לענין כתב:בגלל שיתכן שהתרמודאי היו עובדים לפי שעות זמניות
לענין כתב:כן הוכיח בחי' מהרצ''א ממש''כ הראשונים ז''ל דשיעור השמן הוא שמינית הביצה, וכן שי' הגרח''ק, אך זה תמוה מהשמטת הראשונים וכדהעיר כבר בבני יששכר. ובאמת בחי' המאירי מפו' שזה קצת פחות משמינית הביצה, והעירותי מזה באשכול דומה.
ארזי ביתר כתב:לענין כתב:בגלל שיתכן שהתרמודאי היו עובדים לפי שעות זמניות
לא הבנתי למה זה נשמע סביר?
התרמודאי היו מחכים שאנשים ישובו לביתם בשקיעת החמה, ויתחילו להתארגן ללילה, וכשיראו שאין להם עצים להסקת הבית, יצאו מהבית לרכוש אצלם. משהו פה קשור לשעות זמניות?
נהר שלום כתב:ארזי ביתר כתב:לענין כתב:בגלל שיתכן שהתרמודאי היו עובדים לפי שעות זמניות
לא הבנתי למה זה נשמע סביר?
התרמודאי היו מחכים שאנשים ישובו לביתם בשקיעת החמה, ויתחילו להתארגן ללילה, וכשיראו שאין להם עצים להסקת הבית, יצאו מהבית לרכוש אצלם. משהו פה קשור לשעות זמניות?
בחורף מחשיך יותר מוקדם ולכן ממהרים להגיע לביתם.
לענין כתב:כן הוכיח בחי' מהרצ''א ממש''כ הראשונים ז''ל דשיעור השמן הוא שמינית הביצה, וכן שי' הגרח''ק, אך זה תמוה מהשמטת הראשונים וכדהעיר כבר בבני יששכר. ובאמת בחי' המאירי מפו' שזה קצת פחות משמינית הביצה, והעירותי מזה באשכול דומה.
גלרשטיין כתב:לענין כתב:כן הוכיח בחי' מהרצ''א ממש''כ הראשונים ז''ל דשיעור השמן הוא שמינית הביצה, וכן שי' הגרח''ק, אך זה תמוה מהשמטת הראשונים וכדהעיר כבר בבני יששכר. ובאמת בחי' המאירי מפו' שזה קצת פחות משמינית הביצה, והעירותי מזה באשכול דומה.
איפה מופיע שזו שיטת הגרח״ק?
לענין כתב:גלרשטיין כתב:לענין כתב:כן הוכיח בחי' מהרצ''א ממש''כ הראשונים ז''ל דשיעור השמן הוא שמינית הביצה, וכן שי' הגרח''ק, אך זה תמוה מהשמטת הראשונים וכדהעיר כבר בבני יששכר. ובאמת בחי' המאירי מפו' שזה קצת פחות משמינית הביצה, והעירותי מזה באשכול דומה.
איפה מופיע שזו שיטת הגרח״ק?
בהערות תורת המועדים על השונה הלכות סי' תער"ב הע' י"ד
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 37 אורחים