מו"ר הגר"נ רוטמן תמה טובא בברכה זו, כיצד אפשר לומר שהקב"ה הוא המשליט באדם את היצר הרע, ונראה ח"ו כדרך עזות, שהרי האדם הוא זה שמביא אליו את היצר הרע, ובירר שבנוסחי אשכנז הקודמים היה כתוב ''ואל ישלוט בנו יצר הרע''. ודוחק לומר שהכוונה למצב של נטילת הבחירה מהאדם. ע"כ תו"ד.
ואמנם מצאתי בעולת תמיד שמפרש כן ע"ש. ובאוצר התפילות הביאו שמיוסד על פסוק 'ואל תשלט בי כל און'. ואולי יש לקיים הגרסא ולבאר ענין הברכה כדברי הגרי"ס המפורסמים שיש ב' יצה"ר הרוחני והגשמי, ויצה"ר הגשמי הוא נברא באדם מעיקר ברייתו והוא מחוייב לאדם בשביל שיגדל. וא"כ הבקשה שמבקש האדם שאותו יצהר הרע הקיים בו שנתנו הקב"ה שלא ישלט אותו על האדם אלא אף שהוא באדם האדם ישלוט בו ולא הוא באדם.