שברי לוחות כתב:והנה היום כ"ד כסליו הוא היום האחרון להבאת ביכורים, שמביאים מהחג ועד חנוכה, והגרח"ק שליט"א בדרך אמונה הלכות ביכורים פ"ב ה"ו נוטה דהכוונה עד תחילת חנוכה, וכן נראה מלשון קושיית החידושי הרי"מ הנודעת, המובא בשפת אמת, מדוע קאמר עד חנוכה ולא עד כ"ה כסליו, ודו"ק. ובפרי עץ חיים הלכ' ביכורים פ"ו ה"ה בהערה פשט דעד כ"ה כסליו היינו ולא עד בכלל ויום כ"ד בכסליו הוא היום האחרון להבאת ביכורים.
בקרו טלה כתב:שברי לוחות כתב:והנה היום כ"ד כסליו הוא היום האחרון להבאת ביכורים, שמביאים מהחג ועד חנוכה, והגרח"ק שליט"א בדרך אמונה הלכות ביכורים פ"ב ה"ו נוטה דהכוונה עד תחילת חנוכה, וכן נראה מלשון קושיית החידושי הרי"מ הנודעת, המובא בשפת אמת, מדוע קאמר עד חנוכה ולא עד כ"ה כסליו, ודו"ק. ובפרי עץ חיים הלכ' ביכורים פ"ו ה"ה בהערה פשט דעד כ"ה כסליו היינו ולא עד בכלל ויום כ"ד בכסליו הוא היום האחרון להבאת ביכורים.
אשמח לעוד מ"מ לספרים שהרחיבו בעני"ז
שברי לוחות כתב:והנה היום כ"ד כסליו הוא היום האחרון להבאת ביכורים, שמביאים מהחג ועד חנוכה, והגרח"ק שליט"א בדרך אמונה הלכות ביכורים פ"ב ה"ו נוטה דהכוונה עד תחילת חנוכה, וכן נראה מלשון קושיית החידושי הרי"מ הנודעת, המובא בשפת אמת, מדוע קאמר עד חנוכה ולא עד כ"ה כסליו, ודו"ק. ובפרי עץ חיים הלכ' ביכורים פ"ו ה"ה בהערה פשט דעד כ"ה כסליו היינו ולא עד בכלל ויום כ"ד בכסליו הוא היום האחרון להבאת ביכורים.
בקרו טלה כתב:שברי לוחות כתב:והנה היום כ"ד כסליו הוא היום האחרון להבאת ביכורים, שמביאים מהחג ועד חנוכה, והגרח"ק שליט"א בדרך אמונה הלכות ביכורים פ"ב ה"ו נוטה דהכוונה עד תחילת חנוכה, וכן נראה מלשון קושיית החידושי הרי"מ הנודעת, המובא בשפת אמת, מדוע קאמר עד חנוכה ולא עד כ"ה כסליו, ודו"ק. ובפרי עץ חיים הלכ' ביכורים פ"ו ה"ה בהערה פשט דעד כ"ה כסליו היינו ולא עד בכלל ויום כ"ד בכסליו הוא היום האחרון להבאת ביכורים.
אשמח אם מי יראני מה שהובא בשם הגר"נ לוברט
אותה אבקש כתב:בקרו טלה כתב:שברי לוחות כתב:והנה היום כ"ד כסליו הוא היום האחרון להבאת ביכורים, שמביאים מהחג ועד חנוכה, והגרח"ק שליט"א בדרך אמונה הלכות ביכורים פ"ב ה"ו נוטה דהכוונה עד תחילת חנוכה, וכן נראה מלשון קושיית החידושי הרי"מ הנודעת, המובא בשפת אמת, מדוע קאמר עד חנוכה ולא עד כ"ה כסליו, ודו"ק. ובפרי עץ חיים הלכ' ביכורים פ"ו ה"ה בהערה פשט דעד כ"ה כסליו היינו ולא עד בכלל ויום כ"ד בכסליו הוא היום האחרון להבאת ביכורים.
אשמח אם מי יראני מה שהובא בשם הגר"נ לוברט
עדיין לא מספק אך עיין במה שהובא בסוגריים גירסת תוספתא ישנה:
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... width=1236
אותה אבקש כתב:עדיין לא מספק אך עיין במה שהובא בסוגריים גירסת תוספתא ישנה:
אותה אבקש כתב:שיחתם בשלמותה בספר שיח שרפי קודש-חב"ד עמ' 129
עזריאל ברגר כתב:היום יט ניסן ה'תשע"ח - ד/ג דחוה"מ פסח - דף ד דהוריות, מובא פסוק מקרה"ת של היום ("פסל"): "לא תשחווה לאל אחר".
שברי לוחות כתב:עזריאל ברגר כתב:היום יט ניסן ה'תשע"ח - ד/ג דחוה"מ פסח - דף ד דהוריות, מובא פסוק מקרה"ת של היום ("פסל"): "לא תשחווה לאל אחר".
גם בחריש ובקציר תשבות
הוריות דף י ע"א
אמרי אין אשכחן דכתיב ונתתי נגע צרעת בבית ארץ אחוזתכם בשורה היא להם שנגעים באים עליהם דברי רבי יהודה רבי שמעון אומר פרט לנגעי אונסין
שמואל דוד כתב:זבחים טז.
ומן המקדש לא יצא כו׳
מיני ומינך כתב:שמואל דוד כתב:זבחים טז.
ומן המקדש לא יצא כו׳
הא להו
מיללער כתב:דבר בעתו מה טוב, זהו אכן סימנא טבא ואולי כדאי לציין את כל פעם שהדף מדבר מענינא דיומא או מפרשת השבוע, תחושה של מן השמים הסכימו.
בברכת גמח"ט לכל הלומדים ומגיבים וכל הנלוים עליהם
החושב כתב:מיללער כתב:דבר בעתו מה טוב, זהו אכן סימנא טבא ואולי כדאי לציין את כל פעם שהדף מדבר מענינא דיומא או מפרשת השבוע, תחושה של מן השמים הסכימו.
בברכת גמח"ט לכל הלומדים ומגיבים וכל הנלוים עליהם
מעניין לבדוק עם יש כאן איזו חריגה מכללי הסטטיסטיקה.
במשך השבוע לומדים שבעה דפים, מובאים בהם עשרות פסוקים ומוזכרים עשרות עניינים שונים. יל"ע אם יש לראות משהו מיוחד בכך שמשהו התאים לעניינא דיומא...
עזריאל ברגר כתב:לא בדיוק "ענינא דיומא", אבל הדף של תענית תשעה באב יעסוק כולו בדיני אונן ואבל, ולכאורה מותר ללמוד אותו בו ביום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים