בתרוה"ד פו"כ סוס"י קי"ז: ומצאתי אח"כ דין זה בפירוש מן המחזור.
האם ידוע למה כוונתו?
(חשבתי שזה הפירוש שנדפס גם בהדרת קודש, אבל ל"מ שם דבר).
נ"ל טעם פשוט דנ"כ כתיב בקרא אחר עבודה וכדילפינן רפ"ב דמגלה מדכתיב וירד מעשות החטאת ויברך את העם, ותפלה במקום עבודה ואין ספק כשאין עבודה רצויה והיא פגול ח"ו גם ברכת כהנים לא תחול על המתברכים אז, והיות בעו"ה כל ימות החול טרודים על המחיה והכלכלה ורוב התפלות בלי כוונה וטרדה מרובה ותפלה בלא כוונה כקרבן שאינו רצוי ע"כ מברכים בי"ט שהעולם פנויים ומכוונים בתפלתם, וכה"ג כ' בפירוש המחזור על המנהג שנוהגים לברך הילדים בשבת וי"ט דוקא ע"ש:
יהודה בן יעקב כתב:היודע לאיזה פירוש כוונתו ומקומו, אשמח לידע.
בקרו טלה כתב:יהודה בן יעקב כתב:היודע לאיזה פירוש כוונתו ומקומו, אשמח לידע.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 186 אורחים