ברכות נה ע"ב: האי מאן דעייל למתא ודחיל מעינא בישא לנקוט וכו' ולימא הכי אנא פלוני בר פלוני מזרעא דיוסף קאתינא.
תימה, נהי דדחיל מעינא בישא, מיהו - אי איהו לאו מזרעא דיוסף קאתי - אטו לא דחיל מלמימר שיקרא? והא לאו כו"ע מזרעא דיוסף נינהו! וצע"ג.
עזריאל ברגר כתב:כמדומני שהוא ע"פ מה שכל ישראל נקראו ע"ש יוסף, כדכתיב "נוהג כצאן יוסף".
אוצר החכמה כתב:אבל לא נראה לי שיש כאן קושיא שצריך את התירוץ הזה. זהו הלחש.
עזריאל ברגר כתב:כמדומני שהוא ע"פ מה שכל ישראל נקראו ע"ש יוסף, כדכתיב "נוהג כצאן יוסף".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 132 אורחים