פרנצויז כתב:בשני הספרים של ההפלאה (על הש"ס) המילה "ספר" היא חלק מהשם, הספר על כתובות נקרא "ספר כתובה", והספר על קידושין נקרא "ספר המקנה".
פרנצויז כתב:("הפלאה" הוא השם הכללי של כל הספרים. אך היום טועים לחשוב שזה שם הספר על כתובות).
פרנצויז כתב:כוונת המחבר היתה בוודאי לקרוא ע"ש הפסוקים.
בשני הספרים של ההפלאה (על הש"ס) המילה "ספר" היא חלק מהשם, הספר על כתובות נקרא "ספר כתובה", והספר על קידושין נקרא "ספר המקנה".
אך הציבור (בחלקו?) נוהג לבטא את השם "המקנה" בשיבוש.
מעניין לבדוק ממתי התחיל השיבוש הזה?
("הפלאה" הוא השם הכללי של כל הספרים. אך היום טועים לחשוב שזה שם הספר על כתובות).
יש עוד ספר בשם ספר המקנה (על קנינים) ג' חלקים מהג"ר זוסמן אליעזר סופר, ונראה שלגבי הספר הזה מבטאים את שמו כהוגן (כמו בפסוק), ויש אפילו שכותבים "ספר המיקנה" (עם י') כדי להדגיש שלא מדובר על הספר של ההפלאה. (למרות שאליבא דאמת המבטא צריך להיות שוה בשניהם).
ענני כתב:רשב"א אצל החסידים מלעיל ואצל הליטאים מלרע
???
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 233 אורחים