סגי נהור כתב:אם מדובר על רב ביבי, אזי במהדורות הגמרא של עוז והדר מופיעה הערה כי ניקוד השם הוא בֵּיבָי. וצע"ג מה ראו דוקא בשם זה להודיענו הניקוד הנכון...
סגי נהור כתב:העולם טועים בהגיית עוד אי-אלו שמות ומלים בארמית.
שמואל דוד כתב:סגי נהור כתב:העולם טועים בהגיית עוד אי-אלו שמות ומלים בארמית.
השל״ה הקדוש כתב שיש לנקד ביבי בצירי ופתח....
שבענו מטובך כתב:שמואל דוד כתב:סגי נהור כתב:העולם טועים בהגיית עוד אי-אלו שמות ומלים בארמית.
השל״ה הקדוש כתב שיש לנקד ביבי בצירי ופתח....
איפה כתב השל"ה שיש לנקד בפתח?
שבענו מטובך כתב:שמואל דוד כתב:סגי נהור כתב:העולם טועים בהגיית עוד אי-אלו שמות ומלים בארמית.
השל״ה הקדוש כתב שיש לנקד ביבי בצירי ופתח....
איפה כתב השל"ה שיש לנקד בפתח?
ארזי הלבנון כתב:השל"ה כתב בצירי.
שבענו מטובך כתב:ארזי הלבנון כתב:השל"ה כתב בצירי.
אתה מדבר אודות הבי"ת הראשונה, ואנו מדברים אודות הבי"ת השנייה. דוק ותשכח.
איתן כתב:מדי פעם אני מתרגם מאמרים תורניים שונים לשפה הרוסית. הרבה פעמים יש שם ציטוטים מתלמודים, מדרשים ועוד.
ופתאום אני פוגש שם של איזה אמורא שאיני בטוח איך לנקדו.
רציתי לשאול איזה אפשרויות יש לברר מהו הניקוד המקובל של שם נדיר (לאו דווקא) של אמורא כלשהו? כמובן שאני יודע שלאו מר בר רב אשי חתים עליה, והרבה פעמים אין שום מסורת עתיקת יומין... אבל עדיף מלנחש ולכתוב מלבי.
אפשר לבדוק בשוטנשטיין, אך הוא לא תמיד זמין. יש עוד רעיונות?
בתודה מראש.
כזית כתב:באופן כללי עליך להחליט מראש במה אתה בוחר, בהגיה הנכונה או המקובלת.
למשל, רב אַשֵׁי צ"ל בצירי, וכן מוכח בב"מ (פו.), אך העולם קורא את שמו בחירק. וכהנה רבות.
שמואל דוד כתב:כזית כתב:באופן כללי עליך להחליט מראש במה אתה בוחר, בהגיה הנכונה או המקובלת.
למשל, רב אַשֵׁי צ"ל בצירי, וכן מוכח בב"מ (פו.), אך העולם קורא את שמו בחירק. וכהנה רבות.
עיין צמח צדק סימן רמו
כזית כתב:שמואל דוד כתב:כזית כתב:באופן כללי עליך להחליט מראש במה אתה בוחר, בהגיה הנכונה או המקובלת.
למשל, רב אַשֵׁי צ"ל בצירי, וכן מוכח בב"מ (פו.), אך העולם קורא את שמו בחירק. וכהנה רבות.
עיין צמח צדק סימן רמו
שם מבואר שבמקומו ובזמנו היו אומרים "אשי" בסגול, וכתב ששיבוש הוא כיון שהיו"ד מוכיחה שהוא צירי או חירק, אך לא דן בשאלה מה ההיגוי הנכון מביניהם.
וכל היום הוגים בתורת משה, הולכים בדרך הורה רב אשי, רודפי הצדק, ומחזיקי הבדק וכו'.
אחד מעיר כתב:שילא - הוא השם שֵׁלָה בנו השלישי של יהודה ש' בצירי
חלק מניקודים במחלוקת העדות ויתכן שיש בזה עדויות על מסורת ניקוד שונה בתורה שבעל פה
מה שמו? דבי רבי שילא אמרי: שילה שמו, שנאמר עד כי יבא שילה. דבי רבי ינאי אמרי: ינון שמו, שנאמר יהי שמו לעולם לפני שמש ינון שמו. דבי רבי חנינה אמר: חנינה שמו, שנאמר אשר לא אתן לכם חנינה.
אחד מעיר כתב:זכורני מאיזה מקום שיצחק אבינרי טען שאשי הוא קיצור של אשר ולכן ניקודו א בקמץ
דרומי כתב:שאלה קטנה: עד שאתה שואלים על הניקוד, אני שואל שלפעמים יש להסתפק על עצם שם האמורא או התנא.
לפעמים כתוב בגמרות "ר"א", ואינך יודע האם זה ר' אליעזר או ר' אלעזר או ר' אבא וכו'.
האם יש בזה איזה כלל ברור?
דרומי כתב:אבל מה יעשה סתם מג"ש פשוט שלא הספיק להתכונן יותר מידי והוא צריך עכשיו למסור שיעור בדף היומי או בכל דף אחר?...
נהר שלום כתב:דרומי כתב:אבל מה יעשה סתם מג"ש פשוט שלא הספיק להתכונן יותר מידי והוא צריך עכשיו למסור שיעור בדף היומי או בכל דף אחר?...
במשנה אליעזר ובגמ' אלעזר
עזריאל ברגר כתב:נהר שלום כתב:דרומי כתב:אבל מה יעשה סתם מג"ש פשוט שלא הספיק להתכונן יותר מידי והוא צריך עכשיו למסור שיעור בדף היומי או בכל דף אחר?...
במשנה אליעזר ובגמ' אלעזר
בדרך כלל, ולכל כלל יש יוצא מן הכלל.
וכפי שדיברו באשכול אחר על כך שסתם רבי שמעון הוא רשב"י, אבל לא בפ"ב דאבות (וכיוצא בו) שהוא ר"ש בן נתנאל. ועוד כהנה רבות.
ויש מקומות שהתלבטו על איזה ר"א מדובר.
ראו לדוגמא ב"ק י"ח ע"ב ברש"י ד"ה "דדחיק לה עלמא", שמקשה מר' אלעזר על ר' אלעזר, ומתרץ שאחד הוא התנא (ר"א בן שמוע) והשני הוא האמורא ר"א בן פדת.
קאצ'קלה כתב:האם יש מי שבירר אודות ניקוד והגיית השם ר' חלבו?
במעט כת"י (של בבלי, ירושלמי ומדרשים) ניתן למצוא ר' חלאבו. משמע שאין לנקד חֶלְבּוֹ או חַלְבּוֹ.
נהר שלום כתב:שמעתי את הרב מוצפי אומר כך חַלאבּוֹ
ישראל אליהו כתב:שמעתי כמה חכמים ספרדים שאומרים ר' אבהו, הבי"ת בשוא.
אכן, אין לי ראיה לכאן או לכאן.
אישצפת כתב:ישראל אליהו כתב:שמעתי כמה חכמים ספרדים שאומרים ר' אבהו, הבי"ת בשוא.
אכן, אין לי ראיה לכאן או לכאן.
אם אינני טועה בספר מאה שערים שחיבר רבי אליהו קפשאלי ראש רבני קנדיאה הוא כותב 'אביהו' במקום 'אבהו'
אישצפת כתב:בשער ל"א גורס רבי אביהוא והמו"ל שם בהערה 3 כתב שכן רגיל המחבר לכתוב.
שמואל דוד כתב:השל״ה הקדוש כתב שיש לנקד בֵּיבַי בצירי ופתח....
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים