מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

סוכה כמין ה

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
החושב
הודעות: 1296
הצטרף: ש' יולי 08, 2017 9:41 pm

סוכה כמין ה

הודעהעל ידי החושב » א' ספטמבר 23, 2018 9:07 am

מחפש מקור (לא מספרי אחרוני זמנינו) להכשיר (או לפסול) סוכה כמין ה
סוכה כמין ה.jpg
סוכה כמין ה
סוכה כמין ה.jpg (16.2 KiB) נצפה 1951 פעמים

עינא דשפיר חזי
הודעות: 240
הצטרף: ג' אפריל 03, 2018 4:21 pm

Re: סוכה כמין ה

הודעהעל ידי עינא דשפיר חזי » א' ספטמבר 23, 2018 2:47 pm

עיין ריטב"א סוכה ו: ד"ה אותו טפח (ובהערות שבמוה"ק).

החושב
הודעות: 1296
הצטרף: ש' יולי 08, 2017 9:41 pm

Re: סוכה כמין ה

הודעהעל ידי החושב » ב' ספטמבר 24, 2018 10:03 pm

אם תוכל לפרש את דבריך

עינא דשפיר חזי
הודעות: 240
הצטרף: ג' אפריל 03, 2018 4:21 pm

Re: סוכה כמין ה

הודעהעל ידי עינא דשפיר חזי » ב' ספטמבר 24, 2018 10:26 pm

החושב כתב:אם תוכל לפרש את דבריך

מה לא מובן? הריטב"א בדף ו: מדבר על סוכה שכזו, ואם תרצה הרחבה ראה בהערות שבהוצאת מוסד הרב קוק שנכתבו ע"י הרב אליהו ליכטינשטיין.

החושב
הודעות: 1296
הצטרף: ש' יולי 08, 2017 9:41 pm

Re: סוכה כמין ה

הודעהעל ידי החושב » ג' ספטמבר 25, 2018 12:41 am

לא ביקשתי שתפרש לי מה משמעות המילולית של המילה 'עיין' שבהודעתך הראשונה ואפילו לא של ראשי תיבות 'מוה"ק', אלא ביקשתי שתפרש את עומק כוונתך: איך ניתן לקשר בין אחד הפירושים ב'אותו טפח היכן מעמידו' [שהוא, דרך אגב, לא נפסק להלכה (ואפילו לדברי הריטב"א עצמו, אין ההלכה כן)] לבין מה ששאלתי, שמדובר במחיצות שלמות (ולא בטפח) ולפי מה שנספק להלכה.

עינא דשפיר חזי
הודעות: 240
הצטרף: ג' אפריל 03, 2018 4:21 pm

Re: סוכה כמין ה

הודעהעל ידי עינא דשפיר חזי » ג' ספטמבר 25, 2018 3:55 pm

מצאתי מקור נוסף (אך בפוסקי זמנינו) בספר פסקי תשובות סימן תרל מביא מספר הסוכה בשם א' מגדולי הפוסקים להכשיר, ומביא מחו"ב שהסתפק שמא צריך שיהא בתוך ז' לכותל (כמו שציירת בו' טפחים).

החושב
הודעות: 1296
הצטרף: ש' יולי 08, 2017 9:41 pm

Re: סוכה כמין ה

הודעהעל ידי החושב » ג' ספטמבר 25, 2018 4:24 pm

כן. תודה רבה. את ספר 'הסוכה' ראיתי. אבל מאוד מוזר לי שאין מקורות יותר קדומים בעניין הזה. המקרה הזה הוא מאוד מצוי.


חזור אל “סוכות ושמנ"ע”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים