הודעהעל ידי ההוא דאמר » ד' מאי 23, 2018 2:58 pm
ד. מספר בירורים:
וח"ע וחב"ח ונהגו בה מנהג הפקר דכופין לשחרר כמו גבי ח"ע, וא"כ בפשיטות מיושב קושיית התוס' כאן דהא כופין וע"כ מזדקיק? ליה. ומיושב ג"כ קושיית המקנה (קדושין סב, ב) מ"ש היאך קנתה כסף קדושיה דהא אין יד ומה שקנתה קנה רבה, ולהנ"ל אתי שפיר דהא במתניתין פ' השולח (גיטין מא, א) מבואר דעובד לרבו יום אחד ולעצמו יום אחד, וא"כ קדשה ביום שלעצמה, וגם לפי"ד הרשב"א בטעמיה דבידו לקדשה משום דילמא תחזור, הרי היא לא תוכל לחזור אם קדשה מעכשיו, מ"מ אפי' אינה א"א גמורה וממילא מקודשת גמורה לאח"ז וכמ"ש מעכ"ת, אלא שמעכ"ת הוסיף נופך ליישב בזה שיטת הירושלמי, ושפיר קמוסיף והם דפח"ח. רק למ"ש מעכ"ת דבגוונא זה לא מקרי כשתי ??, והנה לפי"ד תוס' הנ"ל בב"ב ע"כ מוקי לה מתניתין דהכא בכהאי גוונא משום עבידי דאתו, ולפי מ"ש המקנה הא דפריך בגמ' בפשיטות אלא מעתה האומר לשפחתו משום דמתניתין בכל גוונא מיירי אפי' בשפחתו? והא מתניתין איירי בח"ש [בחציה שפחה] כמ"ש התוס' ומ"מ מתדין? בגמ' השני בהמות?? א"כ ש"מ דמ"מ בחציה שלה אין לה ייחס ואין לה יורשי' רק מצד ספק כן י".
-
קבצים מצורפים
-
- כת''י קשה לפיענוח0004.jpg (128.81 KiB) נצפה 4917 פעמים