תוכן כתב:דומה שהמאמר שכתבת אינו נוגע למעשה, ואלו מסוג השאלות שצריך הכרעת החכמים שבכל דור ודור. עד כאן בנוגע למאמר שכתבת.
במקרה הזה מכיון שמדובר ב:
א. אנשים שהגיעו לארץ כדי להתפרנס, ולא אנשים שברחו משואה וכדומה.
ב. מכיון שמחזירים אותם לסביבה הטבעית שלהם, ולא למקום שהם עומדים בסכנת חיים.
ג. מכיון שהם גוים.
ד. מכיון שהם משחיתים בכל מקום שהם נמצאים, ומהוים סיכון ומטרד לכל מי שנקלע דרכם.
אז מצוה גדולה להעיף אותם חזרה לאפריקה, ויפה שעה אחת קודם.
קראקובער כתב:תוכן כתב:דומה שהמאמר שכתבת אינו נוגע למעשה, ואלו מסוג השאלות שצריך הכרעת החכמים שבכל דור ודור. עד כאן בנוגע למאמר שכתבת.
במקרה הזה מכיון שמדובר ב:
א. אנשים שהגיעו לארץ כדי להתפרנס, ולא אנשים שברחו משואה וכדומה.
ב. מכיון שמחזירים אותם לסביבה הטבעית שלהם, ולא למקום שהם עומדים בסכנת חיים.
ג. מכיון שהם גוים.
ד. מכיון שהם משחיתים בכל מקום שהם נמצאים, ומהוים סיכון ומטרד לכל מי שנקלע דרכם.
אז מצוה גדולה להעיף אותם חזרה לאפריקה, ויפה שעה אחת קודם.
לשיטתך שהאתיופים הם גויים גמורים צריך להעיף אותם גם כן...
קראקובער כתב:לשיטתך שהאתיופים הם גויים גמורים צריך להעיף אותם גם כן...
חלמישצור כתב:הרב המעיין, איסור זה הוא בעובדי ע"ז, כמפורש בכתוב 'לא ישבו בארצך פן יחטיאו אותך לי' ובחז"ל במכילתא ובגיטין. אבל אם אחד שומר שבע מצוות ב"נ, יש לדייק ברמב"ם שאכן אסור לקבלו אבל מותר להניחו, אם כבר נמצא כאן, גם בזמן שאין היובל נוהג.
חלמישצור כתב:מכיון שמעולם לא הציעה המדינה לאף גוי לקבל שבע מצוות בני נוח כראוי בפני בי"ד של שלשה חברים ומפני הציווי שנצטווה משה וכו' (דבר שמאפשר להניח בארץ מי ששומר זמב"נ מדעתו), ומכיון שלא נערכה בדיקה פרטנית לבדוק מי אינו מקיים שבע מצוות (אכן הנחת היסוד שלי היא שאיש בחטאו יומתו, וגם ששבע מצוות קלות מאוד לקיום), לפענ"ד א"א להוציאם מכאן במשלוחי מטוסים בגלל הסיבה ההלכתית הזו.
ש. ספראי כתב:נשאלתי היום מראש ארגון הסברה חרדי ליחס ההלכה והתורה לגירוש אריתראים מהארץ, כהפולמוס האופף את ישראל החילונית.
לדבריו, הוא נשאל לאחרונה רבות מהי עמדת התורה בענין.
מה אכן דעת התוה"ק בסוגיה מעשית קונקרטית זו?
צירפתי לו את המאמר המצו"ב, שכתבתי בעבר לאחר שאגודת ישראל באמריקה פירסמה קריאה להצלת פליטי דרפור. אך אכתי כל ענין לגופו.
אוצר החכמה כתב:האם כוונת המעיין היא לחזון איש לגבי שביעית. האם שם לא מדובר דווקא כשמוכרים לו קרקע?
תוכן כתב:חלמישצור כתב:מכיון שמעולם לא הציעה המדינה לאף גוי לקבל שבע מצוות בני נוח כראוי בפני בי"ד של שלשה חברים ומפני הציווי שנצטווה משה וכו' (דבר שמאפשר להניח בארץ מי ששומר זמב"נ מדעתו), ומכיון שלא נערכה בדיקה פרטנית לבדוק מי אינו מקיים שבע מצוות (אכן הנחת היסוד שלי היא שאיש בחטאו יומתו, וגם ששבע מצוות קלות מאוד לקיום), לפענ"ד א"א להוציאם מכאן במשלוחי מטוסים בגלל הסיבה ההלכתית הזו.
בגמרא מבואר שהגוים פרקו מעליהם את שבע מצוות בני נח, ומכיון שכך, כל עוד לא ידוע לנו בבירור שהם שומרים, העמד אותם על חזקתם שאינם שומרים.
בברכה המשולשת כתב:תוכן כתב:חלמישצור כתב:מכיון שמעולם לא הציעה המדינה לאף גוי לקבל שבע מצוות בני נוח כראוי בפני בי"ד של שלשה חברים ומפני הציווי שנצטווה משה וכו' (דבר שמאפשר להניח בארץ מי ששומר זמב"נ מדעתו), ומכיון שלא נערכה בדיקה פרטנית לבדוק מי אינו מקיים שבע מצוות (אכן הנחת היסוד שלי היא שאיש בחטאו יומתו, וגם ששבע מצוות קלות מאוד לקיום), לפענ"ד א"א להוציאם מכאן במשלוחי מטוסים בגלל הסיבה ההלכתית הזו.
בגמרא מבואר שהגוים פרקו מעליהם את שבע מצוות בני נח, ומכיון שכך, כל עוד לא ידוע לנו בבירור שהם שומרים, העמד אותם על חזקתם שאינם שומרים.
פשיטא שכך הוא.
ואגב, בדורותינו יש כמה מיליונים בעולם שכן קיבלו זמב"נ בבית דין, אלא שהמסתננים שעליהם נסוב האשכול אינם נמנים עמהם, כמובן
ארזי ביתר כתב:בברכה המשולשת כתב: ואגב, בדורותינו יש כמה מיליונים בעולם שכן קיבלו זמב"נ בבית דין, אלא שהמסתננים שעליהם נסוב האשכול אינם נמנים עמהם, כמובן
מקור? פרטים?
הרע במיעוטו כתב:כל הנידונים יפים כשמדובר בתושבים שקטים שבאים לחיות כאזרחים.
הם לוקחים את פרנסתם של אלפי יהודים, גזל בידם בצורה מבהילה, והם משרים אווירה של חוסר ביטחון בשכונות שלמות.
אי אפשר לגור בהר נוף ולדבר גבוהה גבוהה.
צאו לחצי יום בדרום תל אביב ואז תדברו, (רק אל תשאירו כלום באוטו כשאתם יוצאים)
ר' יונה כתב:מעניין שאף אחד לא התייחס למוסריות שבדבר, לוקחים אנשים (כן, בצלם אלוקים נבראו), שלרוע מזלם נולדו במקום שבו אין כרגע אפשרות להתפתח, לא כלכלית ולא בריאותית, והם בסה"כ רוצים להתקדם בחיים, דבר שכל אחד מאתנו מייחל לעצמו, שהילדים יגדלו יותר טוב, בעולם יותר מתוקן, ובצורה יותר בריאה, ומונעים מהם את האפשרות.
אני לא יודע, אם מה שהחילוניים לא רוצים את החרדים בשום מקום, ולא נותנים להם מקומות לגור או לשחק, הוא עונש משמים מדה כנגד מדה, ע"כ שאנחנו לא מרחמים.
ומה לנו כי נלין על מדיניות שוויץ וארה"ב בשואה, שלא איפשרו הגירה של יהודים לארצותיהם, אם אנחנו מתנהגים אותו דבר.
ואין הנ"ל כלפי הפושעים שביניהם, אבל אין להכליל, כמו שאנו לא רוצים שיכלילו את כל הציבור החרדי יחד, (עכ"פ בדברים שיש בהם חילוקי דעות קשים, ואכמ"ל).
