אמרתי מזמן על דרך הלצה להטעים הא דאדם שוקל יותר לפני האכילה, עפ"י מה דאי' בב"ב שקודם שיאכל האדם יש לו שתי לבבות.
יאיר כתב:כפשוטו?? מישהו בדק?..
יאיר כתב:כפשוטו?? מישהו בדק?..
האש לדעת הקדמונים אין לו כובד כלפי מטה, אבל האחרונים בחנו ועמדו בנסיון שיש לו כובד, אך הוא יותר קל שבכל הנמצאים, כאשר תראה בברזל המלובן באש שישקול יותר ממה ששקל מקודם שבא באש, לכן גם האדם בעת רעבונו ישקל יותר ממה שישקל בעת שמלא כרסו ואכל ושבע, וזה לסיבת כובד חום הטבעי המתגבר בו מחמת זלעפות רעב.
מה שנכון נכון כתב:המזון עצמו אינו בחשבון. ההשואה היא בין אדם רעב לשבע (אף לאחר שנתעכל המזון), כי עצם הרעב לדעתם מכביד. (הרעב הוא התגברות החום הטבעי, שצריך מזון כמו שאש צריכה עצים, ואם לא יאכל יכלה החום את הגוף עצמו כמו שהאש מכלה את הקדרה כשהיא ריקה, וע"כ האדם נעשה רזה כשאינו אוכל).
ספר הברית ח"א מ"ו פ"ב:האש לדעת הקדמונים אין לו כובד כלפי מטה, אבל האחרונים בחנו ועמדו בנסיון שיש לו כובד, אך הוא יותר קל שבכל הנמצאים, כאשר תראה בברזל המלובן באש שישקול יותר ממה ששקל מקודם שבא באש, לכן גם האדם בעת רעבונו ישקל יותר ממה שישקל בעת שמלא כרסו ואכל ושבע, וזה לסיבת כובד חום הטבעי המתגבר בו מחמת זלעפות רעב.
מה שנכון נכון כתב:המזון עצמו אינו בחשבון. ההשואה היא בין אדם רעב לשבע (אף לאחר שנתעכל המזון), כי עצם הרעב לדעתם מכביד. (הרעב הוא התגברות החום הטבעי, שצריך מזון כמו שאש צריכה עצים, ואם לא יאכל יכלה החום את הגוף עצמו כמו שהאש מכלה את הקדרה כשהיא ריקה, וע"כ האדם נעשה רזה כשאינו אוכל).
ספר הברית ח"א מ"ו פ"ב:האש לדעת הקדמונים אין לו כובד כלפי מטה, אבל האחרונים בחנו ועמדו בנסיון שיש לו כובד, אך הוא יותר קל שבכל הנמצאים, כאשר תראה בברזל המלובן באש שישקול יותר ממה ששקל מקודם שבא באש, לכן גם האדם בעת רעבונו ישקל יותר ממה שישקל בעת שמלא כרסו ואכל ושבע, וזה לסיבת כובד חום הטבעי המתגבר בו מחמת זלעפות רעב.
דרומי כתב:עכשיו אני נזכר שכנראה היה כתוב שם משהו אחר שהפתיע אותי - שמשקלו של האדם לפני שהוא מוציא את צרכיו קל יותר מאשר לאחר מכן. כלומר, דוקא לאחר שהפסולת יוצאת מהגוף נעשה האדם כבד יותר.
דרומי כתב:בעכשיו אני נזכר שכנראה היה כתוב שם משהו אחר שהפתיע אותי - שמשקלו של האדם לפני שהוא מוציא את צרכיו קל יותר מאשר לאחר מכן. כלומר, דוקא לאחר שהפסולת יוצאת מהגוף נעשה האדם כבד יותר.
...
את האמת כנראה אפשר למצוא בקלות בעזרת הרב גוגל...
קו ירוק כתב:בעיקר הערתך אתה צודק, שאנשים ענקים בדעתם לא טעו בהגרדתם, השאלה מה היתה כוונתם.
דברי הרש"ש הינם על 'הקלות' של האדם. כי אדם רעב חש לאות וחולשה משא"כ אדם שבע. וגם משקל מעוברת מכבידה, יותר מאשר היה זה משקלה שלה.
ואולי המשקל הכמותי של אדם הנושא עצמו, ג"כ מושפע מכבדותו כשהוא רעב. ולא ביחס לכשאכל מעט להחיות נפשו.
ואולי בזה מבוארים גם דברי הרא"ש בערכין
החושב כתב:אכן כך.
ובגלל זה נראה לי שהמילה 'טעו' לא מתאימה.
הרי המילים מעבירות לא רק את האינפורמציה היבשה. הן גם נושאות מסרים שנתפסים בצורה אסוציאטיבית. וכאן, המילה 'טעות' מעבירה מסרים שאינם תואמים לאמת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 184 אורחים