מי שבירך על הלולב ונענע באתרוג תימני מהודר, ואח"כ בעת הנענועים שבהלל רוצה להחליף וליקח אתרוג מהודר אחר, או שרוצה להחליף את האתרוג בהושענות, יש מי שאומר שאין לעשות כן, ואם החליף אתרוג אף בדיעבד לא יצא, דצריך לנענע באותו אתרוג שבירך עליו ונענע בו בעת הברכה. אולם לדינא רשאי להחליף את האתרוג בעת הנענועים שבהלל, וכן בעת ההקפה בהושענות, ואין צריך להקפיד ליקח את אותו אתרוג
ארזי הלבנון כתב:התייחסות מפורשת לכך בילקוט יוסף (ארבעת המינים; מהד' תשע"ו, עמ' תקמא-תקמג). וזו לשונו:מי שבירך על הלולב ונענע באתרוג תימני מהודר, ואח"כ בעת הנענועים שבהלל רוצה להחליף וליקח אתרוג מהודר אחר, או שרוצה להחליף את האתרוג בהושענות, יש מי שאומר שאין לעשות כן, ואם החליף אתרוג אף בדיעבד לא יצא, דצריך לנענע באותו אתרוג שבירך עליו ונענע בו בעת הברכה. אולם לדינא רשאי להחליף את האתרוג בעת הנענועים שבהלל, וכן בעת ההקפה בהושענות, ואין צריך להקפיד ליקח את אותו אתרוג
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים