משולש כתב:אשמח לשמוע עוד על הכיסוי הלבן שעל ראשו, מה המקור, ומה נהגו שאר מתפללי המניין.
בתודה מראש.
דעת_האברך כתב:האם הרב בירך על תפילין של ראש?
עתניאל בן קנז כתב:תודה רבה לכל המעלים.
היה לתועלת מרובה ללמוד מדרכיו.
יש איזה נקודה שקצת הפריעה לי, ואולי יהיו מן התלמידים שיבארו הענין.
מצד א' הרב מוצג שהיו דקדוקי והידורי ההלכה נר לרגלו, וגם בהרבה דברים יותר מהמקובל אצל אחרים, רבים וטובים. ומסתמא גם מה שראה אצל רבותיו.
ומאידך מועלה על נס את דביקותו מרבותיו, שהנהגותיהם היו לפניו.
וכדוגמא שסיכך את סוכתו בפלפונים, למרות שפשטות השו"ע ונו"כ שראוי להחמיר ולאסור. וזאת ע"פ מה שראה כן אצל רבותיו נקיי הדעת שבירושלים.
כיצד ילכו שני הדברים יחדיו? האם דין החומרא בסוכה פחותה מתפילין, או ציצית וכדו'?
אני מניח שחסר לי איזה 'פרט' בהבנת השקפתו. ונקוה שיהיה כאן איזה מן התלמידים שיוכל לחדד את הדברים.
בתודה.
משולש כתב:אשמח לשמוע עוד על הכיסוי הלבן שעל ראשו, מה המקור, ומה נהגו שאר מתפללי המניין.
בתודה מראש.
ידידיה כתב:משולש כתב:אשמח לשמוע עוד על הכיסוי הלבן שעל ראשו, מה המקור, ומה נהגו שאר מתפללי המניין.
בתודה מראש.
לשון המטה אפרים:
מי שצריך לילך לבית הכיסא ליפנות, לא ילך לבוש בקיטול וצריך לפושטו מעליו, מאחר שהוא בגד מיוחד לתפילה (ט"ז סימן כא). אבל אם אין צריך לגדולים, רק לקטנים להשתין לבד, נראה שמותר. ואף אם נכנס לבית הכיסא קבוע להשתין מיושב, אין צריך לפושטו. גם אין נוהגין לפשוט הכובע לבן שבראשו
סעדיה כתב:דעת_האברך כתב:האם הרב בירך על תפילין של ראש?
העידו שלא בירך על תפילין בכלל.
עתניאל בן קנז כתב:תודה רבה לכל המעלים.
היה לתועלת מרובה ללמוד מדרכיו.
יש איזה נקודה שקצת הפריעה לי, ואולי יהיו מן התלמידים שיבארו הענין.
מצד א' הרב מוצג שהיו דקדוקי והידורי ההלכה נר לרגלו, וגם בהרבה דברים יותר מהמקובל אצל אחרים, רבים וטובים. ומסתמא גם מה שראה אצל רבותיו.
ומאידך מועלה על נס את דביקותו מרבותיו, שהנהגותיהם היו לפניו.
וכדוגמא שסיכך את סוכתו בפלפונים, למרות שפשטות השו"ע ונו"כ שראוי להחמיר ולאסור. וזאת ע"פ מה שראה כן אצל רבותיו נקיי הדעת שבירושלים.
כיצד ילכו שני הדברים יחדיו? האם דין החומרא בסוכה פחותה מתפילין, או ציצית וכדו'?
אני מניח שחסר לי איזה 'פרט' בהבנת השקפתו. ונקוה שיהיה כאן איזה מן התלמידים שיוכל לחדד את הדברים.
בתודה.
פרי יהושע כתב:משולש כתב:אשמח לשמוע עוד על הכיסוי הלבן שעל ראשו, מה המקור, ומה נהגו שאר מתפללי המניין.
בתודה מראש.
יש עוד שנהגו בכיפה לבנה
דורשי יחודך כתב:האם הרב זצ"ל יצ"ח הברכה על ידי שמיעתה מאחר שבלא"ה מברך?
ואם לא, מדוע, האם סבר עד כדי כך שגם אחרים לא צריכים לברך?
איש_ספר כתב:דורשי יחודך כתב:האם הרב זצ"ל יצ"ח הברכה על ידי שמיעתה מאחר שבלא"ה מברך?
ואם לא, מדוע, האם סבר עד כדי כך שגם אחרים לא צריכים לברך?
הקפיד לשומעה מאחרים, והיה ממתין ע"כ זמן רב, ובכל זאת אם לא היה מי שיברך, לא היה מברך בעצמו.
