ברי היזיקא כתב:כיון שבתורה נאמר כי את לחם אלהיך הוא מקריב, יש מי שאומר שהאיסור לכהן לשאת גרושה כיום אינו אלא מדרבנן. מי מדבר בענין זה לחיוב או לשלילה?
ברי היזיקא כתב:כיון שבתורה נאמר כי את לחם אלהיך הוא מקריב, יש מי שאומר שהאיסור לכהן לשאת גרושה כיום אינו אלא מדרבנן. מי מדבר בענין זה לחיוב או לשלילה?
ברי היזיקא כתב:השואל בשו"ת מהרש"ם ח"ו
מכתבו הגיעני וע"ד אשר נתווכח עם גדול א' שרצה לחדש דבזה"ז אין איסור דאורייתא לכהן לישא גרושה רק מדרבנן מדברי הת"כ פ' אמור בפסוק וקדשתו כי את לחם אלקיך הוא מקריב קדש יהי' לך כי קדוש אני ד' מקדשכם ובת"כ דריש ומנין שאם אינו רוצה דפנו ת"ל וקדשתו בע"כ כי את לחם וכו' להגיד מה גרם קדוש יהי' לך לרבות בע"מ וכו' ולכאורה הרי סתם ר"י דלא דריש טעמא דקרא ולמ"ל קרא לרבות בע"מ אלא דהכא מפורש הטעם כי את לחם וכו' ובכה"ג לכ"ע דרשי' טד"ק אבל קשה למה כתבה תורה טעם ולזה חידש דבזה"ז דליכא הקרבה כלל אין כהן בע"מ אסור מה"ת לישא גרושה רק מדרבנן.
אוצר החכמה כתב:אאל"ט המהרש"ם מסביר כי בכהן רגיל אפ"ל מהרה יבנה ביהמ"ק
והרב הנ"ל השיג עליו דהא הדרש דאם לא רצה דפנו קאי על נישואי נשים פסולות ובע"כ דגם ריבוי דבע"מ קאי ע"ז ודוקא כהן תמים מוכן להקרבה כשיבנה המקדש משא"כ בע"מ ע"כ תו"ד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים