ושמעתי אומרים, שיש עוד אות ליום מימים, מן היונה שאינה אוכלת מהנתלש מן המחובר בשבת. דכנסת ישראל ליונה אמתילא. (מגדל עוז, בית מדות, עליית הטבע, דף ק"כ ע"ג. מוזר הדבר שכמה חכמים הבינו את דברי היעב"ץ שכוונתו לומר "שהיונה אינה תולשת מן המחובר בשבת", ולא זאת כתב היעב"ץ. ומספר חכמים הבינו כך את היעב"ץ, ראה: רבי יוסף פאצאנאווסקי, פרדס יוסף, בראשית ח' י', אות ל"ז, עמ' קס"ט; רבי יעקב מייזליש אב"ד לאסק, שם, עמ' קס"ט הערה ו'; הרב יחיאל מיכל שטרן, נשמת כל חי, עמ' ק"ס)
קדם את היעב"ץ, רבי יעקב ב"ר שלמה ן' חביב ממגורשי ספרד, הכותב בפירושו "עיון יעקב" שעל ספר "עין יעקב" כך:
שמעתי מחכם אחד, שמקובל שבני יונה מכירין התבואה שנחתך בשבת, שאין אוכלין ממנה. ואם קבלה נקבל. (עין יעקב סוטה דף מ"ד ע"א מדפי הספר, פירוש "עיון יעקב", ד"ה "מכירין". וראה לרבי יהודה ליווא ב"ר שמואל זנויל אופנהיים, פירוש "פרחי שושנים" על זמירות ליום השבת, פיעטרקוב תר"ע, דף מ' ע"ב, מה שביאר על פי זה)
חכם באשי כתב:וראה לרבי יהודה ליווא ב"ר שמואל זנויל אופנהיים, פירוש "פרחי שושנים" על זמירות ליום השבת, פיעטרקוב תר"ע, דף מ' ע"ב, מה שביאר על פי זה)
חכם באשי כתב:וזה מה שכתבתי בזמנו, לפני למעלה מעשור, ולא שבתי לבדוק את הדברים:קדם את היעב"ץ, רבי יעקב ב"ר שלמה ן' חביב ממגורשי ספרד, הכותב בפירושו "עיון יעקב" שעל ספר "עין יעקב" כך:
שמעתי מחכם אחד, שמקובל שבני יונה מכירין התבואה שנחתך בשבת, שאין אוכלין ממנה. ואם קבלה נקבל. (עין יעקב סוטה דף מ"ד ע"א מדפי הספר, פירוש "עיון יעקב", ד"ה "מכירין". וראה לרבי יהודה ליווא ב"ר שמואל זנויל אופנהיים, פירוש "פרחי שושנים" על זמירות ליום השבת, פיעטרקוב תר"ע, דף מ' ע"ב, מה שביאר על פי זה)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 113 אורחים