פלגינן כתב:ב'על הראשונים' שמשום שבמועדים מסוימים היו אומרים זולת במקום 'על הראשונים' לכן היו עושים שני טורים מקבילים ולאחר מכן נשאר הדבר כד"ה 'על הראשונים' ויש חזנים המפסיקים שם, למרות שזה אמצע משפט.
אאל"ט העיר בזה הרב מושקוביץ בחצי גבורים ט, וצירף שם צילום כת"י הממחיש זאת.
פלגינן כתב: ב'על הראשונים' שמשום שבמועדים מסוימים היו אומרים זולת במקום 'על הראשונים' לכן היו עושים שני טורים מקבילים ולאחר מכן נשאר הדבר כד"ה 'על הראשונים' ויש חזנים המפסיקים שם, למרות שזה אמצע משפט.
אאל"ט העיר בזה הרב מושקוביץ בחצי גבורים ט, וצירף שם צילום כת"י הממחיש זאת.
שלמה בן חיים כתב:פלגינן כתב: ב'על הראשונים' שמשום שבמועדים מסוימים היו אומרים זולת במקום 'על הראשונים' לכן היו עושים שני טורים מקבילים ולאחר מכן נשאר הדבר כד"ה 'על הראשונים' ויש חזנים המפסיקים שם, למרות שזה אמצע משפט.
אאל"ט העיר בזה הרב מושקוביץ בחצי גבורים ט, וצירף שם צילום כת"י הממחיש זאת.
והגדילו לעשות בסידור החדש של הוצאת קורן שעשו סימון למקומות שהחזן אומר בקול רם בסוף קטע, וציינו גם קטע זה.
שלמה בן חיים כתב:פלגינן כתב:ב'על הראשונים' שמשום שבמועדים מסוימים היו אומרים זולת במקום 'על הראשונים' לכן היו עושים שני טורים מקבילים ולאחר מכן נשאר הדבר כד"ה 'על הראשונים' ויש חזנים המפסיקים שם, למרות שזה אמצע משפט.
אאל"ט העיר בזה הרב מושקוביץ בחצי גבורים ט, וצירף שם צילום כת"י הממחיש זאת.
והגדילו לעשות בסידור החדש של הוצאת קורן שעשו סימון למקומות שהחזן אומר בקול רם בסוף קטע, וציינו גם קטע זה.
בן עזאי כתב:שלמה בן חיים כתב:פלגינן כתב: ב'על הראשונים' שמשום שבמועדים מסוימים היו אומרים זולת במקום 'על הראשונים' לכן היו עושים שני טורים מקבילים ולאחר מכן נשאר הדבר כד"ה 'על הראשונים' ויש חזנים המפסיקים שם, למרות שזה אמצע משפט.
אאל"ט העיר בזה הרב מושקוביץ בחצי גבורים ט, וצירף שם צילום כת"י הממחיש זאת.
והגדילו לעשות בסידור החדש של הוצאת קורן שעשו סימון למקומות שהחזן אומר בקול רם בסוף קטע, וציינו גם קטע זה.
א. באמת המנהג לומר את זה בקול, (ויש אנשים שלא מודעים לכך בפרט בקרב משתמשי הוצאת קורן).
ב. הסידור שלהם הוא היחיד בינתיים בו הפיסוק והקיטוע מתקרב להגיוני.
בן עזאי כתב:שלמה בן חיים,
במחכת״ה השתלשלה טעות בתוך דבריו, סידור קורן הדגיש לומר את סוף הקטע של על הראשונים בקול -פודינו ומצילנו מעולם הוא שמך ואין לנו עוד אלדים זולתך סלה- , והוא ודאי סוף משפט [יעיד על כך הסיום ב״סלה״, וכן הקטע ״עזרת״ שאחריו שהוא קטע חדש שקושר את ״אמת ויציב״ ל״גאולה״ ואכמ״ל], וכמו שרואים בתצלום המצורף למאמרו של הרב מושקוביץ, וכל דברי הרב מושקוביץ אינם אלא על סוף הקטע של אמת ויציב -ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך, (נ.ב. בקורן שגו ששמו נקודה לאחר ...זרע ישראל עבדיך, אך לא ראיתי סידור שלא שגה בזה.)
איש גלילי כתב:לפי מנהג ויז'ניץ (בנעימת התפילה שקבעו האדמו"רים), שמים פסיק אחרי "ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך".
שבטיישראל כתב:איש גלילי כתב:לפי מנהג ויז'ניץ (בנעימת התפילה שקבעו האדמו"רים), שמים פסיק אחרי "ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך".
וגם חוזרים פעמיים על תיבת "מהר" בברכת אהבת עולם.
ובסידורי ויזניץ אף הדפיסו הנוסח "מהר מהר" ...
איש גלילי כתב:שבטיישראל כתב:איש גלילי כתב:לפי מנהג ויז'ניץ (בנעימת התפילה שקבעו האדמו"רים), שמים פסיק אחרי "ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך".
וגם חוזרים פעמיים על תיבת "מהר" בברכת אהבת עולם.
ובסידורי ויזניץ אף הדפיסו הנוסח "מהר מהר" ...
במקרה זה, זאת אכן שיטה בנוסח התפילה (ע"פ הבנת הצ"צ בדברי מהרח"ו), וזאת הסיבה שהדפיסו את זה בסידור, ולא הדפיסו ב'נשמת כל חי' - "ורוח כל בשר תפאר ותרומם זכרך מלכנו תמיד, תמיד תמיד תמיד, תמיד תמיד תמיד, תמיד מן העולם ועד העולם אתה א-ל" וכו', ולא הדפיסו "צעקת הדל, צעקת הדל, תקשיב ותושיע", וכל הדומים לזה.
מ"מ, הזלזול - לדעתי - אינו במקומו.
איש גלילי כתב:שבטיישראל כתב:איש גלילי כתב:לפי מנהג ויז'ניץ (בנעימת התפילה שקבעו האדמו"רים), שמים פסיק אחרי "ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך".
וגם חוזרים פעמיים על תיבת "מהר" בברכת אהבת עולם.
ובסידורי ויזניץ אף הדפיסו הנוסח "מהר מהר" ...
במקרה זה, זאת אכן שיטה בנוסח התפילה (ע"פ הבנת הצ"צ בדברי מהרח"ו), וזאת הסיבה שהדפיסו את זה בסידור, ולא הדפיסו ב'נשמת כל חי' - "ורוח כל בשר תפאר ותרומם זכרך מלכנו תמיד, תמיד תמיד תמיד, תמיד תמיד תמיד, תמיד מן העולם ועד העולם אתה א-ל" וכו', ולא הדפיסו "צעקת הדל, צעקת הדל, תקשיב ותושיע", וכל הדומים לזה.
מ"מ, הזלזול - לדעתי - אינו במקומו.
שבטיישראל כתב:צר לי שהנך רואה בדברי איזהשו "זלזול".
כוונתי היה בס"ה להראות לך שבדותא הוא לבנות בנינים שלמים ומגדלים הפורחים באויר על נוסח ויזניצאי.
משל למה"ד לההוא שידפיס בסידור סגו"ל תחת כל המקומות שבחסידות מסוימות מבטאים את השו"א כסגו"ל או כציר"י.
ומ"מ - אם כבר הזכרת - אשמח לשמוע ממך ביאור יותר רחב על דבריך בענין הבנתו של הצ"צ בדברי מהרח"ו.
איש גלילי כתב:שבטיישראל כתב:צר לי שהנך רואה בדברי איזהשו "זלזול".
כוונתי היה בס"ה להראות לך שבדותא הוא לבנות בנינים שלמים ומגדלים הפורחים באויר על נוסח ויזניצאי.
משל למה"ד לההוא שידפיס בסידור סגו"ל תחת כל המקומות שבחסידות מסוימות מבטאים את השו"א כסגו"ל או כציר"י.
ומ"מ - אם כבר הזכרת - אשמח לשמוע ממך ביאור יותר רחב על דבריך בענין הבנתו של הצ"צ בדברי מהרח"ו.
לא בניתי בנינים ומגדלים על הנוסח, בס"ה הבאתי שאדמו"רי ויז'ניץ פיסקו כך בנוסח התפילה, והם אכן השקיעו בזה המון מחשבה, ואדמו"ר מוהרח"מ היה מאריך לבאר 'קוועטשים' בנוסח. והמשל לא מתחיל להיות דומה לנמשל.
לגבי מהר מהר, אין לי עסק בנסתרות, ציטטתי את מה ששמעתי מפי מי שכן בקי בדברים אלו, הגר"ש הלוי איצקוביץ שליט"א (שאגב, אמר לי בלשון זו: הכפילות של 'מהר מהר' מגיעה מטעות בהבנת דברי מהרח"ו). שמעתי את זה מעוד רבים, אבל הוא היחיד בר-סמכא שאמר לי דברים אלו.
כדכד כתב:איפה ראה מר שהוא "קיבל את דבריו"? בהודעה שלו כתוב ש"אגב, אמר לי" הוא לא כתב שקיבל את דבריו
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים