אמנם מה שבארנו על זה הפסוק שכהן גדול אינו יוצא אחר המטה כי למעלתו וגדולתו אין ראוי לו לבכות למת ולניד לו ואם יצא אחר המטה אי אפשר שלא יתפעל ביגון
מבקש תורה כתב:על סמך מה הכריע יצחק. וַיִּגַּשׁ יַעֲקֹב אֶל יִצְחָק אָבִיו וַיְמֻשֵּׁהוּ וַיֹּאמֶר הַקֹּל קוֹל יַעֲקֹב וְהַיָּדַיִם יְדֵי עֵשָׂו: צ"ב מכיון שהיה פה סתירה בין הקול לידים למה הכריע לפי הידים...
מבקש תורה כתב:כבוד זקנו. וַיִּזְבַּח זְבָחִים לֵאלֹהֵי אָבִיו יִצְחָק: [פרק מו פסוק א ] לאלהי אביו אברהם לא נאמר, אמר רבי יוחנן, מלמד שחייב אדם בכבוד אביו יותר מכבוד אבי אביו [מ"ר], ולפי דרכנו למדנו, שחייב אדם גם בכבוד אבי אביו, אלא שבכבוד אביו חייב יותר [הגהות רמ"א ליו"ד סי' ר"מ סכ"ד].
עושה חדשות כתב:כ' בפי' רבינו חיים פלטיאל "צ"ע למה כל הפסוקים מוישב מתחילין בו' לבד ח' פסוקים וכן במגילת רות, וי"ל לפי שכולה ווי ווי מגנות השבטים וממכירת יוסף וממיתת ער אונן ומתפיסת יוסף, וכן מגילת רות, דור ששופטים שופטיהם דכשאומר להם טול קיסם משיבים לשופטיהם טול קורה, או ממיתת אלימלך ומחלון וכליון, חוץ מח' פסוקים לפי שנזדווגה להם רות ובכאן נזדווגה להם אסנת בת פוטיפרע". (ובפר' וישב לפנינו ט' פסוקים אינם מתחילים באות ו, ובמגילת רות ח' פסוקים כנ"ל. ובאמת רוב פס' התורה מתחילים באות ו).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 21 אורחים