הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' מאי 24, 2019 1:35 am
באשכול קצת מקביל, הופניתי לעיין בזה -
פתחי תשובה חושן משפט סימן קפב ס"ק ד; עיין בתשובת מים חיים חלק חו"מ סי' י"ח, במעשה שראובן נתן חפץ לשמעון למכור בסך כ"ז זהובים, והלך לשוק ומכרו ללוי בסך זה ממש, והודיעו שהוא שליח של ראובן, וקיבל מעות מיד לוי ומסר לו החפץ, ואח"כ נתוודע בעדים שקודם שנגמר מכירת שמעון ללוי קדם ראובן ומכר החפץ הלז שביד שמעון ליהודה [בקנין סודר או בסיטומתא], והנה [ודאי] שמכירתו (ודאי) זה של ראובן הוי כמו ביטול שליחותו של שמעון, אבל נסתפקו הלומדים אי מהני בכזה ביטול שליח ואין מכירתו ללוי כלום וצריך לוי להחזיר החפץ ליהודה, או לא מהני בכזה ביטול שליחות כלל, וכל מה שעשה שמעון עשוי ואין מכירתו של ראובן כלום. והשיב, יראה לפענ"ד, אם לא ידע לוי מהביטול והחזרה, אין צריך לוי להחזיר המקח ליהודה, כי אף שיכול ראובן לבטל שליחות שמעון, מ"מ אם לא הודיע ללוי ולא לשמעון הביטול, לא מהני הביטול כלל, ודמיא למה דאיתא בשו"ע סימן קכ"ב סעיף ג' כו', ולפי מ"ש בש"ך שם ס"ק י"א מבואר דבנידון דידן אף אם היה שמעון השליח יודע, כיון שלוי לא ידע, לא מהני הביטול, ע"ש.
וצ"ע.
אגב, גם בס' שערי שמועות, (הגרמש"ש), נוקט כארץ צבי וכו' הנ"ל.