ר' יונה כתב:מעניין שאף אחד לא התייחס למוסריות שבדבר, לוקחים אנשים (כן, בצלם אלוקים נבראו), שלרוע מזלם נולדו במקום שבו אין כרגע אפשרות להתפתח, לא כלכלית ולא בריאותית, והם בסה"כ רוצים להתקדם בחיים, דבר שכל אחד מאתנו מייחל לעצמו, שהילדים יגדלו יותר טוב, בעולם יותר מתוקן, ובצורה יותר בריאה, ומונעים מהם את האפשרות.
אני לא יודע, אם מה שהחילוניים לא רוצים את החרדים בשום מקום, ולא נותנים להם מקומות לגור או לשחק, הוא עונש משמים מדה כנגד מדה, ע"כ שאנחנו לא מרחמים.
ומה לנו כי נלין על מדיניות שוויץ וארה"ב בשואה, שלא איפשרו הגירה של יהודים לארצותיהם, אם אנחנו מתנהגים אותו דבר.
ואין הנ"ל כלפי הפושעים שביניהם, אבל אין להכליל, כמו שאנו לא רוצים שיכלילו את כל הציבור החרדי יחד, (עכ"פ בדברים שיש בהם חילוקי דעות קשים, ואכמ"ל).
ר' יונה כתב:מעניין שאף אחד לא התייחס למוסריות שבדבר, לוקחים אנשים (כן, בצלם אלוקים נבראו), שלרוע מזלם נולדו במקום שבו אין כרגע אפשרות להתפתח, לא כלכלית ולא בריאותית, והם בסה"כ רוצים להתקדם בחיים, דבר שכל אחד מאתנו מייחל לעצמו, שהילדים יגדלו יותר טוב, בעולם יותר מתוקן, ובצורה יותר בריאה, ומונעים מהם את האפשרות.
אני לא יודע, אם מה שהחילוניים לא רוצים את החרדים בשום מקום, ולא נותנים להם מקומות לגור או לשחק, הוא עונש משמים מדה כנגד מדה, ע"כ שאנחנו לא מרחמים.
ומה לנו כי נלין על מדיניות שוויץ וארה"ב בשואה, שלא איפשרו הגירה של יהודים לארצותיהם, אם אנחנו מתנהגים אותו דבר.
ואין הנ"ל כלפי הפושעים שביניהם, אבל אין להכליל, כמו שאנו לא רוצים שיכלילו את כל הציבור החרדי יחד, (עכ"פ בדברים שיש בהם חילוקי דעות קשים, ואכמ"ל).
ר' יונה כתב:מעניין שאף אחד לא התייחס למוסריות שבדבר ...
ר' יונה כתב:לוקחים אנשים (כן, בצלם אלוקים נבראו) ...
ר' יונה כתב:שלרוע מזלם נולדו במקום שבו אין כרגע אפשרות להתפתח, לא כלכלית ולא בריאותית, והם בסה"כ רוצים להתקדם בחיים, דבר שכל אחד מאתנו מייחל לעצמו, שהילדים יגדלו יותר טוב, בעולם יותר מתוקן, ובצורה יותר בריאה, ומונעים מהם את האפשרות.
ר' יונה כתב:אני לא יודע, אם מה שהחילוניים לא רוצים את החרדים בשום מקום, ולא נותנים להם מקומות לגור או לשחק, הוא עונש משמים מדה כנגד מדה, ע"כ שאנחנו לא מרחמים.
ר' יונה כתב:ומה לנו כי נלין על מדיניות שוויץ וארה"ב בשואה, שלא איפשרו הגירה של יהודים לארצותיהם, אם אנחנו מתנהגים אותו דבר.
ר' יונה כתב:ואין הנ"ל כלפי הפושעים שביניהם, אבל אין להכליל, כמו שאנו לא רוצים שיכלילו את כל הציבור החרדי יחד, (עכ"פ בדברים שיש בהם חילוקי דעות קשים, ואכמ"ל).
ר' יונה כתב:אני לא יודע, אם מה שהחילוניים לא רוצים את החרדים בשום מקום, ולא נותנים להם מקומות לגור או לשחק, הוא עונש משמים מדה כנגד מדה, ע"כ שאנחנו לא מרחמים.
