וקראת [את] שמו יצחק: אמרו רבותינו: חמשה שקדמו שמם לפני תולדותיהם, אילו הן: ישמעאל, יצחק, יאשיהו, חזקיהו, שלמה , וכולן נוחלי שני עולמות, העולם הזה והעולם הבא . ויש אומ'רים: אף שמו של משיח, שנ'אמר (תהלים עב יז): "לפני שמש ינון שמו" . מצ'אתי.
ויהי ליחזקיהו עושר וכבוד הרבה מאד, ואוצרות עשה לו לכסף ולזהב ולאבן יקרה ולבשמים ולמגינים ולכל כלי חמדה... וערים עשה לו ומקנה צאן ובקר לרב כי נתן לו אלקים רכוש רב מאד.
.ועל פני כל אחיו ישכון נחלותיו יתפשטו בין כל אחיו מרוב עושר
חד ברנש כתב:יכול להיות שהדעה שגם חזקיהו נקרא בשמו עוד קודם לידתו מבוססת על ישעיה ט ה: "כִּי יֶלֶד יֻלַּד לָנוּ, בֵּן נִתַּן לָנוּ... וַיִּקְרָא שְׁמוֹ פֶּלֶא יוֹעֵץ אֵל גִּבּוֹר אֲבִי עַד, שַׂר שָׁלוֹם". כלומר: הילד שנולד לנו, הוא חזקיהו, הקב"ה, שהוא "פֶּלֶא יוֹעֵץ אֵל גִּבּוֹר אֲבִי עַד", קרא את שמו "שַׂר שָׁלוֹם" (עי' פירוש רש"י, שם). וכנראה היה מי שהוסיף לדרוש, שקריאת שמו של חזקיהו היתה עוד קודם לידתו, כלומר: "וַיִּקְרָא שְׁמוֹ", הקב"ה קרא את שמו של חזקיהו עוד קודם שנולד.
אבל כמובן לא מצאתי כזו דעה במקורות. וצ"ע.
חד ברנש כתב:יקנה,
מלשון הירושלמי "עד כדון בצדיקים", ניתן ללמוד, שאותם ששמם הוקדם ללידתם הם מן הצדיקים, ויזכו בגמולם לעולם הבא, אך עדיין לא פירנסנו את דברי הכותב בנוגע לעולם הזה, שכמובן לא מובטח לצדיקים, שלא כל אחד זוכה לשני שולחנות.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: גיורא בשמי שמיא ו־ 154 אורחים