שבענו מטובך כתב:לא, השאילתות אינו מביא 'אגדה שלויקרא'. הוא מביא אמנם מעשה שמקורו בויק"ר, אבל אינו מציינו בשמו.
נראה שהמלקטים טעו בקריאת דברי מ' מרגליות במבואו לויק"ר. הוא כתב כך:
וטעו המלקטים וצירפו את סוף דבריו להתחלתם, וכך יצא להם שרב אחאי גאון הוא זה שמציין ל'אגדה שלויקרא'.
ועוד, כך היה מנהגו של הלל הזקן במעלי שבתא אומר לו אדם להיכן אתה הולך אומ' לו לעשות מצוה ואיזו היא מצוה לבית המרחץ כדי לנקות את הגוף בשביל כבוד שבת.
גומל נפשו איש חסד, זה הלל הזקן שבשעה שהיה נפטר מתלמידיו היה מהלך והולך עמם אמרו לו תלמידיו ר' להיכן אתה הולך אמר להם לעשות מצוה אמרו לו וכי מה מצוה זו אמר להן לרחוץ בבית המרחץ.
שבענו מטובך כתב:בפרשת בראשית שאילתא א:ועוד, כך היה מנהגו של הלל הזקן במעלי שבתא אומר לו אדם להיכן אתה הולך אומ' לו לעשות מצוה ואיזו היא מצוה לבית המרחץ כדי לנקות את הגוף בשביל כבוד שבת.
בויק"ר לד ג:גומל נפשו איש חסד, זה הלל הזקן שבשעה שהיה נפטר מתלמידיו היה מהלך והולך עמם אמרו לו תלמידיו ר' להיכן אתה הולך אמר להם לעשות מצוה אמרו לו וכי מה מצוה זו אמר להן לרחוץ בבית המרחץ.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 293 אורחים