ההוא דאמר כתב:כח, א
אמאי רבי יוחנן לא יכל לעבור על שבועתו משום פיקוח נפש?
ת"ש רבי יוחנן חש בצפדינא אזל לגבה דההיא מטרוניתא עבדה חמשא ומעלי שבתא א"ל למחר מאי אמרה ליה לא צריכת אי צריכנא מאי אמרה אשתבע לי דלא מגלית אישתבע לה לאלהא ישראל לא מגלינא גלייה ליה למחר נפק דרשה בפירקא והא אישתבע לה לאלהא דישראל לא מגלינא אבל לעמיה ישראל מגלינא.
יל"ע, מדוע הוצרכה הגמ' לומר שר"י יכל להפר את שבועתו, משום שנשבע שרק לאלוקי ישראל לא מגלינא, ה"ל למימר, דהיות ואיכא בדבר הצלת נפשות, אם כן פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, ובכלל זה איסור שבועה
אין "חולה לפנינו".