האם כל הנידון כאן הוא רק לפי חידוש בונה של החזו"א?היא שיחתי כתב:איני בקיא בנבכי העניין
אך כעת עלתה בדעתי סברא חדשה להיתירא ומעניין אם עמדו עליה העוסקים בעניין
דהנה בונה סתם אינו צריך כח שיעמידו כל העת, דכיון שהדבר בנוי ועומד שוב לא יפול
ואף בונה בחוטי חשמל הבנין של החוטים בנוי היטב ואף בלא זרם הרי חיבר החוטים
משא"כ הכא הבנין צריך כל הזמן חיזוק וקיום מצד האש הדולקת שהרי אם תכבה לא יהיה מקור חשמלי ויסגר השסתום מעצמו ושמא אין לזה חשיבות בנין אלא בנין ארעי ושמא אף מדרבנן ליכא איסור בכה"ג
ותלוי במה הבונה בחשמל דדומני שהחזו"א כתב שהבונה הוא בגוף חידוש הזרם ולא בבניין החוטים ולפי"ז אף כאן הרי הוא מחדש זרם ואודה למי שיאיר את עיני
היא שיחתי כתב:איני בקיא בנבכי העניין
אך כעת עלתה בדעתי סברא חדשה להיתירא ומעניין אם עמדו עליה העוסקים בעניין
דהנה בונה סתם אינו צריך כח שיעמידו כל העת, דכיון שהדבר בנוי ועומד שוב לא יפול
ואף בונה בחוטי חשמל הבנין של החוטים בנוי היטב ואף בלא זרם הרי חיבר החוטים
משא"כ הכא הבנין צריך כל הזמן חיזוק וקיום מצד האש הדולקת שהרי אם תכבה לא יהיה מקור חשמלי ויסגר השסתום מעצמו ושמא אין לזה חשיבות בנין אלא בנין ארעי ושמא אף מדרבנן ליכא איסור בכה"ג
ותלוי במה הבונה בחשמל דדומני שהחזו"א כתב שהבונה הוא בגוף חידוש הזרם ולא בבניין החוטים ולפי"ז אף כאן הרי הוא מחדש זרם ואודה למי שיאיר את עיני
הברכות כתב:הגר''ש אוירבך זצ''ל
מתוך קובץ 'האוצר' שיצא זה עתה
אוצר החכמה כתב:היא שיחתי כתב:איני בקיא בנבכי העניין
אך כעת עלתה בדעתי סברא חדשה להיתירא ומעניין אם עמדו עליה העוסקים בעניין
דהנה בונה סתם אינו צריך כח שיעמידו כל העת, דכיון שהדבר בנוי ועומד שוב לא יפול
ואף בונה בחוטי חשמל הבנין של החוטים בנוי היטב ואף בלא זרם הרי חיבר החוטים
משא"כ הכא הבנין צריך כל הזמן חיזוק וקיום מצד האש הדולקת שהרי אם תכבה לא יהיה מקור חשמלי ויסגר השסתום מעצמו ושמא אין לזה חשיבות בנין אלא בנין ארעי ושמא אף מדרבנן ליכא איסור בכה"ג
ותלוי במה הבונה בחשמל דדומני שהחזו"א כתב שהבונה הוא בגוף חידוש הזרם ולא בבניין החוטים ולפי"ז אף כאן הרי הוא מחדש זרם ואודה למי שיאיר את עיני
אם הטענה טענה, הרי היא נכונה על כל מערכת חשמלית המופעלת ע"י גנרטור כגון חברת החשמל, שתמיד כל כוח הקיום תלוי במנוע שמפעיל את הגנרטור ובאש הבוערת בו, ואת זה הרי אסר החזו"א.
יאיר1 כתב:רציתי לברר האם יש עוד רבנים ששמעו שהגרש"א אמר שאין כלום בבעיה זו. האם כך הורה למעשה לתלמידיו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 232 אורחים