), משא"כ יעקב ששייכותו לישראל הוא כבר בדומה לאב וסב ממש ויש לו קשר עם העם והוא הי' הסבא בפועל. ובנוס"א אצל אברהם ויצחק לא מצינו בכלל קשר וסיפורי דברים ביניהם לנכדם משא"כ ביעקב.
לא מובן השאלה, חז"ל משתמשים בביטוי ישראל סבא במקום שרצו לפרש פסוק שמוזכר בו ישראל שפירושו יעקב אבינו עצמו ולא עם ישראל בכלל (כמו יושב תהלות ישראל ישראל סבא, יאמר נא ישראל ישראל סבא), ומה יש להשתמש בלשון הזאת כלפי אברהם ויצחק?
בינוני כתב:בדרך אגב. מצאנו גם שיעקב מכונה 'דרדקי' ביחס לשאר האבות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 69 אורחים