דעת נעימה כתב:שאלה שאני מתחבט בה כבר מספר שנים,
אני נוהג לישון או להירדם בנסיעות (במהלך השנה) פעמים רבות מפאת העייפות, האם מותר בסוכה לישון בנסיעה?
מחד, אסור לישון שנת עראי מחוץ לסוכה.
אבל מאידך גיסא, אם הדין של שינה בסוכה נובעת מ"תשבו כעין תדורו" בהגדרה שינה בנסיעה היא גם לא בתוך הבית בכל השנה.
מה דעת הרבנים בכאן?
היא שיחתי כתב:נראה לפשוט דמותר
כדין הולכי דרכים
מלבב כתב:היא שיחתי כתב:נראה לפשוט דמותר
כדין הולכי דרכים
לא פשוט, לדעת הגר"מ פיינשטיין אין דין הולך דרכים בנוסע לטיול.
בברכה המשולשת כתב:מלבב כתב:היא שיחתי כתב:נראה לפשוט דמותר
כדין הולכי דרכים
לא פשוט, לדעת הגר"מ פיינשטיין אין דין הולך דרכים בנוסע לטיול.
וכ"פ הגרע"י והגרשז"א
מלבב כתב: ומה ההסבר?
בברכה המשולשת כתב:מלבב כתב: ומה ההסבר?
ההסבר הוא שהולך דרכים הוא דווקא בצורך פרנסה וכה"ג ולא טיול, שאינו נחשב לצורך כלל.
דעת נעימה כתב:שאלה שאני מתחבט בה כבר מספר שנים,
אני נוהג לישון או להירדם בנסיעות (במהלך השנה) פעמים רבות מפאת העייפות, האם מותר בסוכה לישון בנסיעה?
מחד, אסור לישון שנת עראי מחוץ לסוכה.
אבל מאידך גיסא, אם הדין של שינה בסוכה נובעת מ"תשבו כעין תדורו" בהגדרה שינה בנסיעה היא גם לא בתוך הבית בכל השנה.
מה דעת הרבנים בכאן?
יואל שילה כתב:מי שמעוניין להיות גיבור כנ"ל, יכול להצטייד בסוכריות ג'ינג'ר - שכחן מעולה לעורר, ואני משתמש בהן בעת נהיגה.
חריף חריף, אבל מעיר, אך אצלי ההשפעה פגה מיידית לאחר שאני מתפתה לבולען ולא להמשיך ללעוס.
חיימשה כתב:בברכה המשולשת כתב:מלבב כתב: ומה ההסבר?
ההסבר הוא שהולך דרכים הוא דווקא בצורך פרנסה וכה"ג ולא טיול, שאינו נחשב לצורך כלל.
אם פטור הולכי דרכים הוא משום כעין תדורו, מה עניין צורך לכאן?
לגופה של שאלה, מישהו סח לי בשם רב אחד לאסור,(הגרשי''ש מהעד''ח) ולגודל התמיהה שאלתי אח"כ כעשר רבנים מפורסמים וכולם הורו להיתר
בברכה המשולשת כתב:חיימשה כתב:בברכה המשולשת כתב:מלבב כתב: ומה ההסבר?
ההסבר הוא שהולך דרכים הוא דווקא בצורך פרנסה וכה"ג ולא טיול, שאינו נחשב לצורך כלל.
אם פטור הולכי דרכים הוא משום כעין תדורו, מה עניין צורך לכאן?
לגופה של שאלה, מישהו סח לי בשם רב אחד לאסור,(הגרשי''ש מהעד''ח) ולגודל התמיהה שאלתי אח"כ כעשר רבנים מפורסמים וכולם הורו להיתר
כעין תדורו איננו היתר גורף אלא כעין תדורו של הרגילות הראויה
מלבב כתב:בברכה המשולשת כתב:חיימשה כתב:בברכה המשולשת כתב:מלבב כתב: ומה ההסבר?
ההסבר הוא שהולך דרכים הוא דווקא בצורך פרנסה וכה"ג ולא טיול, שאינו נחשב לצורך כלל.
אם פטור הולכי דרכים הוא משום כעין תדורו, מה עניין צורך לכאן?
לגופה של שאלה, מישהו סח לי בשם רב אחד לאסור,(הגרשי''ש מהעד''ח) ולגודל התמיהה שאלתי אח"כ כעשר רבנים מפורסמים וכולם הורו להיתר
כעין תדורו איננו היתר גורף אלא כעין תדורו של הרגילות הראויה
טיול זה לא ראוי? יש מישהו שלא מטייל לפעמים?
בברכה המשולשת כתב:מלבב כתב:בברכה המשולשת כתב:חיימשה כתב:בברכה המשולשת כתב:
ההסבר הוא שהולך דרכים הוא דווקא בצורך פרנסה וכה"ג ולא טיול, שאינו נחשב לצורך כלל.
אם פטור הולכי דרכים הוא משום כעין תדורו, מה עניין צורך לכאן?
לגופה של שאלה, מישהו סח לי בשם רב אחד לאסור,(הגרשי''ש מהעד''ח) ולגודל התמיהה שאלתי אח"כ כעשר רבנים מפורסמים וכולם הורו להיתר
כעין תדורו איננו היתר גורף אלא כעין תדורו של הרגילות הראויה
טיול זה לא ראוי? יש מישהו שלא מטייל לפעמים?
לא על חשבון מצוות (ויעויין במש"כ בזה, לשני הצדדים, מע"כ ידידי הרה"ג שלמה גליקסברג שליט"א בשו"ת ניצני ארץ ח"א בעניין כיפה (יש באוצר)
מלבב כתב:יואל שילה כתב:מי שמעוניין להיות גיבור כנ"ל, יכול להצטייד בסוכריות ג'ינג'ר - שכחן מעולה לעורר, ואני משתמש בהן בעת נהיגה.
חריף חריף, אבל מעיר, אך אצלי ההשפעה פגה מיידית לאחר שאני מתפתה לבולען ולא להמשיך ללעוס.
זה עובד מיד או שזה לוקח זמן? ומה המינון ואיפה משיגים את זה?
יואל שילה כתב:מלבב כתב:יואל שילה כתב:מי שמעוניין להיות גיבור כנ"ל, יכול להצטייד בסוכריות ג'ינג'ר - שכחן מעולה לעורר, ואני משתמש בהן בעת נהיגה.
חריף חריף, אבל מעיר, אך אצלי ההשפעה פגה מיידית לאחר שאני מתפתה לבולען ולא להמשיך ללעוס.
זה עובד מיד או שזה לוקח זמן? ומה המינון ואיפה משיגים את זה?
מיידית [אצלי עכ"פ].
את ההמלצה קיבלתי ממוחמית לרפואה טבעית, ואכן היא צדקה.
ניתן לרכוש כמובן בחנויות טבע, אני רכשתי בחנות הפיצוחים ברכסים [מגדל].
יש בהכשר טובק, אבל חריף!
למסקנה שלי - ברכתו האדמה מאחר והעיקר הוא הג'ינג'ר ולא הסוכר, אך מסתמא יש שיחלקו.
יואל שילה כתב:מי שמעוניין להיות גיבור כנ"ל, יכול להצטייד בסוכריות ג'ינג'ר - שכחן מעולה לעורר, ואני משתמש בהן בעת נהיגה.
חריף חריף, אבל מעיר, אך אצלי ההשפעה פגה מיידית לאחר שאני מתפתה לבולען ולא להמשיך ללעוס.
גימפעל כתב:יואל שילה כתב:מי שמעוניין להיות גיבור כנ"ל, יכול להצטייד בסוכריות ג'ינג'ר - שכחן מעולה לעורר, ואני משתמש בהן בעת נהיגה.
חריף חריף, אבל מעיר, אך אצלי ההשפעה פגה מיידית לאחר שאני מתפתה לבולען ולא להמשיך ללעוס.
מה עדיף לישון מחוץ לסוכה או לאכול מחוץ לסוכה.
פלוריש כתב:בדבר חברון כתב שאסור לישון, לא הובאו שם מקורות אך נאמר שם שפטור הולכי דרכים הוא לאנשים שלא יגיעו לסוכה כל היום
גימפעל כתב:יואל שילה כתב:מי שמעוניין להיות גיבור כנ"ל, יכול להצטייד בסוכריות ג'ינג'ר - שכחן מעולה לעורר, ואני משתמש בהן בעת נהיגה.
חריף חריף, אבל מעיר, אך אצלי ההשפעה פגה מיידית לאחר שאני מתפתה לבולען ולא להמשיך ללעוס.
מה עדיף לישון מחוץ לסוכה או לאכול מחוץ לסוכה.
עזריאל ברגר כתב:אך לפענ"ד האדם יראה לעינים וה' יראה ללבב, וכאו"א מהם עשה כפי יכלתו כדי לקיים את מצוות החג באופן הכי טוב, וא' המרבה וא' הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים.
מלבב כתב:אבל מה ההיגיון בסברא של האגרות משה, וכי בן אדם יכול להיות כלוא בבית תמיד? כל בן אדם יש לו צורך בטיול מדי פעם, אז למה זה יחשב צורך פחות מלהרויח כסף במצב שיש לו כבר מספיק כדי פרנסתו, וכי מה אדם עושה אם קצת כסף מיותר אם לא חופשים וטיולים? ועוד מה לי צורך גדול מה לי צורך קטן, אם ככה גם הדרך לעשות כל השנה למה שלא יהיה בזה תשבו כעין תדורו?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים