מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הרהורי תשובה

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
תוכן
הודעות: 6238
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

הרהורי תשובה

הודעהעל ידי תוכן » ה' פברואר 21, 2019 12:50 pm

נמחק... ואני נורא מצטער ומתבייש ומבקש סליחה.
נערך לאחרונה על ידי תוכן ב ש' אפריל 16, 2022 11:14 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

הפצת המעיינות
הודעות: 1238
הצטרף: ב' יוני 11, 2018 11:23 pm
שם מלא: ג'ינג'י

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי הפצת המעיינות » ה' פברואר 21, 2019 1:31 pm

אין לי מושג על מה אתה מדבר לא שמעתי מאומה.
מה תקנתי?
האם קודם עלי לברר כל הלכלוך של עשרים שנים ואח"כ לעשות תשובה או ישר לעשות תשובה?

סמל אישי של המשתמש
חלמישצור
הודעות: 2513
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 11:55 am
שם מלא: צוריאל חלמיש

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי חלמישצור » ה' פברואר 21, 2019 6:14 pm

אַל תֹּאמַר מֶה הָיָה שֶׁהַיָּמִים הָרִאשֹׁנִים הָיוּ טוֹבִים מֵאֵלֶּה.

הרב הפצת, לפי מה שאני מבין הרב תוכן מדבר על מעשה רצח קשה שנמצא בחקירה.

אבני גזית
הודעות: 1361
הצטרף: א' אוגוסט 26, 2018 11:09 am

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי אבני גזית » ה' פברואר 21, 2019 10:38 pm

אינני מסכים עם רבי תוכן.

א. עולים בזכרוני כעת לפחות שלוש מקרים של אנשים שנחשבו כגדולים ונחשפו בקלונם המביש, אחד מהם היה גרוע יותר מהמקרה שאתה מתאר. נזכרתי כעת גם ביהודי שגרם לרצח של קהילה שלמה, במודע וביודעין. רק בגלל תאוות לשון ופטפוטי רכיל (ד. הא.).

ב. הדברים ממש לא ברורים שהאברך קשור למה שנעשה. וזה לא כל כך נעים שדנים בצורה כזו...

זאב ערבות
הודעות: 8632
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' פברואר 21, 2019 10:43 pm

תוכן כתב:אני מסתכל על הסבים שלי ע"ה, שלא היה כזה דבר חריגה אצלם מד' אמות של הלכה, מהיושר, ומדרך ה'. לא ברבים ולא ביחיד. אולי אני ת"ח יותר גדול מהסבים שלי, אבל מה זה שוה אם ליראת שמים שלהם איני מגיע אפילו לאצבע קטנה שלהם. כל מה שהיצר הרע רוצה הוא מקבל, בהיתר ולא באיסור. כל דבר עם לומדות, ועם אגודל מסובבת, ועם היתירים מפוזרים ברחבי התלמוד והספרי מוסר, עד שכל התורה כולה כמעט נעשית לי סם המוות רח"ל. ואיני מגזים כלל. זה המציאות אצלי.
ומשום שאני עושה כל מה שאני רוצה בהיתר, הם עושים כל מה שהם רוצים, אלא באיסור. אבל אין הבדל ביני לבינם יותר מדי. כי כך זה הדור שלנו, קודם כל תעשה מה שאתה רוצה, אח"כ נראה איך ליישב את הדבר הזה במ"ט פנים טהור,
חייבים לשאול את עצמנו, איך בחבורה שלנו קורים תופעות כאלו... אסור להתעלם... נכון שהוא מופרע, שהוא חולה נפש ועוד ועוד, אבל איך לא הצלחנו להשפיע עליו לטובה אפילו במקצת... שלא נשלה את עצמנו, כולנו אחראים ברמה זו או אחרת למה שקורה...

א. האם יש כזה דבר מד יראת שמים? האם כל הסבים והסבות שלנו היו בעלי יראת שמים גדולה משלנו ללא יוצא מן הכלל, למרות שרובם היו בעלי בתים? נניח שכן, אז מן הסתם אף הם אמרו זאת על הסבים שלהם - מה שנקרא ירידת הדורות. בדורות ההם היו החיים קשים אך הרבה יותר פשוטים בלי הרבה מהנסיונות שיש לנו. אם היה לדורות ההם את הנסיונות של היום, האם אתה סבור שהיו עומדים בהם טוב מאתנו?
ב. דבריך אינם מובנים, האם באמת אנו עושים כל מה שרוצים ע"י מציאת היתרים?
ג. בקשר לערבות שכולם אחראים למעשה של השני זה כבר נושא שנדוש ורק בשבוע שעבר שמענו את הדרשנים שהנשים נהרגו בגלל חוסר הצניעות - האמנם? נשים תמימות מה חטאו שהן צריכות ליהרג בגלל שיש נשים שלא לבושות בצניעות? מדוע אותן נשים לא צנועות נהרגו? איך תסביר את מעשהו של עכן?
ד. מכל דבר עלינו ללמוד ולהפיק לקחים. לפני כמה שנים אדם בעל חזות חרדית (פחות או יותר) חטף ילד בן שלש עשרה בבורו פארק וביצע בו מעשה איום ונורא. תמיד ישנם אנשים חולי רוח שלא ניתן לדעת מראש את הזוועות שנרקמות במוחם הקודח. האם אתה סבור שניתן למנוע כאלו דברים בעתיד? איך אתה מסביר את פלגש בגבעה?

עקביה
הודעות: 5447
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי עקביה » ה' פברואר 21, 2019 10:46 pm

הלא הנביאים בסוף ימי בית ראשון מלאים בתוכחות על עוונות חמורים אשר כל השומע תצילנה שתי אזניו. לא מיבעיא ע"ז, שאין לנו כ"כ מושג בזה, אלא ג"ע וש"ד, גזל עושק ושוד.
יכולני לצטט כאן פסוקים המגמדים כל אירוע חדשותי מ20 השנים האחרונות שמככב בו חרדי.

גם בתקופות מאוחרות יותר היו סיפורים פיקנטיים ל"ע. ראה למשל יומא יט: על למה משיח לא בא.

פרנקל תאומים
הודעות: 4448
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ה' פברואר 21, 2019 11:14 pm

באופן כללי, הנקודה שמעלה ר' תוכן מכאיבה גם לי. וביחוד בראיה צופה פני עתיד, ולאור הריבוי הטבעי המבורך בלעה''ר וכן ירבה של מחנינו.
רבותיי, אחיי ורעיי, הלא אנו צריכים להיות ומעותדים להיות ''ממלכת כהנים וגוי קדוש'', כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים, ונלוו גויים רבים וגו'

קו ירוק
הודעות: 5801
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי קו ירוק » ה' פברואר 21, 2019 11:17 pm

זאב ערבות כתב:ג. בקשר לערבות שכולם אחראים למעשה של השני זה כבר נושא שנדוש ורק בשבוע שעבר שמענו את הדרשנים שהנשים נהרגו בגלל חוסר הצניעות - האמנם? נשים תמימות מה חטאו שהן צריכות ליהרג בגלל שיש נשים שלא לבושות בצניעות? מדוע אותן נשים לא צנועות נהרגו? איך תסביר את מעשהו של עכן?

חשבתי שאשמע זאת מעמי ארצות לא מבני תורה!
אתה שמעת שאמרו שהם נהרגו בגלל חוסר צניעות?
אתה בגולה, אבל אני שמעתי שאמרו: הן נהרגו כי יד ה' היתה כך,
אלא שחיזקו להתעורר בדבר שקרוב אל מקום האסון, והוא צניעות באוטובוס - שחיזוק בזה זה דבר נצרך.

פרנקל תאומים
הודעות: 4448
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ה' פברואר 21, 2019 11:24 pm

פרנקל תאומים כתב:באופן כללי, הנקודה שמעלה ר' תוכן מכאיבה גם לי. וביחוד בראיה צופה פני עתיד, ולאור הריבוי הטבעי המבורך בלעה''ר וכן ירבה של מחנינו.
רבותיי, אחיי ורעיי, הלא אנו צריכים להיות ומעותדים להיות ''ממלכת כהנים וגוי קדוש'', כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים, ונלוו גויים רבים וגו'


כתבתי בעבר:

אשתף את החברים בכאב האישי שלי מהנושא המדובר ומהשלכותיו:
עלינו לזכור שמעבר להתעסקות עם הפרט, ישנה השאלה הנוגעת בנו ככלל.
הלא אנו עם ה', אנו מאמינים בהשגחתו, עוסקים בתורתו ומקיימים את מצוותיו. ייעודינו הנצחי הוא להיות אור לגויים, שכל האומות וגם הרחוקים מבני עמינו, יביטו בנו ויראו כי שם ה' נקרא עלינו, שיכירו וידעו כל יושבי תבל ברוממות האנושית לה אנו זוכים ע"י דביקותינו בה' ובתורתו.
אני חושב על העתיד הלא רחוק בו (ברצות ה') הנהגת הארץ הקדושה תיהיה בידינו. כיצד ננהיג אותה? ככל העמים? עם שערוריות פוליטיות ואזרחיות, עם נהנתנות חומרית, עם שכחת אלוקים (ח"ו)? האם יהיה ניתן להבחין בעליונות המוסרית שלנו? בטהרת נפשינו? בדביקותינו האמיתית בה', בחיי הרוח? הלא החפשיים בטוחים שלא זו בלבד שכל אחת מהרעות החולות המאפיינות את האנושות כיום הזה, תמשכנה לפרוח גם בהנהגתינו, אלא אף זו שתתווספנה להן גם שערוריות ומלחמות שיבואו על רקע דתי... שתיהיה כאן איראן... כלומר הם חושבים שהקנאות הדתית שלנו היא אותה קנאות דתית של האיסלאם... האם ח"ו ח"ו ח"ו הם עשויים להיות צודקים?!!

