הודעהעל ידי ממרומי היער » ו' יוני 29, 2018 1:57 pm
אולי הפשט בזה לומר שהרי ראוי לתלמיד חכם להיות מכובד בעיני הבריות מפני כבוד התורה, והיינו אומרים אולי כשם שחובה עליו להתלבש כראוי לכבוד תלמיד חכם, כך יהיה עליו לדאוג לכבודו ועל כבודו, ולכך אומרים לו: אתה תלמד כמה שאתה יכול - וסוף הכבוד לבוא, הוא כבר יבוא לבד מבלי שיקראו לו!
והרי הדברים ברורים ביותר שהתמידי חכמים המוערכים באמת הם אלה אשר אינם דואגים לכבודם, ואילו הדואגים לכבודם לא ימלט שישימו לב לזה ואז הבזיון והזלזול בעיני אחרים הם גדולים עד למאד.