דרומי כתב:לא הבנתי.
רבותיי כתב:מצאת כבר מקור לעצם ההנחה הראשונית שאדם יושב עם בן זוגו בגן עדן?
ממרומי היער כתב:בילדותי שמעתי כאלה דיבורים, ואיני יודע אם יש לכך מקור.
נשמח אם משהו יוכל להפנות אותי למקור כלשהו
טברייני כתב:ממרומי היער כתב:בילדותי שמעתי כאלה דיבורים, ואיני יודע אם יש לכך מקור.
נשמח אם משהו יוכל להפנות אותי למקור כלשהו
אינני זוכר כרגע בודאות, אך כמדומני שחוה היתה אשתו השניה של אדה"ר, וא"כ ישב אדה"ר בג"ע עם זיווג שני.
קראקובער כתב:גם למעלה יש חדר"ג?
מבני עליה כתב:טברייני כתב:ממרומי היער כתב:בילדותי שמעתי כאלה דיבורים, ואיני יודע אם יש לכך מקור.
נשמח אם משהו יוכל להפנות אותי למקור כלשהו
אינני זוכר כרגע בודאות, אך כמדומני שחוה היתה אשתו השניה של אדה"ר, וא"כ ישב אדה"ר בג"ע עם זיווג שני.
כן איתא בשיטה מקובצת פ"ק דכתובות אגמ' ד"מר סבר שתי יצירות הוו".
ועדיין צריך מקור להא דיושב עמה בגן עדן. וי"ל קצת משלהי פ' חזקת בעובדא דר' בנאה.
וכאשר שמתי עיני לראות בגוף התשובות המזהירות שבספר הנז' נזדמן לפני תחלה תשובה ז' ועיינתי בה היטב, ושם ראיתי שנשאל מעכ"ת באלמנה, אם תנשא לאחר אם תחזור בתחיית המתים לבעלה הראשון או תהיה לשני, והגאון השואל חקר בזה, אם תחזור לראשון איך יכון זה ע"פ משפט התורה שהאשה אם נשאת לאחר נאסרה לבעלה הראשון, ומעכ"ת השיב להגאון השואל תשובה באורך, והביא ראיה מזוה"ק פ' בראשית דף כ"א ע"ב, שתחזור לראשון אחר תחיית המתים וכנז' בד"ק.
והנה לכאורה נראה דאין מדברי הזוהר דפרשת בראשית הנז' הוכחה לזה...
רבותיי כתב:מצאת כבר מקור לעצם ההנחה הראשונית שאדם יושב עם בן זוגו בגן עדן?
דרומי כתב:הזכרתני בדיחה שמספרים על מי שאביו נלב"ע - ל"ע - ובא לומר קדיש במשך השנה, אף שלא היה בדרך כלל בין מתפללי בית הכנסת.
לאחר זמן מה נלב"ע אמו - ל"ע - והיה הרב המקומי בטוח שיבוא שוב לומר קדיש. מתברר שהפעם הוא לא מתכנן לעשות זאת.
יום אחד פגשו הרב ושאלו: מה נשתנה? למה על אביך היה חשוב לך לומר קדיש, ואילו על אמך לא?
השיב האיש בפשטות: על אבי אמרתי קדיש כדי שיכנס לגן עדן ויהיו לו שם חיים טובים, ועתה אם אומר גם על אמי במטרה זו שוב לא יהיה לאבי 'גן עדן'...
ההוא שמת לו אביו ואמר עליו קדיש אחד-עשר חודש, כנהוג. לימים מתה גם אמו, ולא אמר עליה קדיש אפילו יום אחד.
אמרו לו: כשם שאדם חייב בכבוד אביו, כך הוא חייב גם בכבוד אמו.
החזיר הוא: על עמלי אני חס. אחד-עשר חודש טרחתי ועמלתי עד שהעליתי את אבא לגן-עדן; עכשיו, שאעלה גם את אמא לשם, מיד יימצא הוא בגיהנום...
מבני עליה כתב:טברייני כתב:ממרומי היער כתב:בילדותי שמעתי כאלה דיבורים, ואיני יודע אם יש לכך מקור.
נשמח אם משהו יוכל להפנות אותי למקור כלשהו
אינני זוכר כרגע בודאות, אך כמדומני שחוה היתה אשתו השניה של אדה"ר, וא"כ ישב אדה"ר בג"ע עם זיווג שני.
כן איתא בשיטה מקובצת פ"ק דכתובות אגמ' ד"מר סבר שתי יצירות הוו".
ועדיין צריך מקור להא דיושב עמה בגן עדן. וי"ל קצת משלהי פ' חזקת בעובדא דר' בנאה.
ממרומי היער כתב:האם יהיה הבדל בין גרושה לאלמנה?
שאלה לכבוד הגה"צ הרב חיים רבי שליט"א
שאלה. נשאלתי מאדם גרוש הנשוי לגרושה, כי מצא כתוב בזוהר (בראשית כא:) שאשה הנשואה בזיווג שני - תשב בעולם הבא עם בעלה הראשון, והובא גם בדברי מרן רבינו הגדול זצוק"ל (יבי"א ח"י עמ' רח"צ), ונתעצב אל ליבו כי מעתה לא ישב עם אשתו בגן עדן, אלא עם גרושתו. איך מסבירים את הענין בצורה מנחמת?
כתיבה וחתימה טובה!
תשובה מסתברא שכוונת הזוהר הקדוש דוקא באלמנה ולא בגרושה. כי עצם הגירושין סימן שהם לא מסתדרים יחד. והגט הפקיע הקשר זה מזה גם בעולם הזה וגם בעולם הבא. ועיין בשולחן ערוך (יור"ד ס"ס שס"ב). שניים שהיו שונאים זה את זה אין לקברם יחד. ובאר הגולה שם הביא בשם ספר חסידים. שגם במותם אין להם מנוחה. כך שלמעשה הגרוש הזה מנותק מהראשונה. והגרושה הזאת מנותקת מהראשון. ושניהם יחד חיים וקיימים. ואם יהיה להם זכויות לעולם הבא. מסתברא שיהיו שם זה עם זו. ופשוט.
רק יש לעיין. מי הבטיח לו שהוא בגן עדן. ויתכן שיהיה עם אשתו בגהינם. ואפילו רבי יוחנן בן זכאי פחד שמא הולך לגהינם (ברכות כח:). וכאן שהיה לשניהם דין ודברים עם הגירושין. ויתכן שיש קפידות זה על זה. אז אם לפי ההלכה צד אחד לא צודק. היה זה בין אדם לחבירו. ולא יכנסו לגן עדן. וגם לא לגהינם. כי גהינם לא מכפר על בין אדם לחבירו. וצריך לבוא בגלגול. רחמנא ליצלן. קול רעמך בגלגל. בגלגול.
ולכן עצה טובה לפייס את כל הצדדים אך ורק על ידי שליח מטעמי צניעות. ויעשו מצוות כמה שיותר שבאמת יזכו לגן עדן. ולה' הישועה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 84 אורחים