יבנה כתב: תמיהני על קהילה הקרויה על שם החתם סופר שלא רק שאינם ממשיכים מנהגיו והלכותיו
כנראה שאתה לא מכיר אותם
יבנה כתב: תמיהני על קהילה הקרויה על שם החתם סופר שלא רק שאינם ממשיכים מנהגיו והלכותיו
געצל כתב:יבנה כתב: תמיהני על קהילה הקרויה על שם החתם סופר שלא רק שאינם ממשיכים מנהגיו והלכותיו
כנראה שאתה לא מכיר אותם
ישבב הסופר כתב:לגבי המנהג המוזכר בבית יוסף כמנהג ארץ ישראל, בודאי אינו מנהג ספרד, שהרי בספרד נהגו לקדש אף בדליכא אורחים, וכמפורש ברשב"א ובטור וכו'. השאלה למי כוונת הבית יוסף.
לגבי מה שחקרו כאן אם היה המנהג כן בליטא, ודנו כאן כאילו היה מנהג אשכנז, זה היה מנהג בכל בתי כנסיות אף בליטא ואין בכך כל ספק. ברור שהמשנ"ב מדבר מדבר על דורו.
פלא שהגרי"ש סבר שיש לבטלו. מדוע? הרי הפוסקים פסקו כדעת הראשונים שיש לקיים התקנה אף בלי אורחים. הגרי"ש סבר ככה"נ שבאר"י יש לנהוג כמנהג אר"י. לא היה זה משום שחשש לברכה לבטלה.
המנהג נשתקע בארה"ב ע"י שהציבור בעיקר מתפלל בבתי מדרשות של יוצאי הישיבות, וכן בשטיבלאך של חסידים וכדו'. בכל בתי הכנסיות ה'ממוסדות' אף בברוקלין עושים כן עדיין, אלא שהם עברו רובם לשבת שוממים, ומשמשים בעיקר לזקנים יוצאי רוסיה וארחי פרחי.
משולש כתב:יוצאי אשכנז בבני ברק שאלו את החזו"א אם לקדש בבית הכנסת והורה להם לקדש. ועד היום מקדשים בליל שבת בבית הכנסת "אהבת חסד" (רח' דסלר) ואולי גם בקהל עדת ישורון המקביל (ברח' הגר"א) ע"פ הוראת החזו"א הנ"ל. (חבל שלא שאלו אותו על מנהגים אחרים...) וסיפר לי הרב יצחק אדלר זצ"ל רב בית הכנסת שלאחרונה אחרי שאחרוני המייסדים נפטרו באו לגר"ח קנייבסקי לשאול שוב האם להמשיך בזה כשאף אחד שם כבר לא שייך למנהג אשכנז הישן. אז הוא אמר להם לא לבטל המנהג.
סליחות כתב:בביהכ"נ החורבה נהגו לקדש.
איש_ספר כתב:סליחות כתב:בביהכ"נ החורבה נהגו לקדש.
כנראה שלהד"ם...
יגל כתב:איש_ספר כתב:סליחות כתב:בביהכ"נ החורבה נהגו לקדש.
כנראה שלהד"ם...
חשבתי שוב, וכנראה אין כוונת הכותב לדורנו, אלא לאגדה העממית המפורסמת הזאת:
http://www.chabad.org.il/Articles/Artic ... goryID=354
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 53 אורחים