אוצר החכמה כתב:לא זה התירוץ שכתב פותח האשכול. התירוץ שלו הוא שאפילו למקווה אחד קרא ימים והשאלה היא למה.
מה שכתב מקדש מלך ולענ"ד בצדק הוא עניין אחר. שהתורה כאן בכלל לא דיברה על ים כנרת וים המלח אלא על אותו ים גדול שמקיף את כל היבשות וים כזה יש באמת רק אחד. (והוכיח את זה מהא דיקוו המים). והשאלה תמוהה כי מה שכתב מקדש מלך זה הפשט הפשוט בפסוק.
לי נראה ששניהם התכוונו לאותו תירוץ, שאילו היה כתוב "יקוו המים ותראה היבשה ...
ולמקווי המים קרא ימים" (מקווי ל' רבים, ובלי "מקום אחד") - לא היה רש"י מקשה, שהרי זה כולל את הימים הקטנים הקרויים בעברית המודרנית אגמים, אבל כשכתוב "יקוו המים אל
מקום אחד ותראה היבשה ..
ולמקווה המים" אז רואים שהפסוק מדבר על האוקיינוס והימים המחוברים אליו, ומכאן צפה השאלה "והלא ים אחד הוא".
ומר אמר לה מ"אל מקום אחד" ומר אמר מ"מקווה המים", וליכא בינייהו אלא משמעות דורשין.