לכאורה קטן שלומד תורה אין זה אלא מדין חינוך ואין זה מצות לימוד תורה ממש מן התורה, שהרי אינו מחוייב בה.
אמנם מצינו שקטן מופלג בחכמה אף פחות מגיל י"ג שנים חייבים לכבדו מן התורה מדין 'והדרת פני זקן' כדעת ריה"ג בקידושין לב: דהיינו יניק וחכים, והביא הבית יוסף יו"ד סי' רמד בשם השבלי הלקט דהיינו שלא הגיע לכלל מצוות.
ולכאורה מה שייך לכבדו, הרי תורתו אינו אלא מדין חינוך. ולכאורה מכבדים את ה'אדם' שלומד תורה, ולא את ה'תורה' שיש באדם.
וצל"ע.