והאמת מה היא? שאנו אמורים להיות, שאנו חייבים להיות עם קדוש, עם קדוש! אשר מנהיג את ארצו הקדושה מתוך רוממות נשגבה שתעורר השתאות,התפעלות והערצה בקרב כל העמים.
"300 שנה לפני חורבן בית שני, כתב תיאופרסטוס: 'הם עם של פילוסופים העוסקים כל העת באלוקות'. קליארכוס מסולי כתב: 'הפילוסופים בסוריה נקראים יהודים'. מגסטנס מזכיר את 'הפילוסופים בסוריה הקרויים יהודים'" ("לאן" 231, להג"ר אביגדור מילר זי"ע).

הייעוד שלנו הוא להיות נחלת ה', שכל האומות יכירו וידעו כי ישנה ארץ אחת ועם אחד שהם בבחינת "סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה". עם הדבוק בבורא כל עולמים, שתורת האלוקים מרוממת אותו מעל כל יושבי תבל, "ורוממתנו מכל הלשונות".
האם אנחנו צועדים לשם? האם כשנזכה וחוקתה של הארץ הזו תיהיה חוקת התורה, יתקיים בנו "ונקדשתי בתוך בני ישראל"? האם נקדש את שמו בעולם כשם שמקדישים אותו בשמי מרום? או שנהיה חלילה עם ככל העמים?
הלא מיום ליום אנו נחשפים לעוד ועוד מעשי נבלה, הנעשים ע"י אנשים שבחייהם הפרטיים הם שומרי תורה ומצוות, איך אפשר להסביר את השניות הזאת? שאפשר כביכול להיות רמאי חרדי, גנב חרדי, שלא לומר רוצח חרדי וכו' ישמרנו אלוקינו. לכשנהיה כאן רוב מנין ובנין, האם תיהיה זו ארץ ככל הארצות, על כל התחלואים שיש בכל הארצות?
מסתמא יש מכם שישייכו את דבריי אלו לאשכול של עלוני 'קדושת ציון', ולא היא, מפני שאנחנו מאפשרים לעצמינו להתפתח כחרדיות טכנוקרטית, בה אפשר לדקדק במצוות מעשיות, אך לא להיות מחוייבים למי שעומד מאחורי המצוות האלו, ולמה שהוא מצפה שהמצוות האלו יביאו אותנו, וכיצד נזכה ששם ה' יקרא עלינו?

משה דוויק

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי משה דוויק » ו' פברואר 22, 2019 12:39 am

גם אני מטרף לדבריו הכאובים של תוכן.יזכנו השי"לחזור בתשובה בקרוב.

זאב ערבות
הודעות: 8632
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' פברואר 22, 2019 3:14 am

קו ירוק כתב:
זאב ערבות כתב:ג. בקשר לערבות שכולם אחראים למעשה של השני זה כבר נושא שנדוש ורק בשבוע שעבר שמענו את הדרשנים שהנשים נהרגו בגלל חוסר הצניעות - האמנם? נשים תמימות מה חטאו שהן צריכות ליהרג בגלל שיש נשים שלא לבושות בצניעות? מדוע אותן נשים לא צנועות נהרגו? איך תסביר את מעשהו של עכן?

חשבתי שאשמע זאת מעמי ארצות לא מבני תורה!
אתה שמעת שאמרו שהם נהרגו בגלל חוסר צניעות?
אתה בגולה, אבל אני שמעתי שאמרו: הן נהרגו כי יד ה' היתה כך,
אלא שחיזקו להתעורר בדבר שקרוב אל מקום האסון, והוא צניעות באוטובוס - שחיזוק בזה זה דבר נצרך.


במחילת כבודך, לא שמעתי אלא קראתי, והנה מה שקראתי:
בפתח מסע הלוויה נשמעה זעקתו של המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר בבכי שלא הותיר עין אחת יבשה כאשר המיטות של המנוחות עליהן השלום מונחות בסמוך.
"כולי מלא חיל ופחד". פתח המרא דאתרא את הספדו. "קירות הלב הומים בהתרגשות, הלב לא נרגע מאותם דפיקות מאותה התרגשות מאותו חיל ורעדה. אנחנו שומעים כולנו קול שופר הולך וחזק מאוד".
"מן השמים תובעים מאיתנו לתקן את דרכינו לפשפש במעשינו. תתארו לכם את האוטובוס מלא בתושבים יקרים, איזה קולות מה היה שם באותם רגעים. איזה צרחות, איזה בכי, איזה פחד איזה חיל ורעדה".
בבכי קורע לב זעק: "ברגע אחד הכל נחרב, רגע קודם האבא מדבר איתה בטלפון".
במהלך הספדו דיבר הגר"מ קסלר על שורת דברים הצריכים חיזוק. תחילה עורר על שמירת הפה והזהירות מלהתערב בענייני מחלוקת.
לאחר מכן עורר על הצניעות בקרב בנות ישראל: "נשים מדברות בדרכים בקולי קולות על שידוכים ודברים שהצנעה יפה להם. צריך קצת יותר צניעות קצת יותר בושה, אני רוצה לעורר את ציבור הנשים, אשה שעוזבת את הבית צריכה לחשוב האם אני מתלבשת בצורה שתעשה נחת רוח לקב"ה או לא? נשים צריכות להתלבש בצניעות". דברי הגר"מ קסלר.

