כדכד כתב:כוונתו להדגיש בדגש חזק את הצ' או כוונתו להטעים את הצ' (אני רגיל להטעים את המ' משום שסברתי שהוא נסוג אחור אך אולי מזה הוא בא להוציא).
כדכד כתב:כוונתו להדגיש בדגש חזק את הצ' או כוונתו להטעים את הצ' (אני רגיל להטעים את המ' משום שסברתי שהוא נסוג אחור אך אולי מזה הוא בא להוציא).
ביקורת תהיה כתב:מלה שבראשה הא הידיעה - לא יסוג בה הטעם לאחור לעולם, ולכן הטעם ב'המוציא' הוא בצדי.
שבענו מטובך כתב:כתב בעל פלא יועץ בספרו חסד לאלפים סי' קסז:
מה שנכון נכון כתב:ביקורת תהיה כתב:מלה שבראשה הא הידיעה - לא יסוג בה הטעם לאחור לעולם, ולכן הטעם ב'המוציא' הוא בצדי.
כ"כ ר"מ מאזוז באור תורה אלול תש"ס, ובמקור נאמן (על נד"ד).
האם יש מהמדקדקים שכתבו כלל זה במפורש?
בסידור רש"ס 'העושה לנו' מלעיל בגלל נסו"א, וכן בעבודת ישראל.
שבשתא כיון דעל על בכל הסידורים.מה שנכון נכון כתב:בסידור רש"ס 'העושה לנו' מלעיל בגלל נסו"א, וכן בעבודת ישראל.
בן ראובן כתב:כדכד כתב:כוונתו להדגיש בדגש חזק את הצ' או כוונתו להטעים את הצ' (אני רגיל להטעים את המ' משום שסברתי שהוא נסוג אחור אך אולי מזה הוא בא להוציא).
לכאורה הכוונה להגותה היטב שלא תשמע כסמ"ך (שהגייתן בקרב "עדות המזרח" דומה).
אחד מעיר כתב:כנראה כוונתו שלא ידמה לס'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 90 אורחים