ראיתי מביאים את דברי רבינו בחיי (בראשית ג, יד) על מ"ש "ועפר תאכל כל ימי חייך" - "יגיד שהעונש הזה לא יזוז ממנו לעולם, ואפילו בזמן המשיח .. וכענין שדרשוהו ז"ל ביציאת מצרים (ברכות יב, ב. הגדה של פסח) .. כל ימי חייך להביא לימות המשיח".
ולפו"ר יש לעיין בתרתי, ראשית - הרי כל ספרי המחשבה מלאים מזה שימות המשיח הם תיקון לחטא עץ הדעת וכו', ואיך יתכן שבענין זה לא יהיה תיקון אלא ישאר הנחש בשפלותו שבאה לו בגלל החטא? שנית - הרי גם בקללה לאדם ולאדמה נאמר "בעצבון תאכלנה כל ימי חייך", האם גם בזה נדרוש שהוא 'להביא לימות המשיח'?