אוצר החכמה כתב:אני לא יודע למה היחס ממני פוגע יותר. אבל תיארתי לעצמי שתהיה תלונה עלי ולכן ביארתי כבר למעלה בתגובתי עצמה. יש אמירות שתגובה עדינה להם משאירה את האפשרות שהם בתוך השיח והויכוח. דברי ר' יונה לא היו בתוך המסגרת של הדיון הסביר ולענ"ד יש צורך בתגובה חריפה כדי לפסלן מכל וכל.
ואני רוצה להזכיר לחכמי הפורום. הפורום הזה והדברים הנאמרים בו מתפרסמים ברשות הרבים ואינם נאמרים בשיחה פנימית בין אברכים. ולכן חשוב שלא יבא אדם ויגיע לכאן בחיפוש בגוגל ויאמר הנה יש גם דעות בציבור התורני התומכות בדבר כזה וכזה ומדשתקו ליה אחרים או התייחסו לזה כדעה ש"מ שיש דעה כזאת גם בין שומרי המצוות. והדבר נכון למקרה הזה ולעוד מקרים אחרים.
כמה שאני לא סובל את היפי נפש הזו! אתה חושב שהמוסר הטהור והנעלה מדבר מתוך גרונך, אבל אני שומע רק גאוה, התנשאות, יוהרה, הצטדקות, רוע לב, טמטום ועוד מדות רעות ומגונות ועל כולנה היגיון מעוות ולקוי. על כל שורה ושורה אפשר להתווכח איתך. ונעשה זאת בע"ה, אם זה לא יועיל לך אולי זה יועיל לאחרים.
בן מיכאל כתב:בעניין הצלם אלוקים, אמת שיש חולקים אבל פשטות דברי המשנה חביב אדם שנברא בצלם הינם אף על הגויים, ואם גוי יכול לאבדו ע"י מעשיו, אף יהודי חילוני יכול.
תוכן כתב:בן מיכאל כתב:בעניין הצלם אלוקים, אמת שיש חולקים אבל פשטות דברי המשנה חביב אדם שנברא בצלם הינם אף על הגויים, ואם גוי יכול לאבדו ע"י מעשיו, אף יהודי חילוני יכול.
תתפלא לשמוע, שגם אם היהודי איבד את הצלם אלוקים, עם כל הכאב שבדבר, הוא עדיין יקר וחביב לי פי מיליארד מהגוי המתורבת והנאור ביותר.
דמשק כתב:ר' יונה כתב:אני לא יודע, אם מה שהחילוניים לא רוצים את החרדים בשום מקום, ולא נותנים להם מקומות לגור או לשחק, הוא עונש משמים מדה כנגד מדה, ע"כ שאנחנו לא מרחמים.
אם הבנתי נכון הוא אומר כך, בגלל שראש הממשלה החילוני -והציבור שהוא מייצג- לא מרחמים על האריתראים ומגרשים אותם, לכן כעונש מדה כנגד מדה החילונים לא רוצים את החרדים בשום מקום...
חברים, כמדומני שאחרי דברי טעם וחכמה כאלו אין מה להתעצבן ולכעוס על שאר דבריו...
ר' יונה כתב:מה הקשר ראש הממשלה וכו'? אנחנו לא מרחמים אז לא מרחמים עלינו, מה זה משנה מי ומה, והכל כידוע יד השם יתברך.
דמשק כתב:ר' יונה כתב:מה הקשר ראש הממשלה וכו'? אנחנו לא מרחמים אז לא מרחמים עלינו, מה זה משנה מי ומה, והכל כידוע יד השם יתברך.
דבריך הם עמוק מני עמוק, (מדה כנגד מדה - מה זה משנה מי !) וע"ז נאמר המבין יבין והמשכיל ידום
והכל כידוע יד השם יתברך
דמשק כתב:דבריך הם עמוק מני עמוק,וע"ז נאמר המבין יבין והמשכיל ידום.
והכל כידוע יד השם יתברך
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 73 אורחים