כמי שזיכני השי"ת להתעסק בספריו הקדושים, תמהני, כיצד מעיזים אברכים שאינם מגיעים לא בהיקף ידיעת התורה הק', ולא בדרגות הקדושה, לא במידות טובות וכו' וכ' לקצה קצהו של אותו גאון צדיק וקדוש, לכתוב ולהוציא לעז על אותו צדיק. והלא המבזה ת"ח אין רפואה למכתו.
האם א' מבין הכתובים כאן, דיבר עמו אישית לשמוע את דעותיו???
האם א' מבין הכותבים כאן הגה בספרו הקדוש שבט מוסר שהתקבל בקדושה וטהרה בכל תפוצות ישראל, דבר שכמעט ואין לו ריע, שספר שנתחבר באיזמיר יופץ בארצות מזרח אירופא.
פוק חזי כמה מהדורות ידע הספר ולכמה לשונות תורגם.
פוק חזי באלו לשונות של הערצה מזכיר את שמו בסילודין הגה"ק חיד"א זי"ע, הגה"ק רבי חיים פאלאגי' זי"ע.
פוק חזי, בהקדמות הצדיקים שנדפסו במהדורות השונות התייחסו כל קדושי דורות שלפנינו בחרדת קדוש אל המחבר, האם אין די בזה בשביל שלא לתלות בו ח"ו שבתאות???
האם לא די לנו ב"מחקרים על גבי מחקרים" בנושאים שונים בהם חושבים החוקרים את ידיעותיהם ליסוד מוצק ובאו בדורות הבאים להפריכם, וכאן על סמך "ראיות" ולשונות שבספריו הק' בנו עמוד של שופכין על רבינו זי"ע.
ולגופו של ענין, ההסכמה של הגרי"ש נתנזון זצוק"ל למדרש תלפיות היא מה שמנופפים בה להראות כביכול יש שם דברים הנוטים לשבתאות ששכתב כי נראה שהמשיח יעשה דברים המכוערים. [והאמת, כי כך כתב בעוד מספריו הק']. ויש לתמוה האם משום שסובר שהמשיח יעשה דברים שכאלו כבר יהפך לשבתאות, ומה עם דבריו הקדושים בספרו 'סמוכים לעד' (פרשת אחרי) שם כותב במפורש שאין לשום נביא להתנבא לעקור מצוה מן התורה???
- סמוכים לעד.png (25.99 KiB) נצפה 5850 פעמים
ושוב, ההעזה שיש בדורות האחרונים "לדון" בדעתויהם של קדמונינו זי"ע ולהסיק מסקנות עד כדי להחליט עליהם בזלזול, אין רפואה למכה זו!!!