מה שנכון נכון כתב:בפשטות זה קיצור ל'הקב"ה'.
מה שכתבת לא מדויק. כמה וכמה כבר העירו שבכתבי יד של מדרשים מדויקים נכתב "הקודש" ככינוי לקב"ה, והוא מקביל ל"המקום", שנקרא על שם המקום ששיכן שמו שם. רק בשלב שני הומר הקודש להקדוש.
מה שנכון נכון כתב:מה שנכון נכון כתב:בפשטות זה קיצור ל'הקב"ה'.
העיר לי חכ"א:מה שכתבת לא מדויק. כמה וכמה כבר העירו שבכתבי יד של מדרשים מדויקים נכתב "הקודש" ככינוי לקב"ה, והוא מקביל ל"המקום", שנקרא על שם המקום ששיכן שמו שם. רק בשלב שני הומר הקודש להקדוש.
[ויש לבדוק אם יש כת"י שמשמשים בהם שני הקיצורים במקביל].
חד ברנש כתב:הק' = הקב"ה מצוי מאוד בכת"י אשכנזיים. אני נוהג לפתוח את הקיצור בתוספת גרש המסמן את כתיבו המקורי. כך: הק'ב"ה. קצת מסורבל, אבל עונה על הדרישה לדיוק ההדרה ומאידך מובן מספיק למעיין.
שראה דוד אותם ברוח הקודש היאך הם עתידים לשעבד את ישראל, והוא מעמיד את הקודש על אחת ואחת קומה ה', קומה ה'.
אבא יודן כתב:מצאתי בפסיקתא רבתי פיסקא לא - ותאמר ציון:שראה דוד אותם ברוח הקודש היאך הם עתידים לשעבד את ישראל, והוא מעמיד את הקודש על אחת ואחת קומה ה', קומה ה'.
הגרא"ז ועל פיו רמא"ש מגיהים בלא היסוס: (הקודש) [הקדוש ברוך הוא].
ואילו רז"ו כתב כמסתפק: פירוש הקב"ה. ואולי כצ"ל הקדוש ברוך הוא.
וע"ע כאן
שמואלייזער כתב:בענין הצילום הנ"ל מלשוננו, אפשר מראה מקום מדוייק בלשוננו הנ"ל? הצילום קטן ואין שם מספר עמוד
תודה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 421 אורחים