אברהם כתב:המעניין הוא שרבינו הגר"א היה יכול לפרש הרמז בדרכים אחרות, כגון למנות גם את תענית אסתר (שנרמזה כבר בתלמוד) בין ששת הימים הללו, או למנות את שני ימי ר"ה (שהרי המגילה נכתבה בחו"ל ושם היה נוהג תמיד ב' ימי ר"ה), וכו', וממה שבחר להזכיר ראש חדש אלול משמע שהוא יום עיקרי יותר, ששייך לפרש בו את דרך הרמז במקרא!
אברהם כתב:כתב הגר"א בפירושו למגילת אסתר דרך הרמז עה"פ שמונים ומאת יום 'ידוע כי השנה הוא שס"ה ימים ורביע ומקצת היום ככולו, ואמרו (שבת פ"ט) דל פלגא דליליא כו', נשארו קפ"ג יום, וג' מהם ר"ח אלול ור"ה ויוהכ"פ ועוד ג' צומות תמוז אב טבת, שהן ימים רבים שהן ימי צער ליצה"ר, נשארו שמונים ומאת יום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 93 אורחים