מהי הצורה הנכונה לומר האם לעבור על מ"ע או לבטל עשה?
האם יש בזה כלל קבוע? או שינוי בין זמן חז"ל ללשוננו?
כמדומה שבגמ' כתוב בכמה מקומות לעבור על מצוות עשה, אך מאידך מסוגיא מכות טז יש לשונות של ביטלו ולא ביטלו
כדכד כתב:כמדומני שהלשון "עובר בעשה" היא לא לשון המורה על ביטול מצוה אלא לשון של הפלגה בחומרת ענין כדוגמת "כל השח שיחת חולין עובר בעשה" שאין הכוונה שהוא ביטל מ"ע כמו אחד שלא הניח תפלין או לא קרא ק"ש או לא השיב אבדה אלא להפליג בחומרת הענין
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 120 אורחים