אם נדייק בדבריו הוא לא אומר באופן ישיר שעקב בעיה זו וזו קרתה התאונה וגבתה קורבנות, אך בצורה עקיפה המסר הוא שנשים לא מקפידות על הדברים האלו (שיהיו אלו נשים אשר יהיו, כמובן לא הקרבנות) ולכן יש תאונות.
אודה לכל מי שיתקן אותי, אולי הבנתי לקויה.
בדרך אגב מה זה קשור שאני בגולה? רש"י אף הוא היה בגולה והכיר את א"י ככף ידו יותר טוב מכל החוקרים שבאו בעקבותיו והלכו את הארץ לארכה ולרחבה! החדשות מגיעות הנה בזמן אמת וכהרף עין וכל מה שאתה רואה ושומע אנו רואים ושומעים (ואף יותר כי כאן אין צנזורה צבאית וצוי אי פרסום).
אם כל מה שהיה אומר הוא הן נהרגו כי יד ה' היתה כך ניחא, וכי מישהו מפקפק בעובדה זו שכל מקרינו הם יד הקב"ה? אך ברגע שהדרשנים מחפשים סיבות - שתהיינה אשר תהיינה - אז זה כמו לומר לציבור: ציבור יקר תזהרו, למרות שאתם כולכם צאן קדשים ועושים את רצון ה', אך כיוון שמסתובבים כאלו שלא, אז כשניתן רשות למשחית להשחית - לא מבחין בין הטובים לרעים.
ר' אבי שפרן, דובר אגודת ישראל באמריקה פרסם את מאמר באנגלית ובו מביא את המקרה שארע בזמנו של הח"ח (שנת 1923) שנהרגו ביפן למעלה מ100000 איש, ובלי לתלות את הדבר בשום גורם נטל על עצמו הח"ח לצום ואמר שצריכים לעשות תשובה. הנה הקטע הנוגע לעניננו במקור ובקיצור נמרץ באותה תקופה המרחק בין השטעטל ליפן לא נמדד רק בק"מ אלא היה רחוק כמרחק כוכב נפטון (הכוכב המרוחק ביותר מהשמש). אך כשהגיע ההודעה לראדין הח"ח נרעד כולו ונטל על עצמו לצום ושכל הציבור יעשו תשובה. שכן כאשר קורה אסון, אפילו שלא נוגע ישירות ליהודים, זה מסר מהקב"ה להתעורר ולשפר את מעשיהם.
נערך לאחרונה על ידי זאב ערבות ב ג' אפריל 30, 2019 5:43 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

אפרים זלמן
הודעות: 415
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2016 12:44 am
מיקום: Montreal, Quebec

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי אפרים זלמן » ו' פברואר 22, 2019 6:00 am

תוכן כתב:מעשה נורא ואיום, אשר אפילו בשפלים שבאומות כמעט ולא נעשה דבר כזה

הו"ל חידוש ולא ילפינן מיניה

אש משמים
הודעות: 2464
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי אש משמים » ו' פברואר 22, 2019 10:22 am

אכתוב אשר על ליבי מימים ימימה.
הנה חג פורים קרב ובא וכל ילדי ישראל ילבשו תחפושות שונות ומשונות, האחד יראה לקוף והשני לטבח ועוד כיד ה' הטובה עלינו.
המסר הישיר במנהג ההתחפשות הוא להורות על הניסים המוסתרים בחיים הגלויים על דרך נס חג הפורים שנהפך מאבל ליו"ט.
אך ישנו מסר לא פחות חשוב לענ"ד, שאין לשפוט שום אדם באשר הוא ע"פ מראיתו, בין אם הוא "מחופש" לחרדי או לדת"ל או לראש ישיבה או משגיח. אין האדם אלא פנימיותו בלבד וכל מראהו החיצוני הוא תחפושת. בדורנו בפרט, נהפכה החיצוניות לזו המובילה וכבר אין לתוכן ולמהות שום מקום, צריך לזכור שבזמנינו כל השנה פורים וכולם מחופשים ואין ליחס לזה חשיבות כלל וכמו שבפורים לא נבהל מילד המחופש לגורילה ולא נלך לבקש רפואה אצל המחופש לרופא, כך אין להתרשם מ"חרדי" המבצע איסור מזעזע כזה או אחר, זו רק תחפושת!!
התחפושות היום עשויות היטב וקשה אולי תמיד להבחין מי עומד מאחורי התחפושת אבל צריך לזכור שגם כשלא רואים כלום עדיין כולם ללא יוצא מהכלל מחופשים, יש שהתחפושת משנה לגמרי את המראה ויש כאלה שרק "מאופרים טוב" אבל לראות את האדם כפי שהוא לא שייך לראות. גם בדורות עברו היה קשה לראות, אך אז החיצוניות עוד לא שלטה בכל שלטון ללא מצרים כהיום.
צריך לשוב כל יום בתשובה ללמוד מוסר ולחשב מצווה כנגד הפסדה ובכך אולי נוכל להסיר את התחפושת מעלינו בלא בושה.
אסור להאשים אדם כלשהוא באסון כזה או אחר ויש לכולם לחזק את עצמם וכפי שהיה תמיד אומר מרן הגרי"ש אלישיב זיע"א כשהיה נשאל במה להתחזק "לב יודע מרת נפשו"!

מענה איש
הודעות: 1023
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי מענה איש » ו' פברואר 22, 2019 11:40 am

.
נערך לאחרונה על ידי מענה איש ב א' מרץ 10, 2019 2:24 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

קו ירוק
הודעות: 5801
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי קו ירוק » ו' פברואר 22, 2019 12:11 pm

זאב ערבות כתב:אם נדייק בדבריו הוא לא אומר באופן ישיר שעקב בעיה זו וזו קרתה התאונה וגבתה קורבנות, אך בצורה עקיפה המסר הוא שנשים לא מקפידות על הדברים האלו (שיהיו אלו נשים אשר יהיו, כמובן לא הקרבנות) ולכן יש תאונות.
אודה לכל מי שיתקן אותי, אולי הבנתי לקויה.

אז אכן אתקן:
כוונתו שכשרואים אסון במקום מסוים, אף שאיננו יודעים חשבונות שמים, אבל צריך לתקן במקום ההוא.
אז גם אתה מאשר שהוא לא אמר באופן ישיר - ומכאן לפרשנות שלך - היא חמורה ביותר.
ואכן אתה בגולה אז אינך יודע מה צריך לתקן. וכן, דבר זה דורש חיזוק.

תוכן
הודעות: 6238
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי תוכן » ו' פברואר 22, 2019 1:20 pm

אפרים זלמן כתב:
תוכן כתב:מעשה נורא ואיום, אשר אפילו בשפלים שבאומות כמעט ולא נעשה דבר כזה

הו"ל חידוש ולא ילפינן מיניה


לא בטוח כלל שזה חידוש. דברתי פעם עם חצקל טוקר לפני שאשתו נהיתה שופטת, והוא אמר לי בשם אשתו, שכמות החרדים ממשפחות טובות המואשמים בעבירות חמורות, מזעזע ומפחיד.

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי מקדש מלך » ו' פברואר 22, 2019 1:25 pm

רמב"ם איסורי ביאה כב, כא
ואין אתה מוצא קהל בכל זמן וזמן שאין בהן פרוצין בעריות וביאות אסורות,

זאב ערבות
הודעות: 8632
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' פברואר 22, 2019 1:55 pm

קו ירוק כתב:
זאב ערבות כתב:אם נדייק בדבריו הוא לא אומר באופן ישיר שעקב בעיה זו וזו קרתה התאונה וגבתה קורבנות, אך בצורה עקיפה המסר הוא שנשים לא מקפידות על הדברים האלו (שיהיו אלו נשים אשר יהיו, כמובן לא הקרבנות) ולכן יש תאונות.
אודה לכל מי שיתקן אותי, אולי הבנתי לקויה.

אז אכן אתקן:
כוונתו שכשרואים אסון במקום מסוים, אף שאיננו יודעים חשבונות שמים, אבל צריך לתקן במקום ההוא.
אז גם אתה מאשר שהוא לא אמר באופן ישיר - ומכאן לפרשנות שלך - היא חמורה ביותר.
ואכן אתה בגולה אז אינך יודע מה צריך לתקן. וכן, דבר זה דורש חיזוק.

אולי תוכל להסביר מה חמ ור בפרשנות שלי? האם אסור לי להבין בדבריו מה שאני מבין? אתה משחק אתי סמנטיקה אז גם אני אעשה זאת. היכן בדבריו משמע שמדובר במקום "ההוא"? לאיזה מקום התכוון אם אכן התכוון למקום מסויים? לאוטובוס? לקרית ספר? לארץ ישראל? האם מדובר פה בפרה אדומה? הנה הבאתי לך דוגמא מהח"ח שאף בשביל אסון ביפן שלא היו שם קרבנות יהודים אמר שצריך לעשות תשובה, אך לא תלה זאת בעבירות מסויימות או ליתר דיוק לא אמר במפורש מה צריך תיקון, דבר שמצוי אחרי כל אסון אצלינו )ובדרך כלל לשון הרע וצניעות(.
אך סוף דבריך ממש משוללי הבנה. האם אצלינו בגולה אין אסונות? והאם בגלל שאני בגולה איני יודע מה לתקן ? רק מי שבארץ יודע? רק בארץ יש חוסר צניעות ולשון הרע?
נערך לאחרונה על ידי זאב ערבות ב ג' אפריל 30, 2019 5:44 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

קו ירוק
הודעות: 5801
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי קו ירוק » ו' פברואר 22, 2019 2:55 pm

התכוונתי שאתה בגולה ולא שמעת את ההספד, ולא הייתי באסיטואציה. ופרשנותך מוטעה, ודומה למה שכתבו עמי ארצות וחילוניים, כדי להרחיק את המצפון.
אין כאן האשמה אל ציבור הנשים שבגללם קרתה התאונה הנוראה, אלא מקום לחיזוק לפי הענין, בתאונה שקרתה באוטובוס.

זאב ערבות
הודעות: 8632
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' פברואר 22, 2019 4:34 pm

קו ירוק כתב:התכוונתי שאתה בגולה ולא שמעת את ההספד, ולא הייתי באסיטואציה. ופרשנותך מוטעה, ודומה למה שכתבו עמי ארצות וחילוניים, כדי להרחיק את המצפון.
אין כאן האשמה אל ציבור הנשים שבגללם קרתה התאונה הנוראה, אלא מקום לחיזוק לפי הענין, בתאונה שקרתה באוטובוס.

דבריך משוללי הגיון ואיני יודע מדוע אתה משחק פינג פונג וחוזר על כך שאני בגולה. האם רק לבני א"י נגלו תעלומות חכמה? לדבריך רק מי שנוכח במאורע מסויים (מה שאתה קורה סיטואציה) יכול להתרשם ממנו ולהפנים את הדברים? אמנם לא שמעתי את ההספד (למרות שהדבר הוקלט ופורסם וניתן להקשבה) אך קראתי את הדברים שנאמרו. האם יש הבדל בין שמיעה לקריאה? אמנם לא שומעים את האנחות והבכיות אך זה לא קשור לנושא. מה זה קשור לסיטואציה? כשנפטר הגרמ"פ בתענית אסתר הייתי בלוויה (שהיתה הגדולה ביותר בתולדות העיר ניו יורק), אז מי שקרא אח"כ את ההספדים בארץ לא יכול היה להתעורר מהם? כלומר אני מעלה כאן נקודה שלא קשורה כלל למה שקרה (ואף לא משנה עם זה היה בתאונת אוטובוס או בפיגוע בפיצריה).
כעת בקשר למה שאתה חוזר וטוען שפרשנותי מוטעית, וכי יש פרשנות אחת בלבד למאורע מסויים? מדוע בכלל לתת פרשנות? מה אתה מערב כאן עמי ארצות וחילוניים? מה הקשר כאן למצפון? איזה מצפון? מצפון התושבים של קרית ספר? הלא לא עלה על דעתו של איש להאשים את ציבור הנשים החרדיות שאינן לבושות בצניעות ושמדברות לשון הרע.
הזכרתי את האירוע ביפן ואיך התיחס אליו החפץ חיים, ושאמר לציבור לחזור בתשובה ותו לא! אך היום על כל אירוע מיד קמים הדרשנים וחוזרים על אותם דברים - שבת, צניעות, לשון הרע וכו'. איש אינו מתווכח עם העובדה שאלו דברים הצריכים חיזוק, אך לומר זאת שוב ושוב יוצר את הרושם שזו הסיבה לאסונות. אז למרות שלא אומרים זאת בצורה ישירה, בצורה עקיפה זה המסר. האם באמת נכון הדבר לומר דברים כאלו כאשר המשפחות השכולות עומדות על פתח הקבר הטרי?
הרב קו ירוק היקר, הלא אני שוחר מוסר ושמח לשמוע ולתת בכל הזדמנות (תשאל את הרב הפצת המעינות), אך אני לתומי סבור שהדרך בה נקט הח"ח, כאשר הרב המספיד פונה לקהל ואומר אני נוטל על עצמי יום תענית ותשובה היא הנכונה והרצויה ומן הסתם יש לה יותר השפעה.

קו ירוק
הודעות: 5801
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי קו ירוק » ש' פברואר 23, 2019 8:25 pm

דברי התייחסו לזה:
ג. בקשר לערבות שכולם אחראים למעשה של השני זה כבר נושא שנדוש ורק בשבוע שעבר שמענו את הדרשנים שהנשים נהרגו בגלל חוסר הצניעות - האמנם? נשים תמימות מה חטאו שהן צריכות ליהרג בגלל שיש נשים שלא לבושות בצניעות? מדוע אותן נשים לא צנועות נהרגו? איך תסביר את מעשהו של עכן?

זאב ערבות
הודעות: 8632
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי זאב ערבות » א' פברואר 24, 2019 2:50 am

קו ירוק כתב:דברי התייחסו לזה:
ג. בקשר לערבות שכולם אחראים למעשה של השני זה כבר נושא שנדוש ורק בשבוע שעבר שמענו את הדרשנים שהנשים נהרגו בגלל חוסר הצניעות - האמנם? נשים תמימות מה חטאו שהן צריכות ליהרג בגלל שיש נשים שלא לבושות בצניעות? מדוע אותן נשים לא צנועות נהרגו? איך תסביר את מעשהו של עכן?

הבנתי היטב וכבר הסברתי את דברי, שכמובן איש לא עלה על דעתו שדברי הרב קסלר כוונו לאותם נשים אלא למצב הצניעות ולשון הרע (בחירות וכו') בכללותו שצריך חיזוק.

קו ירוק
הודעות: 5801
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי קו ירוק » א' פברואר 24, 2019 8:36 am

לאור האמור, דברי מבוטלים

זאב ערבות
הודעות: 8632
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי זאב ערבות » ב' פברואר 25, 2019 5:47 am

בספר תתן אמת ליעקב - משולחנו של הרה"ג יעקב אדלשטיין ח"א עמ' 336 יש קטע כיצד להתיחס לאסונות רח"ל ובפרט עיינו שם בעמ' 337 בקטע לב יודע מרת נפשו כיצד צריך להתחזק לאחר אסון האוטובוס בה' אדר א' תשע"ו (מעניין גם הקטע: סגולות הצדקה - למי נועדו).
קבצים מצורפים
כיצד להתיחס לאסונות .pdf
(171.15 KiB) הורד 159 פעמים

אפרקסתא דעניא
הודעות: 2450
הצטרף: ש' אוקטובר 23, 2010 8:36 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי אפרקסתא דעניא » ב' פברואר 25, 2019 8:01 pm

כדאי להיזהר עם ההאשמות הללו.

https://www.kikar.co.il/305483.html

https://www.kikar.co.il/307625.html


ראו גם את התגובות (טוקבקים בלע"ז).

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי בתבונה » ב' פברואר 25, 2019 9:57 pm

תוכן כתב:לפי מה שמתפרסם בכל מיני מקומות, אברך כולל חשוד במעשה נורא ואיום, אשר אפילו בשפלים שבאומות כמעט ולא נעשה דבר כזה. אז אולי הוא חולה נפש, אולי הוא מופרע, אולי עוד אלף תירוצים. אבל למעשה מדובר באברך 'חשוב', שמוסר שיעורים ויראתו קודמת לחכמתו כביכול.

ומה זה נוגע אלינו?

וכאן מגיעה נקודה חשובה שמציקה לי הרבה ואני מקוה לעוד הרבה אנשים. במשך עשרים שנים אחרונות הגיעו לכלא חרדים מסלתה ומשמנה של היהדות החרדית, שעשו מעשים מזעזעים, תסמר שערות ראשינו. וכאן הבן שואל, הרי הציבור החרדי אמור להיות ציבור ערכי ומהותי, הרי אנו מחונכים על התורה ועל העבודה, על בריחה מהבלי עולם הזה, על היפרדות מוחלטת מלימודי חול ועוד ועוד. אז איך אנשים שעוברים חינוך שכזה, מגיעים לשפל שכזה.

נכון הוא, שיש אלפי אברכים קדושים וטהורים, נכון הוא שהממוצע אצלינו יותר גבוה מהממוצע ברחוב (נקוה שזה אמת, ואשרי המאמין), אבל עדיין אני חושב שהשאלה הזו לגיטימית, איך מגיחים אצלינו כאלו פושעים ורשעים?

והתשובה היא, שאני הרה"ג מוהר"ר תוכן עם כל השמונה בגדים, גם אני שייגעץ לא קטן. אני מסתכל על הסבים שלי ע"ה, שלא היה כזה דבר חריגה אצלם מד' אמות של הלכה, מהיושר, ומדרך ה'. לא ברבים ולא ביחיד. אולי אני ת"ח יותר גדול מהסבים שלי, אבל מה זה שוה אם ליראת שמים שלהם איני מגיע אפילו לאצבע קטנה שלהם. כל מה שהיצר הרע רוצה הוא מקבל, בהיתר ולא באיסור. כל דבר עם לומדות, ועם אגודל מסובבת, ועם היתירים מפוזרים ברחבי התלמוד והספרי מוסר, עד שכל התורה כולה כמעט נעשית לי סם המוות רח"ל. ואיני מגזים כלל. זה המציאות אצלי.

ומשום שאני עושה כל מה שאני רוצה בהיתר, הם עושים כל מה שהם רוצים, אלא באיסור. אבל אין הבדל ביני לבינם יותר מדי. כי כך זה הדור שלנו, קודם כל תעשה מה שאתה רוצה, אח"כ נראה איך ליישב את הדבר הזה במ"ט פנים טהור, וכמו שאמר ר' אברהם יהושע לפני עשרים שנה, יעדער זאך אין אמעריקה איז כשר פארווע אונד מזונות. ומה שנכון לאמריקה של אז, נכון לישראל של היום. פעם אמרתי לר' צבי חשין, שבברסלב יש אור גדול מאד, ויש רק כלי אחד שיכול להחזיק אור גדול שכזה, והוא השו"ע. וכבר רבינו עצמו הבין דבר זה, ועל כן הדגיש שדבר ראשון בברסלב זה לשמור על השו"ע. אכן יש בתורה אור גדול מאד, אבל אם לא נשמור את הכל כמו שצריך גם ברבים ועאכו"כ ביחיד, תורתינו נעשית לנו סם המות...

תבנא לדינא, מאורעות מזעזעים ומפחידים אלו, חייבים לעורר אצל כל אחד ואחד הרהורי תשובה עמוקים מאד. אחד מבני החבורה שמתו ידאגו כל בני החבורה כולה. חייבים לשאול את עצמנו, איך זה שהציבור החרדי לא חסין מפני עבירות נוראיות שכאלו. חייבים לשאול את עצמנו, איך בחבורה שלנו קורים תופעות כאלו... אסור להתעלם... נכון שהוא מופרע, שהוא חולה נפש ועוד ועוד, אבל איך לא הצלחנו להשפיע עליו לטובה אפילו במקצת... שלא נשלה את עצמנו, כולנו אחראים ברמה זו או אחרת למה שקורה... כל אחד מאיתנו חייב להיות דוגמא איך בן תורה אמור להראות, לא רק בלימוד, אלא הרבה יותר חשוב במעשים שבין אדם לחבירו ובין אדם למקום... אני זוכר את ר' אברהם גורביץ שיחיה לאי"ט חוזר ומדגיש שוב ושוב את המשנה באבות 'כל העוסק בתורה לשמה זוכה לדברים הרבה ... ומגדלתו ומרוממתו על כל המעשים'... אם התורה שאנו למדים, כל אחד מאיתנו, אינו מגדלת ומרוממת אותנו על 'כל' המעשים, אז אנחנו בפשיטת רגל עמוקה מאד... חייבים לעשות משהו, אי אפשר לתת לדברים אלו לעבור לסדר היום... חייבים לעשות תשובה במובן הכי פשוט של המילה...

שכל אחד יקבל על עצמו, שבחדרי חדרים, לפחות שלש פעמים ביום, הוא יתנהג כמו שבן תורה אמור להתנהג... אם אנחנו נהיה בני תורה ברמ"ח אברינו ושס"ה גידנו, ללא התחכמויות וללא לומדות וללא פלפולים של הבל, אז אין ספק שזה ישפיע על כל הסביבה שלנו, כולל השוליים הכי רחוקים, ואולי כך... נחזיר לעצמנו קצת את הכבוד של להיות בן תורה...


אמת

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי יאיר » ד' מרץ 06, 2019 11:12 pm

אפרקסתא דעניא כתב:כדאי להיזהר עם ההאשמות הללו.

https://www.kikar.co.il/305483.html

https://www.kikar.co.il/307625.html


ראו גם את התגובות (טוקבקים בלע"ז).

שוחרר ב"ה

משה דוויק

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי משה דוויק » ה' מרץ 07, 2019 12:35 am

כל אלה שדיברו עליו חייבים בבקשת מחילה.

מאור עינים
הודעות: 213
הצטרף: ב' אפריל 27, 2015 11:16 pm

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי מאור עינים » א' מרץ 10, 2019 5:22 pm

השתוממתי מכל הדיון פה,
הציבור החרדי כביכול לקוי יותר מציבור אחר בבן אדם לחבירו, יכול להיות שיש נקודות שצריך לתקן עקב אופי ותרבות מסוימת וכדו'
אבל לחשוב שבציבור הרגיש והאכפתי בעולם! ממנו יצאו כביכול יותר רוצחים
[ובשלמא בעניני צניעות יש מקום לבע"ד לדון שעקב המציאות המחמירה בנושא, מי שנכשל יכול ליפול גם בחמורות, זה אולי נושא לדיון, אבל ברציחה וכדו' זה פשוט הזוי, ]
וב"ה במקרה הנ"ל התברר שהיה זה חשד שוא,

נ.ב. לצטט את טוקר בהקשר זה, אף שאינני מכירו אבל כל אחד מבין שכאחד שגדל עמוק בתוך הציבור החרדי וגם אשתו כנ"ל והלך למקומו אחרים, איננו דן באובקיטביות גמורה וד"ל.

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: הרהורי תשובה

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אפריל 17, 2022 9:51 pm

כותרת מהימים האחרונים: נתפס המחבל ופוענח הרצח של בני הזוג כדורי הי"ד - https://col.org.il/news/137934


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 131 אורחים