תולעת ספרים07 כתב:http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=7&t=3962&p=47376&hilit=%D7%A9%D7%92%D7%99%D7%90%D7%95%D7%AA+%D7%A9%D7%94%D7%AA%D7%90%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%95#p47237
ר חכם באשי עכשיו הקישור הוא בסדר?
בכל אופן עיקר הקושי שיש לי עם הרב מאזוז
הוא מש"כ לעיל מזה
שהרי במידה ונתפוס כפי הרב מאזוז שניתן להוכיח מהחרוזים - לא נוכל לומר שיש גם לספרדים קמץ, ויש הבדל בין פתח לקבץ בהבהרה ספרדית, שהרי אם יש הבדל שוב חוזר קושיא למקומה, איך דונש וכו מתחרזים ומערבבים קמץ ופתח...
והרי הרב מאזוז צווח ואומר שגם הספרדים יש להם הבהרה מיוחדת לקמץ ויש הבדל בין קמץ לבין פתח...
וצ"ע לעת עתה.
--
מוזר לי מאוד שלא מצאתי כל התייחסות לעניין אצל הרב גולדשמיד פרנקל ועוד - מומחי הפיוטים - עד כמה שחיפשתי...
חכם באשי כתב:עדיין לא קראתי מה שכתב הרב מאזוז (ויש סיבה לכך, ולא בדיוק חוסר זמן, ודוק).
]פליישר3.png[/attachment]
מורה צדק כתב:תולעת ספרים07 כתב:בכל אופן עיקר הקושי שיש לי עם הרב מאזוז
הוא מש"כ לעיל מזה
שהרי במידה ונתפוס כפי הרב מאזוז שניתן להוכיח מהחרוזים - לא נוכל לומר שיש גם לספרדים קמץ, ויש הבדל בין פתח לקבץ בהבהרה ספרדית, שהרי אם יש הבדל שוב חוזר קושיא למקומה, איך דונש וכו מתחרזים ומערבבים קמץ ופתח...
והרי הרב מאזוז צווח ואומר שגם הספרדים יש להם הבהרה מיוחדת לקמץ ויש הבדל בין קמץ לבין פתח...
וצ"ע לעת עתה.
--
מוזר לי מאוד שלא מצאתי כל התייחסות לעניין אצל הרב גולדשמיד פרנקל ועוד - מומחי הפיוטים - עד כמה שחיפשתי...
נכון הדבר שיש הבדל, אך הראיה שרובא דעלמא אינם נותנים ליבם להבדל ולכך לא הקפידו בזה בחרוזים, כך נלענ"ד.
מורה צדק כתב:חכם באשי כתב:עדיין לא קראתי מה שכתב הרב מאזוז (ויש סיבה לכך, ולא בדיוק חוסר זמן, ודוק).
???
חכם באשי כתב:מורה צדק כתב:חכם באשי כתב:עדיין לא קראתי מה שכתב הרב מאזוז (ויש סיבה לכך, ולא בדיוק חוסר זמן, ודוק).
???
אה? לא מבין רמזים?
מורה צדק כתב:ולעניינינו, אין אני נכנס אם הוא מוטה או לא, אך בדורינו כל אחד מנסה להוכיח לשיטתו, גם אתה וגם הוא וגם אני.
תולעת ספרים07 כתב:ראה קטע זה מהקליר
אָז אָמַרְתִּי הִנֵּה בָאתִי לְבֵית מַעֲדַנַּי
אָזַל קִצִּי וְשֻׁנּוּ וְלֹאֲטוּ עִדָּנַי
אֶזְכְּרָה נְגִינָתִי בְּלֵיל נִדּוֹנַי
אֶזְעַק אֵלֶיךָ חָמָס כְהֻבְלְעוּ אֲדָנַי
אֲזַי אַצְדִּיק דִּינַי
אֲזַמְּרָה לַשם
אֵיכָה הַלְעוֹלָמִים יִזְנַח השם
בזמנו מצאתי באחד המאמרים של הרב מאזוז שכותב כך: - אז אמרתי הנה באתי לבית מעדני הנו"ן בפתח ואחר כך עדני הנו"ן בקמץ ואחר כך אזי דיני הנו"ן בפתח וכו'
--
בקטע המובא לפניכם כנראה מישהו ניסה לתקן וכתב הכל בפתח - אך אני נוטה להאמין שהרב מאזוז ידע היטב שאין מנקדים הכל בפתח, והוא כידוע מומחה גדול בניקוד...
חכם באשי כתב:הסבר אתה צריך?! הנה: viewtopic.php?f=17&t=5902&view=unread#p51005
והשווה גם את מאמריו של הרב ד' יצחקי על ה'סידור המדוייק' שהוציא המכון של ישיבת 'כסא רחמים ספרדית'.
במקרה זה שחלופת הקמ"ץ והפת"ח עקבית, פעם קמ"ץ ופעם פת"ח, למה שלא נלמד ממקצב החריזה שהגיית הקמ"ץ והפת"ח דווקא שונה זו מזו?תולעת ספרים07 כתב: "אז אמרתי הנה באתי לבית מעדני" הנו"ן בפת"ח, ואחר כך "עדני" (הנו"ן בקמ"ץ) ואחר כך "אזי דיני" (הנו"ן בפת"ח) ואחר כך "אזמרה לאדנ" (הנו"ן בקמ"ץ) ע"ש.
בן המחבר כתב:מתוך הפיוט "ברוך ה' יום יום" לר' שמעון בר יצחק ממגנצא, בן דורו של רבינו גרשם מאור הגולה:
נִסְגַּרְתִּי לֶאֱדוֹם בְּיַד רֵעַי מְדָנַי
שֶׁבְּכָל יוֹם וָיוֹם מְמַלְּאִים כְּרֵסָם מֵעֲדָנַי
עֶזְרָתוֹ עִמִּי לִסְמוֹךְ אֶת אֲדָנַי
וְלֹא נְטַשְׁתַּנִּי כָּל יְמֵי עִדָּנַי
כִּי לֹא יִזְנַח לְעוֹלָם ה'.
בירושתנו חלק ב' עמ' צ יש המשך לתשובתו של ר' יהוסף שווארץ בענין ההברה האשכנזית.
מאמר שלם בענין נכתב בקובץ נזר התורה ע"י הרב אהרן גבאי: http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... 31&hilite=
תגובה על המאמר הנ"ל מאת הרב יעקב לויפר: http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 58&hilite=
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 70 אורחים