שמואל דוד כתב:ייש״כ!
אולם הרא״ש בבבא קמא פרק הגודל עצים סימן כב כתב ״האריך הגמרא״ עיין שם.
גם ראיתי בהרבה אחרונים שכתבו כן.
כדכד כתב:הרב שמואל דוד הביא מהרא"ש ומהרבה אחרונים שכתבו כן. חוץ מזה איך מר מציע לכתוב במקום, לדוגמה, "ואין מובן לשם מה הגמרא מאריך\כה כל כך בענין זה" בכתיבה תורנית רצינית?
סגי נהור כתב:כדכד כתב:הרב שמואל דוד הביא מהרא"ש ומהרבה אחרונים שכתבו כן. חוץ מזה איך מר מציע לכתוב במקום, לדוגמה, "ואין מובן לשם מה הגמרא מאריך\כה כל כך בענין זה" בכתיבה תורנית רצינית?
נדיר יחסית לראות כן בראשונים ובאחרונים קדמונים. מסתבר שזו לשון שנעשתה מצויה לאחר שהתחילו למסור שיעורים בעברית ותרגמו "זאגט די גמרא" - "אומרת הגמרא".
למעשה, אם המאריך הוא אמורא מסוים, אפשר לשאול לשם מה האריך רב נחמן. אם זה סתמא דגמרא, או שהשאלה היא על אריכות הסוגיא בכללותה, אני נוהג להחליף את מבנה המשפט, כגון: לשם מה באה כאן כל אריכות זו. ויש פתרונות נוספים.
פלתי כתב:אני סבור שגמרא הוא לשון זכר שהרי הוא תרגום של תלמוד
אוצר החכמה כתב:סגי נהור כתב:כדכד כתב:הרב שמואל דוד הביא מהרא"ש ומהרבה אחרונים שכתבו כן. חוץ מזה איך מר מציע לכתוב במקום, לדוגמה, "ואין מובן לשם מה הגמרא מאריך\כה כל כך בענין זה" בכתיבה תורנית רצינית?
נדיר יחסית לראות כן בראשונים ובאחרונים קדמונים. מסתבר שזו לשון שנעשתה מצויה לאחר שהתחילו למסור שיעורים בעברית ותרגמו "זאגט די גמרא" - "אומרת הגמרא".
למעשה, אם המאריך הוא אמורא מסוים, אפשר לשאול לשם מה האריך רב נחמן. אם זה סתמא דגמרא, או שהשאלה היא על אריכות הסוגיא בכללותה, אני נוהג להחליף את מבנה המשפט, כגון: לשם מה באה כאן כל אריכות זו. ויש פתרונות נוספים.
מה הכוונה יש פתרונות. איך אומרים את הרעיון הזה? למה שנאלץ לומר משפט אחר שלא מבטא את מה שאנחנו רוצים לומר?
פלגינן כתב:שמואל דוד כתב:ייש״כ!
אולם הרא״ש בבבא קמא פרק הגודל עצים סימן כב כתב ״האריך הגמרא״ עיין שם.
גם ראיתי בהרבה אחרונים שכתבו כן.
במחכ"ת, הוא לומד דקדוק מדברי הרא"ש או מדברי "הרבה אחרונים"?
שמואל דוד כתב:ייש״כ!
אולם הרא״ש בבבא קמא פרק הגודל עצים סימן כב כתב ״האריך הגמרא״ עיין שם.
גם ראיתי בהרבה אחרונים שכתבו כן.
שמואל דוד כתב:שמואל דוד כתב:ייש״כ!
אולם הרא״ש בבבא קמא פרק הגודל עצים סימן כב כתב ״האריך הגמרא״ עיין שם.
גם ראיתי בהרבה אחרונים שכתבו כן.
1. תוספות מסכת פסחים דף פט עמוד א ד"ה וניתי מותר
דבזה לא היה טועה הגמרא
2. תוספות מסכת בבא מציעא דף קטו עמוד א ד"ה למה ממשכנין
ומ"מ לא רצה הגמרא לתרץ כן
סגי נהור כתב:כדכד כתב:הרב שמואל דוד הביא מהרא"ש ומהרבה אחרונים שכתבו כן. חוץ מזה איך מר מציע לכתוב במקום, לדוגמה, "ואין מובן לשם מה הגמרא מאריך\כה כל כך בענין זה" בכתיבה תורנית רצינית?
נדיר יחסית לראות כן בראשונים ובאחרונים קדמונים. מסתבר שזו לשון שנעשתה מצויה לאחר שהתחילו למסור שיעורים בעברית ותרגמו "זאגט די גמרא" - "אומרת הגמרא".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים