מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

"ודתיהם שונות", אז למה לא ביקש לשמדם, אלא להשמידם

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

"ודתיהם שונות", אז למה לא ביקש לשמדם, אלא להשמידם

הודעהעל ידי הפשטן » ה' מרץ 21, 2019 5:21 pm

"ודתיהם שונות", אז למה לא ביקש (כפי שביקש אנטיוכוס) לשמדם, אלא להשמידם?

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: "ודתיהם שונות", אז למה לא ביקש לשמדם, אלא להשמידם

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' מרץ 21, 2019 6:01 pm

הפשטן כתב:?


כי הדת אצלו הייתה סימן ולא סיבה

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: "ודתיהם שונות", אז למה לא ביקש לשמדם, אלא להשמידם

הודעהעל ידי הפשטן » ה' מרץ 21, 2019 6:34 pm

הסיבה כתובה (או לפחות רמוזה) במגילה?

ביליצר
הודעות: 1785
הצטרף: ה' אוקטובר 01, 2015 11:26 am

Re: "ודתיהם שונות", אז למה לא ביקש לשמדם, אלא להשמידם

הודעהעל ידי ביליצר » ה' מרץ 21, 2019 8:47 pm

הפשטן כתב:"ודתיהם שונות", אז למה לא ביקש (כפי שביקש אנטיוכוס) לשמדם, אלא להשמידם?


מפוזר ומפורד בין העמים ואת דתי המלך אין עושים ולמלך אין שוה להניחם,

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: "ודתיהם שונות", אז למה לא ביקש לשמדם, אלא להשמידם

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' מרץ 21, 2019 8:49 pm

הפשטן כתב:הסיבה כתובה (או לפחות רמוזה) במגילה?


כן, כתוב "האגגי"

חיימשה
הודעות: 1958
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: "ודתיהם שונות", אז למה לא ביקש לשמדם, אלא להשמידם

הודעהעל ידי חיימשה » ו' מרץ 22, 2019 4:15 pm

אכן כך פירש ר'י אייבשיץ ואחריו החידא ועוד מפרשים שלאחשוורוש הוצג כך הדבר' לאבדם' מוסב על דתיהם, ואחר כך באיגרות שינה המן, ולפי זה מובן היטב ההיתממות של אחשורוש' מי הוא זה ואיזה הוא' ועוד הרבה קושיות מתורצות עי''כ עד שקרוב לומר שזה הפשט הפשוט

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: "ודתיהם שונות", אז למה לא ביקש לשמדם, אלא להשמידם

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ו' מרץ 22, 2019 4:46 pm

יעוי' בית הלוי עה"ת פר' כי תשא שאמנם זו היתה התוכנית של אחשורוש לבטל דתם, וזה היה עיקר ההצעה של המן, אלא שנוסף להצעת השמד היתה תוכנית נוספת של השמדה בפועל אחרי שיתנגדו, לפחות חלקם, לשמד. יעו"ש דברים נפלאים.


חזור אל “פורים וארבע פרשיות”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 77 אורחים