דורשי יחודך כתב:האם הרב זצ"ל יצ"ח הברכה על ידי שמיעתה מאחר שבלא"ה מברך?
ואם לא, מדוע, האם סבר עד כדי כך שגם אחרים לא צריכים לברך?
סעדיה כתב:איש_ספר כתב:דורשי יחודך כתב:האם הרב זצ"ל יצ"ח הברכה על ידי שמיעתה מאחר שבלא"ה מברך?
ואם לא, מדוע, האם סבר עד כדי כך שגם אחרים לא צריכים לברך?
הקפיד לשומעה מאחרים, והיה ממתין ע"כ זמן רב, ובכל זאת אם לא היה מי שיברך, לא היה מברך בעצמו.
כששמע מאחרים, האם הוה ניח"ל לשמוע גם ברכת של ראש משום מהיות טוב, או לא?
אלון בכות נציבה, נר זיכרון לאיש אמנה כי אבד, ה"ה הגאון הגדול רבי שריה דבליצקי זצוק"ל אשר נשאנו - מתחילת יציאת הלוח לאור עולם - כאשר ישא האומן את היונק, וזיקק את דברינו, והרבה הערות שלח לנו מעצמו במשך השנים, מלבד מה שישבנו אצלו לבירורי דברים, הרבה מעות יש ואין לנו שולחני לפורטם. תנצב"ה.
איש_ספר כתב:פרי יהושע כתב:משולש כתב:אשמח לשמוע עוד על הכיסוי הלבן שעל ראשו, מה המקור, ומה נהגו שאר מתפללי המניין.
בתודה מראש.
יש עוד שנהגו בכיפה לבנה
מלבד ר"ש בודנהיימר זצ"ל מבני אשכנז (שנלב"ע ככה"נ לפני שהרב פר"י התקרב לרב זצ"ל) אין במנין לובשי כיפה לבנה מלבד ג' אנשים. ובכלל חיקויו בדברים חיצונים היה מופרך לגמרי בסביבתו.
בענין הסתייעותו בתרגומים אשכנזים, לא היה זה משום חיבתו לשפת אמו, אלא משום דרכו להעזר בכל דבר שיכול למצוא בו תועלת...
אוצר החכמה כתב:מה שאיני מבין אם כך זה אם לא חשש לעוד שיטות כדי לצאת את המצווה דאורייתא של תפילין שאינו יוצא כל ימיו למה נמנע לברך על התפילין כמו שכתבו כאן וחשש לברכה לבטלה שבפשטות אינה אלא דרבנן ומבטל בזה תקנת חכמים לברך על המצוות.
פרי יהושע כתב:משולש כתב:אשמח לשמוע עוד על הכיסוי הלבן שעל ראשו, מה המקור, ומה נהגו שאר מתפללי המניין.
בתודה מראש.
יש עוד שנהגו בכיפה לבנה
פרי יהושע כתב:אוצר החכמה כתב:מה שאיני מבין אם כך זה אם לא חשש לעוד שיטות כדי לצאת את המצווה דאורייתא של תפילין שאינו יוצא כל ימיו למה נמנע לברך על התפילין כמו שכתבו כאן וחשש לברכה לבטלה שבפשטות אינה אלא דרבנן ומבטל בזה תקנת חכמים לברך על המצוות.
הלא כלל ידוע הוא שסב"ל
איש_ספר כתב: ובכלל חיקויו בדברים חיצונים היה מופרך לגמרי בסביבתו.
משולש כתב:איש_ספר כתב: ובכלל חיקויו בדברים חיצונים היה מופרך לגמרי בסביבתו.
המנהג הנ"ל הוא מנהג בדיוק כמו שלבישת קיטל הוא מנהג (וכמו עוד הרבה מנהגים) ולא סתם "חיקוי".
פרי יהושע כתב:אוצר החכמה כתב:מה שאיני מבין אם כך זה אם לא חשש לעוד שיטות כדי לצאת את המצווה דאורייתא של תפילין שאינו יוצא כל ימיו למה נמנע לברך על התפילין כמו שכתבו כאן וחשש לברכה לבטלה שבפשטות אינה אלא דרבנן ומבטל בזה תקנת חכמים לברך על המצוות.
הלא כלל ידוע הוא שסב"ל
איש וילנא כתב:אין צד שלא יוצאים יד"ח בבלפונים. הנידון הוא מנהג בעלמא עיין שו"ע.
לענין כתב:היה מכוין לצאת באהבת עולם [ותמהני על העולם שאין עושין כן, הדבר קרוב לחיוב!. כל יר''ש שישן בצהרים יכוין באהבת עולם, ויוסיף פסוקי תורה אחרי ערבית].
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 51 אורחים