כתב רבינו ירוחם (נ"ה ח"ד מג ע"ג) נוהגים להגביה הסל על ראשי התינוקות ואומרים לפיכך אנחנו חייבין וכו'.
מה פשר המנהג? מה ענין הגבהת הסל על ראשי התינוקות דייקא, ומה זה מוסיף ב'לפיכך'?
כתב רבינו ירוחם (נ"ה ח"ד מג ע"ג) נוהגים להגביה הסל על ראשי התינוקות ואומרים לפיכך אנחנו חייבין וכו'.
וצריך שיאמר פסח מצה ומרור ואם לא אמר כן לא יצא ידי חובתו, פסח וכו' על שום מה וכו' מצה זו וכו' מרור זה וכו' על שום מה וכו', וצריך שיגביה המצה כשאומר מצה זו וכן המרור כשיאמר מרור זה, אבל בשר בזמן הזה כשיאמר פסח לא יגביה שמא יאמר בשר זה שמגביה לפסח ונראה כאוכל קדשים בחוץ, ויש שנוהגים בשביל זה להסירו כלומר להסיר הבשר מן הסל מכל וכל כשאומר ההגדה, ונוהגי' להגביה הסל על ראשי התינוקו', ואומר לפיכך אנו חייבין וכו' עד ונאמר לפניו הללויה
נוטר הכרמים כתב:לדברי רבינו אשתרוק זה עוד ענין היכר להתמיה ולעורר התינוקות לשאול מה נשתנה ואינו ענין למנהג המובא ברבינו ירוחם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 71 אורחים